Euro 4 All Peiling - Hoeveel geld geef jij maandelijks uit?

Hier belanden alle oude edities van het Euro 4 All magazine en bijbehorende artikelen.
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Euro 4 All Peiling - Hoeveel geld geef jij maandelijks uit?

Bericht door Daniël »

AfbeeldingVoor editie 1, jaargang 2, zijn we benieuwd hoeveel de leden op dit forum gemiddeld per maand uitgeven aan zijn of haar euroverzameling.

Natuurlijk hoeven we er geen argument bij omdat we best snappen dat leden dat niet openbaar vertellen. Wel willen we graag dat je gaat stemmen wat dus anoniem gebeurd.

Alvast enorm bedankt!
erwinwessels
Volledig lid
Volledig lid

Re: Euro 4 All Peiling - Hoeveel geld geef jij maandelijks u

Bericht door erwinwessels »

Bij deze peiling heb ik maar niet gestemd. De reden is dat ik eigenlijk geen flauw idee heb hoeveel ik maandelijks uitgeef, en daarbij is het ook afhankelijk van het aantal nieuwe uitgiftes en leuke aanbiedingen, waardoor het constant heel erg verschillend is.

Daarbij handel ik ook, redelijk kleinschalig, op particuliere basis in euromunten en de gehele omzet gaat vooralsnog op aan voorraadaanvulling en mijn verzameling. Daarbij houd ik vooralsnog niet bij hoeveel van de omzet aan mijn verzameling en hoeveel aan nieuwe voorraad op gaat.

Zo heb ik wel eens een maand dat ik mijn verzameling mag uitbreiden met drie of vier leuke proofsets en een paar BU-setjes, terwijl ik een andere maand één 2-euromunt bijvoeg.

Groeten van Erwin
Ook steeds meer bekend als MuntenMaster
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Van mij persoonlijk schommelt het wat tussen de € 50 en 100 denk ik.
Dit is een gemiddelde, de ene maand wat minder, de andere maand stukje meer als de Vaticaanse munten vrijkomen bv.
Maar voor de rest komt het toch ongeveer op dit neer !

mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
Marten van Leerdam
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Marten van Leerdam »

Kijkend naar afgelopen jaar met enkele grote aankopen in het jaar (MPO veiling, etc) zat ik wel aan de 200 euro per maand (gemiddeld) schat ik. Ik hoop dat het dit jaar wel wat minder wordt, vandaar dat ik ook een beetje aan het inkrimpen ben qua verzamelen en alle dubbelen aan het verkopen ben. Richtbedrag voor 2012 is 100 euro per maand, al zal je zien dat ik dat al kwijt ben aan 1 MPO veiling. De paar koninkrijksmunten die ik nog mis zijn namelijk niet bepaald goedkoop. Met 100 euro per munt als minimum mag ik er maar 12 kopen dit jaar (en dan heb ik geen enkele aanwinst voor mijn andere verzamelgebieden).
Conclusie, verzamelen is een dure hobby, al zullen we maar denken dat mijn erfgenamen er over 80 jaar nog wat voor terugkrijgen.

Edit: Ik bedenk me net dat dit een stelling was voor het E4all magazine. De euromunten die ik maandelijks uit circulatie vis zijn er niet zo veel. Aan die verzameling zal ik dus hooguit 10 euro per maand uitgeven.
Verzamelaar van: guldens, euromunten, wereldmunten, wereldbiljetten, notgeld, numismatische literatuur, alles met afbeeldingen van geld erop en tot slot monopolyspellen.
Danny de Munt Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Danny de Munt »

Ik zit rond de 100 - 150 euro per maand.
De ene maand meer dan de andere maand dit schommelt erg.
Ik ben pas sinds kort weer actief gaan sparen maar in die paar maanden zit ik tussen dat bedrag.
Dit zal ook wel het bedrag blijven dat ik zal uitgeven per maand.
- alles voor de euro uit Nederland.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Gemiddeld geef ik per maand tussen de 10 en 50 euro uit aan euromunten/coincards.
Aan papiergeld geef ik beduidend meer uit, dat durf ik zelfs niet na te rekenen want dat loopt wel in de papieren.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Bedankt voor het stemmen, uitslag volgt in het magazine! :)

Terug naar “Het Euro 4 All archief”