Beste Allemaal,
Wie kan mij iets vertellen over noodgeld uit purmerend?
Mijn oma had het er laatst over en ik denk er aan dit ook te gaan verzamelen.
Echter weet ik niet hoeveel er hiervan zijn maar ik wil ze wel graag hebben.
Groet Danny
noodgeld purmerend
Moderator: Arjena3
noodgeld purmerend
- alles voor de euro uit Nederland.
Re: noodgeld purmerend
Late reactie maar ik kan je de volgende info geven:
(bron: Toele / Jacobi; Het noodgeld van Nederland in de tweede wereldoorlog )
Het noodgeld van Purmerend is nooit uitgegeven omdat de verordening al was ingetrokken voordat de gemeente de biljetten klaar had
om in omloop te brengen vandaar dat ze ook geen serie nummers hebben.
Alle waarden zijn middels het afsnijden van de rechteronderhoek ongeldig gemaakt.
Complete ( dus niet afgesneden biljetten ) zijn heel erg zeldzaam, er bestaan er een handvol van, achtergehouden door de gemeente zelf.
Ik ben in het bezit van 2 complete biljetten, bijgaand een foto dan kan je zien hoe mooi het noodgeld van Purmerend is
klik op de foto voor een vergroting
(bron: Toele / Jacobi; Het noodgeld van Nederland in de tweede wereldoorlog )
Het noodgeld van Purmerend is nooit uitgegeven omdat de verordening al was ingetrokken voordat de gemeente de biljetten klaar had
om in omloop te brengen vandaar dat ze ook geen serie nummers hebben.
Alle waarden zijn middels het afsnijden van de rechteronderhoek ongeldig gemaakt.
Complete ( dus niet afgesneden biljetten ) zijn heel erg zeldzaam, er bestaan er een handvol van, achtergehouden door de gemeente zelf.
Ik ben in het bezit van 2 complete biljetten, bijgaand een foto dan kan je zien hoe mooi het noodgeld van Purmerend is
klik op de foto voor een vergroting
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: noodgeld purmerend
De biljetten van Purmerend 1940 zijn allen schaars. Wanneer ze niet ongeldig zijn gemaakt hebben ze een hogere zeldzaamheid. Verkoopprijzen per stuk liggen voor een Zfr-Pr biljet tussen 200 en 300 euro.
De biljetten werden ontwaard door het afknippen van een grote hoek.
De biljetten werden ontwaard door het afknippen van een grote hoek.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl