RADAR bankbiljetten?
Moderator: Arjena3
-
- Donateur
RADAR bankbiljetten?
LS,
In Amerika wordt het verzamelt kijk maar op EBay in de rubriek van bankbiljetten en toetst het woord “Radar” in! Je ziet diverse combinaties van bankbiljettennummers, het mooiste is natuurlijk een getal met één cijfer. Maar combinatie die je kan spiegelen zijn ook aantrekkelijk, dus bijvoorbeeld 01800810 of 15866851!
Nu kijk ik bijna dagelijks op Ebay en hoop een Nederlands bankbiljet tegen te komen maar de laatste zeven jaar is er nog geen één aangeboden? Nu is het misschien moeilijk omdat de Nederlands series met een 9 tal verspringen in combinaties, althans de nieuwe series! Bij de oudere series is dit niet zo!
Een vraag aan de zeer gewaardeerde forumleden: wil iedereen in zijn verzameling kijken of daar toevallig een RADAR biljet in zit! Ik ben benieuwd of er iemand is die zo een combinatie heeft? Zou graag mijn verzameling aanvullen met een Nederlands bankbiljet met een RADAR nummer, dus ik wil weten of deze bestaan!
Prijs op Ebay $ 8888,00.
Groetjes,
Hans
In Amerika wordt het verzamelt kijk maar op EBay in de rubriek van bankbiljetten en toetst het woord “Radar” in! Je ziet diverse combinaties van bankbiljettennummers, het mooiste is natuurlijk een getal met één cijfer. Maar combinatie die je kan spiegelen zijn ook aantrekkelijk, dus bijvoorbeeld 01800810 of 15866851!
Nu kijk ik bijna dagelijks op Ebay en hoop een Nederlands bankbiljet tegen te komen maar de laatste zeven jaar is er nog geen één aangeboden? Nu is het misschien moeilijk omdat de Nederlands series met een 9 tal verspringen in combinaties, althans de nieuwe series! Bij de oudere series is dit niet zo!
Een vraag aan de zeer gewaardeerde forumleden: wil iedereen in zijn verzameling kijken of daar toevallig een RADAR biljet in zit! Ik ben benieuwd of er iemand is die zo een combinatie heeft? Zou graag mijn verzameling aanvullen met een Nederlands bankbiljet met een RADAR nummer, dus ik wil weten of deze bestaan!
Prijs op Ebay $ 8888,00.
Groetjes,
Hans
Re: RADAR bankbiljetten?
deze telt waarschijnlijk niet? JH 018481
of deze 6AE 041414
of deze 6AE 041414
Verzamelaar van (graded) bankbiljetten.
-
- Donateur
Geweldig, drie Nederlands biljetten met een Radar serie! Het kan dus voorkomen, ben benieuwd of er nog bankbiljetten zijn uit de laatste gulden serie. Deze cijfercombinatie verspringt namelijk met negencijfers.
Surbe en Gerardo bedankt voor deze afbeeldingen van deze mooie biljetten !
Ben benieuwd naar nieuwe vondsten!
Mvg,
Hans
Surbe en Gerardo bedankt voor deze afbeeldingen van deze mooie biljetten !
Ben benieuwd naar nieuwe vondsten!
Mvg,
Hans
Nederlands Indië 10 gulden, is het niet helemaal, maar heb verder niks wat er op lijkt
-
- Donateur
Het is wel een mooi voorbeeld, bedankt dat we mogen meegenieten met dit prachtig biljet!andres schreef:Nederlands Indië 10 gulden, is het niet helemaal, maar heb verder niks wat er op lijkt
Ben benieuwd of er nog leden zijn met voorbeelden uit de laatste serie Nederlandse bankbiljetten uit de jaren 1960 - 1980, ik bedoel de serienummers welke met negen verspringen?
Mvg,
Hans
-
- Donateur
Inderdaad een fraai exemplaar maar $ 2000,00 voor zo’n biljet is een beetje duurder.
De verkoper woont in Griekenland misschien een vorm van staatsteun ?
Mvg,
Hans
De verkoper woont in Griekenland misschien een vorm van staatsteun ?
Mvg,
Hans
Bijgaand: volgens mij een Radarbiljet.
1Gulden Zilverbon 1939.
1Gulden Zilverbon 1939.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Verzamelaar van Bankbiljetten/Munten Nederland/Ned.Indie. Schoolgeldbiljetten/Rekenmunten/Euro.
-
- Donateur
Dit is een mooi voorbeeld van een radar biljet. Het serienummer is perfect, leuk dat er na bijna twee jaar nog een nieuwe exemplaar opduikt!
Verzamelaars van Nederlandse bankbiljetten, schouw nog een keer uw collectie !
Mvg,
Hans
Verzamelaars van Nederlandse bankbiljetten, schouw nog een keer uw collectie !
Mvg,
Hans
Ik betrapte me er laatst op dat ik er op begin te letten, dus als ik ooit iets in handen krijg, dan zal ik het delen
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.
Hallo Forumleden,
Ik vond in mijn collectie nog een ander "RADAR"bankbiljet die ik ook even op de site plaats.
Het gaat om 500 Mark DDR- biljet, die ik jullie niet wil onthouden. Toch een mooi nummer....
Ostara-nl.
Ik vond in mijn collectie nog een ander "RADAR"bankbiljet die ik ook even op de site plaats.
Het gaat om 500 Mark DDR- biljet, die ik jullie niet wil onthouden. Toch een mooi nummer....
Ostara-nl.
Verzamelaar van Bankbiljetten/Munten Nederland/Ned.Indie. Schoolgeldbiljetten/Rekenmunten/Euro.
-
- Volledig lid
Ik heb ook nog even gekeken en kwam een mooi biljet van 200 dinar tegen uit Yoegoslavie.
Zelfs de letters voldoen aan het criterium
Zelfs de letters voldoen aan het criterium
-
- Volledig lid
En de foto, wel zo makkelijk...
Grappig! Jammer dat het geen 2002 Dinar is.
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.
40 gulden Maurits met radar nummer.
-
- Donateur
Een prachtig biljet met een mooie nummering!
Ik zie dat Oleg (crowncurrency Shop) het onderstaande 50 Gulden Biljet Type Minerva als Radar bankbiljet aanbiedt op Catawiki.
Naast dat ik me vaak verbaas over de hoogte van de prijzen waar hij zijn biljetten voor aanbiedt op de diverse beurzen en sites als Ebay en Marktplaats.nl, en tevens vind dat hij er geregeld naast zit met de kwaliteitsaanduiding (al is dat beide iets persoonlijks) vraag ik mij ook sterk af of dit daadwerkelijk onder een zogeheten 'RADAR' biljet valt.
Een Radar biljet is volgens mij een biljet waarbij alle getallen een rol spelen. Dus ook de 'Nul' in deze variant.
Hoe denken jullie daar over?
http://veiling.catawiki.nl/kavels/61263 ... erienummer
Naast dat ik me vaak verbaas over de hoogte van de prijzen waar hij zijn biljetten voor aanbiedt op de diverse beurzen en sites als Ebay en Marktplaats.nl, en tevens vind dat hij er geregeld naast zit met de kwaliteitsaanduiding (al is dat beide iets persoonlijks) vraag ik mij ook sterk af of dit daadwerkelijk onder een zogeheten 'RADAR' biljet valt.
Een Radar biljet is volgens mij een biljet waarbij alle getallen een rol spelen. Dus ook de 'Nul' in deze variant.
Hoe denken jullie daar over?
http://veiling.catawiki.nl/kavels/61263 ... erienummer
Ik ken Oleg goed en is wat mij betreft een hele betrouwbare handelaar.
Kwaliteit van bankbiljetten zal altijd een onderdeel van discussie blijven maar dat geld over de hele linie.
Zijn prijzen zijn inderdaad hoger als bij de gemiddelde handelaar maar aan de ander kant valt er bij hem altijd over te praten.
Wat betreft het radar biljet ben ik het met je eens dat alle getallen gebruikt moeten worden en dit biljet dus geen radar is.
Kwaliteit van bankbiljetten zal altijd een onderdeel van discussie blijven maar dat geld over de hele linie.
Zijn prijzen zijn inderdaad hoger als bij de gemiddelde handelaar maar aan de ander kant valt er bij hem altijd over te praten.
Wat betreft het radar biljet ben ik het met je eens dat alle getallen gebruikt moeten worden en dit biljet dus geen radar is.
Begrijp me niet verkeerd,... Dat ik zijn prijzen te hoog vind en het niet altijd eens ben met zijn kwaliteits-aanduiding betekent niet dat ik hem niet betrouwbaar vind.
Op zijn veilingen biedt ik geregeld, en de communicatie en afhandeling bij winst van een object zijn altijd zeer correct.
Vond het alleen vreemd dat deze voor Radar biljet door ging, evenals dat dit biljet met 3 gaatjes een scheurtje en behoorlijk wat vouwen en kreukels in de buurt komt van ZFR. Maar dat mag ieders voor zich bepalen
Op zijn veilingen biedt ik geregeld, en de communicatie en afhandeling bij winst van een object zijn altijd zeer correct.
Vond het alleen vreemd dat deze voor Radar biljet door ging, evenals dat dit biljet met 3 gaatjes een scheurtje en behoorlijk wat vouwen en kreukels in de buurt komt van ZFR. Maar dat mag ieders voor zich bepalen
Dat kan ook te maken hebben met catawiki.
Ik heb al eerder gemerkt en na contact met aanbieders dat de veilingmeester van catawiki e.e.a nog wel eens wil "op poetsen" zoals hij dat recent ook deed met het noodgeld van Amsterdam. Het zou dus goed kunnen zijn dat Oleg het biljet als fraai heeft aangeboden, ik zal het hem eens vragen.
Ik heb al eerder gemerkt en na contact met aanbieders dat de veilingmeester van catawiki e.e.a nog wel eens wil "op poetsen" zoals hij dat recent ook deed met het noodgeld van Amsterdam. Het zou dus goed kunnen zijn dat Oleg het biljet als fraai heeft aangeboden, ik zal het hem eens vragen.
Nog een "bijna" radar. AA 095059.
Positief is hierbij wel dat het niet als "selling argument" werd genoteerd...
MPO veiling November 2013.
Positief is hierbij wel dat het niet als "selling argument" werd genoteerd...
MPO veiling November 2013.
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl
Helaas geen radar Patrick en bijna radar ??? dat is zoiets als unc met een vouw ;-)
voor de andere lezers:
als je het serienummer omdraait staat er 950590 terwijl het serienummer 095059 is.
Bij radar moeten alle getallen gebruikt worden dus ook de nul.
voor de andere lezers:
als je het serienummer omdraait staat er 950590 terwijl het serienummer 095059 is.
Bij radar moeten alle getallen gebruikt worden dus ook de nul.
Ik heb nog een radar biljet! 5 euro uit 2002 (omgekeerd 2002)
-
- Donateur
Patrick: je kan beter dit euro biljet in je verzameling hebben?Patrickp_nl schreef:Ik heb nog een radar biljet! 5 euro uit 2002 (omgekeerd 2002)
WOW!
Geweldige ECHTE radar!
Bijna jammer dat ik tot 2000 verzamel...
Geweldige ECHTE radar!
Bijna jammer dat ik tot 2000 verzamel...