Ik kan geen afbeeldingen of URL (weblink) plaatsen

Hier worden veel gestelde vragen geplaatst of vragen die wellicht anderen kunnen helpen.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Een nieuw lid kan pas in zijn of haar derde bericht een afbeelding of URL (websitelink) plaatsen. Dit om te voorkomen dat iemand zich alleen maar aanmeldt om reclame te maken voor een website, het zogenaamde SPAMMEN. Om dit te voorkomen is de 'wachttijd'van 3 berichten ingesteld, uit ervaring is gebleken dat dit goed werkt.

Een klein nadeel is het plaatsen van een afbeelding. Door deze 'wachttijd' is het ook niet mogelijk om een afbeelding te plaatsen. Omdat je in feite een afbeelding uploadt naar de server van Tinypic, krijg je een URL die verwijst naar de plaats waar de afbeelding is opgeslagen. Deze URL plaatsen is dus ook pas mogelijk in het derde bericht.

Om snel een link of afbeelding te kunnen plaatsen kun je jezelf voorstellen in de rubriek 'Stel je voor...' (dat is al 1 bericht). Reageer op een bericht van een ander lid, of maak zelf een nieuw topic (bericht) aan (dat is bericht 2). Nu kun je, in je volgende (derde) bericht een afbeeldingen plaatsen en dus ook URL's (websitelinks).

Ik heb een extra element ingebouwd in de forumsoftware. Met dit element kunnen jullie afbeeldingen up-loaden via Tinypic. Tinypic slaat foto's op op hun externe server (dus niet die van het forum). Dit betekend dat de serverruimte voor het forum niet onnodig veel wordt volgepropt met bestanden,

Voorheen kon je bestanden up-loaden naar de webserver waarop het forum en de website (http://www.munthunter.nl) draait. Er is voldoende ruimte, maar hoe meer bestanden er op staan, des te trager wordt het forum. Vandaar deze oplossing.

Hoe werkt het?

Het gaat allemaal heel makkelijk. In het bericht wat je typt wil je een afbeelding toevoegen. Klik onder het tekstvenster, daar waar je je bericht typt, op het tabblad 'Upload To TinyPic', zie op de volgende afbeelding waar je dit tabbald vindt.
Afbeelding

Nadat je op het tabblad hebt geklikt zie je het volgende scherm:
Afbeelding

Klik op de knop 'Bladeren' en je belandt en je bestanden op je PC worden aan jou getoont. Zoek de afbeelding die je wilt toevoegen aan het bericht en dubbelklik op de afbeelding, of selecteer hem en klik op de knop 'Openen'. Je ziet dat er een soort link staat in de 'File'balk. Deze link wordt verder nergens meer vertoont. Verdere informatie, zoals de tags hoef je niet in te voeren, wel kun je afbeeldingen verkleinen voor je avatar of hele grote afbeeldingen kleiner maken. Dat laatste is wel gewenst op het forum!!! Klik op de groene 'UPLOAD NOW!' knop en het bestand wordt ge-upload.

Al vrij snel zie je dat het bestand is ge-upload en zie je een klein scherm met het voorbeeld van je afbeelding en daaronder de imagecode Afbeelding

Zoals je zult merken gaat dit erg makkelijk en sneller dan voorheen en draag je direct bij aan een sneller werkend forum, mooi toch?

Ik zal kijken of ik de normale, bij het forum behorende, 'Bijlagen toevoegen' mogelijkheid kan inperken, zodat men daar straks bestanden als PDF,'s, MS Excel en MS Word-bestanden mee kan uploaden en dus geen afbeeldingen meer. Tot die tijd kan de oude bijlagenoptie ook nog worden gebruikt, maar gebruik a.u.b. het nieuwe TinyPic upload element.

Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.

Vriendelijke groeten,

Jeroen
Veel succes!
Laatst gewijzigd door Munthunter op 25 okt 2010, 18:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Uitleg aangepast aan nieuwe forumsoftware en extra ingebouwd element voor uploaden via TinyPic.
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Maarten

Bericht door Maarten »

Hey Jeroen,

Ik heb reeds 5 berichten geplaatst, echter ik zie nog steeds geen mogelijkheid om foto's toe te voegen?! Zou jij mij kunnen helpen? :)
Bedankt! Mvg, Maarten
Laatst gewijzigd door Munthunter op 25 okt 2010, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Probleem is opgelost!

Terug naar “Veel gestelde vragen FAQ”