Nederland 2012

Plaats hier berichten over het uitgifteprogramma van een desbetreffend euroland. Denk hierbij aan: oplagen, wijzigingen op de munt, etc.

Moderator: euromunter

Dick
Superlid
Superlid

Re: Nederland 2012

Bericht door Dick »

Munthunter schreef:De geverfde 2 euromunten zijn gewoon munten, zo ook een munt met een sticker (reclame) er op. Een penning/replica wordt gemaakt met een duidelijk kenmerk dat dat laat zien dat het niet als het origineel is. In dit geval zit er onder een zeer dun laagje 'verf' een gewone gangbare 10 cent MUNT uit 2012. Kortom een munt blijft een munt, althans dat is mijn mening en ik denk dat ik hierboven wel een nette verklaring van die mening geef greeny

laten we het gewoon een bewerkte munt noemen, alleen al om al die ijverige penningmakers niet tegen het zere been aan te stoten.

Gr. Jeroen
Hieronder een citaat van de KNM waarin ze zeggen dat het geen wettelijk betaalmiddel meer is:

in basis is het Oranje Geluksdubbeltje 2012 een officieel betaalmiddel. Maar door de aangebrachte kleuring, voldoet de munt formeel niet meer aan de oorspronkelijke euromunt specificaties en kan dus geweigerd worden. Daarmee is de status wettig betaalmiddel zoals deze gelden voor de 8 euromunten niet van toepassing.

het Geluksdubbeltje is gemaakt van een authentieke 10 eurocent 2012, het is daarmee in basis een officieel betaalmiddel maar het dubbeltje is bedoeld om te verzamelen. De Koninklijke Nederlandse Munt geeft echter niet de garantie dat er mee betaald kan worden
Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
pokie
Donateur
Donateur

Bericht door pokie »

We kunnen ook de stelling aannemen :

achteraf ingekleurde munt = bewerkte munt = maakwerk = penning

Gr. Pokie.
Gr. Ron.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Ik denk dat we allemaal een eigen mening hebben.

Wat mij betreft ben ik wel klaar met deze discussie en begrijp ik de KNM volkomen dat ze voortijdig een uitspraak doen over het wel of niet wettig zijn als betaalmiddel van deze munt. Maar goed ik ben geen azijnpisser en leg me maar neer bij het gegeven dat vele mensen het belangrijker vinden om daar over door te blijven zagen over het wel of geen munt zijn, dan het feit dat de KNM een goed bedoeld initiatief op poten heeft gezet voor de verzamelaar. Waar hebben we het dan immers nog over?

Ik begin me dan ook steeds meer achter Pauls mening te scharen, want nog geen jaar geleden moesten we het doen met enkel de 5 en 10 euromunten en een gezamenlijke 2 euromunt. Inmiddels is er al een 2 euromunt (Erasmus) en een leuke serie op komst en nu een dubbeltje, wat dan geen dubbeltje zou zijn. De KNM in mijn ogen niet zo verkeerd bezig. Het zal veel tijd, geld en energie kosten om alles in orde te krijgen voordat ze officieel een dergelijke uitgifte de wereld in mogen sturen. Ze zullen er echt wel iets mee verdienen, maar Paul gaf het al aan, na aftrek van de kosten denk ik dat je, je zal verbazen over de uiteindelijke winst...

Ach gun de liefhebber deze 'munt' in coincard en als je zo veel wroeging hebt, maak je er gewoon niet druk om, dat is niet de moeite waard. Ga er in ieder geval geen hetze van maken op een forum, een facebookpagina of elders. Waarom al die energie verspillen voor iets waar je niet achter staat?

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

Munthunter schreef:Het zal veel tijd, geld en energie kosten om alles in orde te krijgen voordat ze officieel een dergelijke uitgifte de wereld in mogen sturen. Ze zullen er echt wel iets mee verdienen, maar Paul gaf het al aan, na aftrek van de kosten denk ik dat je, je zal verbazen over de uiteindelijke winst...
Het is een promotiemiddel voor meerdere doeleinden. Er zal inderdaad geen of heel weinig aan verdient worden in de zin van echte winst. Als omzet staat het mooi op je eindbalans.

groeten Paul
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Had ik al verteld dat ik hem GEWELDIG vind? :lollig: :lollig:
En als het zaterdag niet al te druk is en ik kan hem van dichtbij aanschouwen dan koop ik er nog wel eentje.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Munthunter schreef:Ik denk dat we allemaal een eigen mening hebben.
Jeroen,

allemaal een eigen mening hebben is prima, maar wel of geen munt is gewoon een feit, daar is geen ruimte voor een mening over, dit is exact vastgelegd in de wet.
Zoals je hierboven kunt zien geeft KNM dat ondertussen ook gewoon toe.
Als jij een automaat maatgevend voor het wel of niet munt zijn wilt noemen, dan is een blanco muntplaatje voor jou ook al een munt....

Luit
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Vandaag mijn online bestelde geluksdubbeltjes ontvangen. Zoals ik al eerder zei: leuk hebbedingetje!

Altijd handig om het schema van Nederland bij de hand te hebben :knipoog:

Groeten Paul
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

euromunter schreef:Vandaag mijn online bestelde geluksdubbeltjes ontvangen. Zoals ik al eerder zei: leuk hebbedingetje!

Groeten Paul
Al zou je na de eerste speelronde hem al niet meer nodig hebben want Duitsland gaat winnen (hoop ik). :hahaha:
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

Daniël schreef:
euromunter schreef:Vandaag mijn online bestelde geluksdubbeltjes ontvangen. Zoals ik al eerder zei: leuk hebbedingetje!

Groeten Paul
Al zou je na de eerste speelronde hem al niet meer nodig hebben want Duitsland gaat winnen (hoop ik). :hahaha:
@ Daniël :Volgens mij heeft de zon in Turkije enkele cellen in je bovenkamer beschadigd. :evil:
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Jan2002
Lid
Lid

Bericht door Jan2002 »

DutchNapoleon schreef:
Ik heb hem ook wel besteld daar niet van. Maar de teleurstelling is groot!!
Als ik je nou ergens mee teleurstel, wil je dan 5 euro naar mij overmaken? :hahaha:
Groet,
Jan
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Daniël schreef:

Groeten Paul
Nummer 1 én 2 gaan door! Dus achter Duitsland gaat Nederland door. Daarna verloopt alles zeer soepel en gaat de beker mee naar Nederland :klap: :klap: :klap:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ze moeten een voorbeeld nemen aan het Nederlands team tot 17 jaar. Gisteren Europees Kampioen geworden door in de finale Duitsland te verslaan, voor de 2e achtereenvolgende keer, ik bedoel maar.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Krijgen we waarschijnlijk ook nog een extra herdenkingsmunt :thumb up:
Mischaop82 Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Mischaop82 »

Ilosab schreef:Ze moeten een voorbeeld nemen aan het Nederlands team tot 17 jaar. Gisteren Europees Kampioen geworden door in de finale Duitsland te verslaan, voor de 2e achtereenvolgende keer, ik bedoel maar.

Gr. Alfred
En dat met penalty's!!!
Het moet niet gekker worden :lol:

Gr. Mischa
Lid van de club van 3292!!!
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Laten we dit topic verder niet bevuilen met voetbalpraat a.u.b. Dat mag naar hartelust in het Praathuis gedaan worden.

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

KNM schreef:

Nieuwe serie: Dag van de Muntset 2012

Afbeelding

Eerste deel van de nieuwe 5-delige serie: Innovatieve Munttechnieken. Alle BU-munten 2012 in een genummerde set met als thema "Minted Photo Image Technologie", inclusief speciale penning van CuNi met MPI-techniek.
Oplage max. 2.012 stuks.
Verkoopprijs €25,-
Let op: maximaal twee exemplaren per persoon! Op=op

Groeten Paul
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

KNM schreef:

Muntrolpakket 2012

Afbeelding

Rollen van alle 8 euromunten 2012 in circulatiekwaliteit. Niet alle munten komen dit jaar in circulatie.
Oplage max. 2.500 stuks. Verkoopprijs €145,-
Let op: één exemplaar per persoon! Op=op

Muntrolpakket 2012 "Special edition" met extra rol 2 euro "10 jaar euro"

Afbeelding

Dezelfde inhoud als de normale muntrolpakketten, maar aangevuld met een complete rol van de 2 euro 10 jaar euro 2012. Let op; van de speciale muntrolpakketten zal circa tweede derde deel worden verkocht op de Dag van de Munt.
Oplage max. 750 stuks. Verkoopprijs €200,-
Let op: één exemplaar per persoon! Op=op

Groeten Paul
Griphus Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Griphus »

GELUKSDUBBELTJE UITVERKOCHT!

Aldus de site van de KNM.

De uiteindelijke oplage is vastgesteld op 15.000 stuks.

Voor wie er een aangeschaft heeft, maar nog niet zijn 'geluksnummer' heeft gecheckt, je kunt nog tot 20 juli je nummer checken :arrow: Klik hier!
Je kunt er een gouden munt mee winnen, niet geschoten is altijd mis!
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

KNM schreef:

Het is bijna zover, op donderdag 23 augustus maken we het ontwerp bekend van de nieuwe Nederlandse herdenkingsmunt 2012. De munt kan vanaf dat moment ook direct worden besteld. Via onze nieuwsbrief houden we u uiteraard op de hoogte, maar voor exclusieve nieuwtjes en hints over de nieuwe herdenkingsmunt kunt u ons dagelijks volgen via Facebook.

Afbeelding
Groeten Paul
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

KNM schreef op Facebook:

Ben jij benieuwd naar het thema van de nieuwe herdenkingsmunt? Een kleine hint…

Afbeelding

:arrow: bericht van 12 februari van genius...
genius schreef:
euromunter schreef:Tot nu toe officieel bekend:

- 5 euro zilver en verzilverd en 10 euro goud "...", in de serie Europaster 2012: moderne beeldende kunst.
Wat meer specifiek, Beeldhouwerij.
:sttt: :sttt: :sttt:

groeten Paul
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Met het onderwerp moderne kunst kan Nederland zoveel kanten op. Ben benieuwd wat het ontwerp wordt. Als ik naar de ontwerpen van de laatste paar verzamelaarsmunten van Nederland heb gekeken zijn me verwachtingen hoog.
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

KNm schreef op Facebook:

Het thema van de nieuwe herdenkingsmunt is Nederland en de Beeldhouwkunst!
Groeten Paul
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Nou, ik heb niet zo'n hoge pet op van die munt. Komt die er trouwens ook in coincard en wordt dat weer verspreid via de postkantoren of houdt de KNM het in eigen hand en gaan ze hun zakken weer vullen?

Gr. Alfred
genius
Senior lid
Senior lid

Bericht door genius »

Ilosab schreef:Nou, ik heb niet zo'n hoge pet op van die munt. Komt die er trouwens ook in coincard en wordt dat weer verspreid via de postkantoren of houdt de KNM het in eigen hand
Waarschijnlijk wel.
Ilosab schreef:en gaan ze hun zakken weer vullen?
Dat is de bedoeling van eigenlijk alle uitgiften, dat het minfin ervan beter wordt....
123
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Op de informatie en het ontwerp zit een embargo t/m donderdag 0.00 uur.

Als je kijkt bij abonnementen op de site van de KNM (klik hier) zie je dat de uitgiftes van september en november in een BU-coincard verschijnen (10 euro).

Tevens moet in Nederland een verzamelaarsmunt (een verzilverde 5 of 10 euro) voor iedereen tegen nominale waarde te verkrijgen zijn.

Dus de 5 euromunt komt tegen nominale waarde op de markt.

In de nacht van woensdag op donderdag zal de informatie hier om 0.00 uur worden geplaatst :knipoog:

Groeten Paul

Terug naar “Uitgifteprogramma's per euroland”