Er mogen geen nieuwe landen de euro gebruiken tot dat de crisis problemen zijn opgelost?
Mee eens of niet mee eens? We respecteren argumenten en zullen er ook een paar plaatsen in ons magazine. Tenzij je vermeldt dat je dit liever niet hebt!
Dat is wel wat anders. Ik kan het me ook niet voorstellen. Maar als een land aan alle voorwaarden voldoet en graag wil toe treden tot de eurozone, dan zou dit toch gewoon moeten kunnen? De landen die sinds 2004 zijn toegetreden zijn verplicht de euro in te voeren. De crisis stelt het voor een aantal landen uit. Maar wanneer een land ondanks de huidige economische situatie wil toe treden, vind ik niet dat dit niet zou mogen.bernard3 schreef:Bovendien zou ik me niet kunnen voorstellen welk land nog zou willen toetreden, wetende dat het waarschijnlijk vele miljarden aan steun / garanties boven het hoofd hangt om het systeem te redden.
Je hebt inderdaad gelijk, dat is een andere kwestie. Toch blijf ik erbij dat er op dit moment geen nieuwe landen moeten toetreden, terwijl de euro toch wel in crisis verkeert. Ik denk ook niet dat nog een land de de toch al moeizame besluitvorming binnen de eurozone zal vergemakkelijken. Op de lange termijn (als de euro dan nog bestaateuromunter schreef: Dat is wel wat anders. Ik kan het me ook niet voorstellen. Maar als een land aan alle voorwaarden voldoet en graag wil toe treden tot de eurozone, dan zou dit toch gewoon moeten kunnen? De landen die sinds 2004 zijn toegetreden zijn verplicht de euro in te voeren. De crisis stelt het voor een aantal landen uit. Maar wanneer een land ondanks de huidige economische situatie wil toe treden, vind ik niet dat dit niet zou mogen.