Nederland 2014

Plaats hier berichten over het uitgifteprogramma van een desbetreffend euroland. Denk hierbij aan: oplagen, wijzigingen op de munt, etc.

Moderator: euromunter

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Nederland 2014

Bericht door Ilosab »

Ik verzamel ook Nederlandse coincards dus ik kan me wel vinden in het feit dat iemand een nieuwe uitgifte wil hebben. Maar een nieuwe uitgifte is meestal ter gelegenheid van iets en daar zit een speciale munt in. Maar toch niet een doodordinaire 2 euromunt die iedereen in zijn zak vindt?

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

En ik ben blij dat ik dan misschien wel coincards verzamel, maar dan alleen maar de officieel uitgegeven exemplaren en niet die specifiek voor een beurs worden uitgegeven.
Als je alles gaat aanschaffen wat specifiek voor een bepaalde beurs wordt uitgegeven, blijf je bezig.
Kijk maar eens hoeveel beurssetjes er bij onze oosterburen worden uitgegeven, maar ook Monaco en San Marino geven tegenwoordig speciale verpakkingen uit voor een beurs.
Mede daarom denk ik dat het met de prijzen van deze coincards wel mee zal vallen.
De prijzen van de dubbelkop gulden en rijksdaalder zijn op zich ook belachelijk hoog, maar dat zijn tenminste nog geen beursuitgiften.

Luit
leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn »

Collectcoins schreef:Een mooi thema zou ook zijn 'het Sinterklaasfeest' :lollig:
het portrait van willem met een mijter,of is t meiter,
is wel verzamelwaardig :wtf:
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
Pim Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Pim »

Dat wordt een middagje Coin Fair dan maar :)

Ben er nog nooit geweest. Is in DenHaag toch?

Is het vergelijkbaar met de muntmanifestatie, of zijn er alleen maar landen vertegenwoordigd?

En lees ik het goed als ik lees dat er de gewone 2euro van Willem-Alexander in komt, samen met een penning? Wat zal dan de verkoopprijs worden???
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Het is in Den Haag, World Forum Center. Er zijn handelaren waarbij je iets kunt kopen maar het is zeker niet zo groot als de muntmanifestatie. En als je speciaal voor de coincard wil gaan dan kan het wel even duren voordat je binnen bent want er staan er wel een paar honderd voor je in de rij. Op zich beschouw ik het als een leuk beursje, meer niet. Ik woon er vlakbij maar vind het zonde van mijn tijd om er heen te gaan.

Groeten, Alfred
Pim schreef:Dat wordt een middagje Coin Fair dan maar :)Ben er nog nooit geweest. Is in DenHaag toch? Is het vergelijkbaar met de muntmanifestatie, of zijn er alleen maar landen vertegenwoordigd?En lees ik het goed als ik lees dat er de gewone 2euro van Willem-Alexander in komt, samen met een penning? Wat zal dan de verkoopprijs worden???
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

De Holland Coin Fair 2014 zal plaatsvinden op:

vrijdag 14 februari 2014: 16.00 - 21.00 uur
zaterdag 15 februari 2014: 10.00 - 16.00 uur

De Holland Coin Fair wordt gehouden op de NIEUWE LOCATIE: Mercure Hotel Leidschendam
In 2014 zal de Holland Coin Fair worden gehouden in het Mercure Hotel Den Haag-Leidschendam.

Uitstekend bereikbaar met het Openbaar Vervoer: tram 2,6 en 19, Bus 46

3500 gratis parkeerplaatsen ( kies bij gebruik van een routeplanner Heuvelweg als bestemming)

Gelegen in winkelcentrum Leidsenhage.
Groeten Paul
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Mooi zo, is nog dichterbij en een geweldige locatie inderdaad. Heel veel gratis parkeerplaatsen, vlakbij een gezellig winkelcentrum en als je teveel geld hebt uitgegeven kun je aan de overkant in het ziekenhuis opgenomen worden. Hele goede keuze dit keer qua locatie, beter dan World Forum of voorheen Bilderberg hotel.

Fred
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

KNM schreef:

We beginnen het jaar met een primeur: aanstaande dinsdag, 7 januari om 9.00 uur, maken we het assortiment van 2014 bekend én kunt u de nieuwe Nederlandse euromunten van Koning Willem-Alexander bestellen in onze webwinkel!
Om 9:00 uur op 7 januari zal ik het programma, inclusief beschikbare afbeeldingen plaatsen :thumb up:
Dan vervalt het embargo.

groeten Paul
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

Zie dat op ebay de nieuwe euroset van Nederland al te koop is en geleverd binnen 2 à 3 dagen.
Prijs valt wel tegen, bijna 13 euro (biedingen), vindt dit toch wat veel voor een UNC setje.
groetjes Luc
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

eurofreak schreef:Zie dat op ebay de nieuwe euroset van Nederland al te koop is en geleverd binnen 2 à 3 dagen.
Prijs valt wel tegen, bijna 13 euro (biedingen), vindt dit toch wat veel voor een UNC setje.
Bij de meeste Nederlandse handelaren betaal je ongeveer de helft.

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Het embargo op het nieuwe programma vervalt op 7 januari 2014 om 9:00 uur.

Nederland brengt de volgende numismatische producten uit dit jaar! Onderstaande informatie is afkomstig van de Koninklijke Nederlandse Munt.

Programma 2014

Koning Willem-Alexander verricht op 22 januari 2014 de ceremoniële muntslag van de euromunten bij de Koninklijke Nederlandse Munt. De start van de officiële uitgifte van de nieuwe euromunten staat gepland op 23 januari. Op deze datum worden ze, met uitzondering van de 1 en 2 cent, ook in het Nederlandse betalingsverkeer gebracht. De BU-set Nederland 2014 is direct na de Eerste Slag beschikbaar.

[hr]
BU-set Nederland 2014
BU-set Nederland 2014.jpg
De eerste verzamelaarsset van de nieuwe Nederlandse euromunten met Koning Willem-Alexander in BU-kwaliteit! De set staat in het teken van Bevrijdingsdag, als onderdeel van de vijfdelige serie Nederlands Werelderfgoed.

De BU-set is onderdeel van de Nationale Collectie ® en verpakt in een verzamelverpakking met sleeve. De oplage bedraagt maximaal 25.000 sets.

[hr]
Proofset Nederland 2014
Proofset Nederland 2014 Nationale collectie 2014.jpg
De Proofset Nederland 2014 is de eerste complete muntset met de nieuwe Proof munten van Koning Willem-Alexander. De set bevat alle acht Nederlandse euromunten, aangevuld met de bijzondere 2 euro 2014 in Proof-kwaliteit, die direct wordt meegeleverd.

Deze Proofset is onderdeel van de Nationale Collectie ® en verpakt in een luxe cassette voorzien van een Certificaat van Echtheid. De set kost € 62,50 en wordt begin mei uitgegeven!

[hr]
Introductieset Koning Willem-Alexander UNC set
Introductieset Euromunten KWA UNC.JPG
De acht denominaties van de nieuwe euromunten in UNC-kwaliteit in een blisterverpakking, ten behoeve van nationale verspreiding. Deze set wordt ook verkocht via PostNL vestigingen.

Prijs van deze set bedraagt € 5,00.

[hr]
Abdicatieset deel II 2014
7225 Abdicatiesset 2.jpg
7225 Abdicatiesset 1 & 2.jpg
Deel II van de zeer fraai vormgegeven Abdicatieset is onlosmakelijk verbonden met deel I (met de munten van Beatrix, die in 2013 uitkwam) en bevat alle euromunten van Koning Willem-Alexander in BU-kwaliteit. Tezamen vormen ze een prachtige serie en dierbare herinnering aan de troonswisseling, met in iedere set één helft van een unieke zeskantige Cu/Ni penning.

Abdicatieset deel II
Oplage deel II: 10.000 stuks
Prijs deel II: € 35,-
Deze set verschijnt ongeveer midden maart!

[hr]
Muntrolpakketten

Zoals ieder jaar zijn de reguliere euromunten, buiten de verschillende verzamelaarsuitgiften, beschikbaar in UNC kwaliteit in de muntrolpakketten. De pakketten zijn vanaf de Dag van de Munt op 14 juni 2014 beschikbaar en bevatten alle acht denominaties.
:arrow: dus geen rollen 2 euro herdenkingsmunt 2014.

[hr]
Verzamelaarsmunten

Bijzondere 2 euro, 5 en 10 euro herdenkingsmunten 2014

In maart verschijnt er een 5 en 10 euromunt met als thema "200 jaar Nederlandse Bank". De tweede en laatste verzamelaarsmunt van Nederland voor het jaar 2014 verschijnt in september en heeft als thema de Kinderdijkse Molens (UNESCO Wereld Erfgoedlijst).

Er verschijnt van Nederland in 2014 één 2 euro herdenkingsmunt. Deze verschijnt in april met een thema binnen de vieringen 200 jaar Koninkrijk.

[hr]
Oranje Geluksdubbeltje 2014
Geluksdubbeltje-blister-visual-met-achterkant.jpg
Visual-Geluksdubbeltje.jpg
Na het grote succes in 2012, geeft de Koninklijke Nederlandse Munt in 2014 wederom het Oranje Geluksdubbeltje uit ter ere van de internationale sportevenementen, zoals de Olympische Winterspelen en het WK voetbal.
Deze officiële 10 eurocent 2014 in Oranje, verpakt in coincard, is uitneembaar en kan gebruikt worden om bijvoorbeeld te tossen.

Prijs: € 4,95
Specificatie: € 0,10 Nederland 2014 in kleur
Kwaliteit: UNC
Oplage: nog niet vastgesteld

[hr]

Naast deze uitgiften natuurlijk de Dag van de Munt set en de World Money Fair set. Daarnaast verschijnt er in september nog de themaset.

Informatie en afbeeldingen zijn afkomstig van de Koninklijke Nederlandse Munt.

Groeten Paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Beneluxset 2014

Afbeelding

• Alle 8 reguliere euromunten 2014 van België, Nederland en Luxemburg in BU-kwaliteit: in totaal maar liefst 24 munten!

• Inclusief de euromunten met de nieuwe Koningen van Nederland en België

• Het thema van de 12e editie van deze set is zeer toepasselijk: 'Vorsten van de BeNeLux'

• Inclusief speciaal ontworpen penning door de Koninklijke Munt van België

• Uitlevering vanaf april

• Houd deze website in de gaten voor de onthulling van het ontwerp van de nieuwe Belgische euromunten
€ 62,50

Specificaties:

Metaal: Divers
Kwaliteit: Brilliant Uncirculated
Nominale waarde: 11,64 euro
Oplage: 10.000

Groeten Paul
DutchNapoleon
Donateur
Donateur

Bericht door DutchNapoleon »

Dus als ik het goed begrijp komt er een 5 en 10 euromunt met hetzelfde thema?? Ik dacht dat 10 euromunt alleen werd uitgegeven als het de Koninklijke familie betrof?
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Naast de verzilverde en zilveren 5 euro munt, wordt er ook altijd een gouden 10 euromunt uitgegeven met hetzelfde thema. De eerst verschijnt in maart met als thema 200 jaar bestaan van De Nederlandse Bank.

Groeten Paul
DutchNapoleon
Donateur
Donateur

Bericht door DutchNapoleon »

Oh ja dat is ook zo
Michel
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Michel »

euromunter schreef:Naast de verzilverde en zilveren 5 euro munt, wordt er ook altijd een gouden 10 euromunt uitgegeven met hetzelfde thema. De eerst verschijnt in maart met als thema 200 jaar bestaan van De Nederlandse Bank.

Groeten Paul
Beste forumleden,

Ik vind het aan 1 kant jammer dat ze voor dit als eerste thema hebben gekozen voor de verzamellaarsmunt.
Het is wel een leuk thema, maar ik had liever een ander thema gezien, namelijk: Betrekkingen Nederland - Zweden 400 jaar.
Zo'n soortgelijk thema, 400 jaar, komt namelijk in een eerder verzamelaarsstadium terug, denkend aan het Manhattan Vijfje en Japan Vijfje.

Zie voor meer informatie over mijn suggestie op: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... and/zweden
Maar ja, daarentegen ben ik ook nieuwsgierig hoe ze het thema van 200 jaar bestaan van De Nederlandse Bank gaan uitbeelden.
We laten ons verrassen.

Met vriendelijke groet,
Michel :knipoog:
Laatst gewijzigd door Michel op 07 jan 2014, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
peterpaul31 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door peterpaul31 »

Michel schreef:
We laten ons verassen.

Met vriendelijke groet,
Michel :knipoog:
Hier wou ik nog even mee wachten, laat me liever verrassen ;-)
verzamelaar van wereldmunten
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

Heb vandaag de BU set besteld bij knm nederland. ;)
groetjes Luc
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

De World Money Fair set heeft als thema "Nederlandse Film en Fotografie". Deze set is uitsluitend verkrijgbaar op de World Money Fair in Berlijn, welke gehouden wordt van 7 tot en met 9 februari.

De oplage van deze set bedraagt maximaal 1.000 sets.

De coincard die op de Holland Coin Fair wordt uitgegeven is de eerste in een nieuwe serie. De eerste heeft als thema Kinderdijkse Molens. Deze coincard zal óók verkrijgbaar zijn op de Dag van de Munt!

Groeten Paul
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Diverse UNC-uitgiften in blister. Deze zijn ook al in februari leverbaar!

Coincard mijn eerste centje 2014
NL14_1CTJ.jpg
NL14_1CTM.jpg

Babysets 2014
NL14Babyset.jpg
NL14BabysetJ.jpg
NL14BabysetM.jpg

Huwelijkset 2014
NL14Huwelijkset.jpg
Groeten Paul
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Grotere afbeeldingen van de World Money Fair Set 2014.
7205 WMF themaset Film-V2.jpg
7205-WMF-themaset-Film-vz.jpg
groeten Paul
Collectcoins Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

image.jpg
Bu set Nederland 2014
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

KNM schreef:

World Money Fair 2014

31 januari 2014

De Koninklijke Nederlandse Munt is ook dit jaar weer aanwezig op de World Money Fair in Berlijn, die plaatsvindt van 7 tot 9 februari. De World Money Fair is het grootste numismatische evenement ter wereld waar munthuizen, banken en verzamelaars samenkomen.

Wij ontmoeten u graag op onze stand, waar wij onder andere de World Money Fair Set 2014 aanbieden (oplage: 1.000 stuks). De set staat in het teken staat van Nederlandse Film en Fotografie en bevat onder andere foto’s van de ontwerper van de nieuwe Nederlandse euromunten: Erwin Olaf. De gehele oplage wordt verdeeld over de drie dagen en is naar verwachting erg snel uitverkocht.
thomasa Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door thomasa »

is er al iemand die de coincard met geluksdubbeltje heeft ontvangen van KNM

gr Thomas
altijd op zoek naar die ene munt
Mike1976
Donateur
Donateur

Bericht door Mike1976 »

nee, maar ik had wel gelezen dat uitlevering begin februari is. Dus nog even geduld froggy :angel:

Terug naar “Uitgifteprogramma's per euroland”