RUUD87 schreef:Zou dit misschien het motief kunnen worden voor Spanje 2e 2 euro 2014?
"Succession to the Crown"
Het ontwerp van de tweede van Spanje zal een dubbelportret worden. Het ontwerp van deze munt ligt ter goedkeuring bij de EC. Net als de afbeelding van de 2 euro herdenkingsmunt van 2015 "Altamira Caves" in de UNESCO Wereld Erfgoedlijst.
Met de uitgiftedatum van oktober 2014 mogen ze nog flink aan de slag, als het ontwerp nog niet is goedgekeurd.
Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080 3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
Ik kan verkeerd zijn maar heb nu vernomen dat het geen dubbelportret zou worden, we zullen het wel zien hé als ze er is.
Het laatste dat ik vernomen heb is dat enkel filippé er zou op staan?
De coincards van België Rode Kruis zijn nu definitief allemaal uitverkocht, 225000 stuks weg in 2 weken, zal hopelijk een mooi bedrag opleveren voor het rode kruis.
Rollen van Griekenland ook ontvangen vandaag en vallen uiteraard weer goed mee, mooie munten altijd van griekenland
Heb even op google op moeten zoeken wie Ilmari Tapiovaara was.
Weet nu ook dat het een stoelpoot is op de munt.
Dat allemaal wetende vind ik het wel een hele mooie munt.
Maar ik had me meer verheugd op het 150 jaar Finse Mark thema
Verzamelaar van landensets, €2 cc en coincards Nederland
Vindt het wel een mooi ontwerp, simpel en strak. En op zich wel duidelijk.
Het reliëf in de achtergrond trekt me ook wel, dat hebben ze daar al vaker gedaan, blijft mooi.
Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
Stephan O schreef: Die is zeker mooi!
Dit is ook meteen een misslag volgens mij
Lekker strak ontwerp, logo's/wapens doen het goed op een munt.
Gr, Stephan
Gaat over de 2 euro Maltese politie .Wel ik heb net dezelfde 'fout' op deze munt.Nog mensen die zo één hebben?Of is het toeval dat de mijne ook zo is.Zag het net bij het opbergen van de nieuwe Griekse.
West -Vlaamse verzamelaar van euromunten en ook wel wat wereldmunten.Groeten Eddy.
De uitgiftedatum van de Maltese munten staan op juni en juli...? Die zijn allebei toch ook al uitgegeven?
of heb ik iets gemist?
Misschien bedoel je de tweede munt van Finland?
Gr, Stephan
Stephan O schreef:De uitgiftedatum van de Maltese munten staan op juni en juli...? Die zijn allebei toch ook al uitgegeven?
of heb ik iets gemist?
Misschien bedoel je de tweede munt van Finland?
Gr, Stephan
Stephan,
De eerste van Maltese police is inderdaad al een tijdje uit maar die van Independence day is enkel uitgekomen met nederlands muntteken in de BU set van 2014.
De rollen van de munt,,zonder nederlands muntteken,,komen pas eind volgende week uit.
Opmerkelijk: de eerste 2 euromunt van San Marino werd aangetekend verzonden door AASFN, de tweede lag gisteren gewoon op de deurmat, hoefde ik niet voor te tekenen.
En vrijdagavond kreeg ik voor het eerst een bevestiging van de verzending van de 2 euromunt van Vaticaanstad. Niet eerder kreeg ik een email van UFN dat de bestelling verzonden werd.
De eerste en de tweede van San Marino lagen gewoon in mijn brievenbus. Van het Vaticaan heb ik op één bestelling na nooit meer wat gehoord en aangezien ik niet wacht op die pinquins heb ik hem maar bij een handelaar gekocht.
Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
euromunter schreef:Opmerkelijk: de eerste 2 euromunt van San Marino werd aangetekend verzonden door AASFN, de tweede lag gisteren gewoon op de deurmat, hoefde ik niet voor te tekenen.
En vrijdagavond kreeg ik voor het eerst een bevestiging van de verzending van de 2 euromunt van Vaticaanstad. Niet eerder kreeg ik een email van UFN dat de bestelling verzonden werd.
Groeten Paul
Hier heb ik voor beiden San Marino munten moeten tekenen...
De mails van bevestiging kreeg ik vorig jaar ook al Wel fijne service