@koen,
heb de foto uit mijn funck boek gemaakt.
Met menzel heb ik persoonlijk contact gehad. en frenzel kent hem ook niet, ook al is frenzel bijna gelijk aan funck.
Dus 3 bronnen kennen hem niet
Van Peter Menzel kreeg ik dit antwoord waar ik het niet helemaal mee eens ben. De rand lijkt me origineel te zijn. Ik verwacht persoonlijk hier een onbekende variant in handen te hebben
für Ihre E-Mail zur Stadt Mainz danke ich Ihnen. Ihre runde Marke wurde manipoliert und verfälscht. Eine 8eckige wurde rundgefeilt. Die Marke ist somit wertlos. Das kommt auch bei anderen Marken gelegentlich vor. Man kann es auf der Abbildung erkennen. Sehen Sie sich den Rand genau an.
Heb bij ARLD een verzoek ingedient voor info over deze munt. Maar verwacht daar eigelijk niets van. We hebben het over een munt die bijna 100 jaar geleden door hun geslagen is. De kans dat ze daar nog een record over hebben lijkt me niet heel groot. En als dat nog wel bestaat zal iemand heel diep moeten gaan graven. En hebben ze dat over voor een verzamelaar? Ik weet het niet.
Persoonlijk ben ik bang dat de waarheid nooit boven zal komen. In duitsland ben ik op het noodmunten forum niet verder gekomen. Menzel doet het af als een vervalsing. Maar
Eine 8eckige wurde rundgefeilt
slaat al nergens op. mijn versie is 0.2 mm groter dan het 8hoekige origineel. Dus vijlen kan het niet zijn in dit geval.