Hahahahahaha, tsja ze mogen jou ook wel eens tegemoetkomen met die Euro'sverzameldirk schreef:Treinen moeten erop staan Treinen![]()
Dick

Gr. Jeroen
Moderator: euromunter
dat waren de 1,2 en 5 cent van san marinorinuske schreef:als je op de d. v. d. munt een opberg album kocht kreeg je deze er bijeuromunter schreef:Finland geef dit jaar ook een mini-set uit met daarin de 1, 2 en 5 cent van 2010 in UNC-kwaliteit.
De oplage bedraagt 10.000 sets
(Foto afkomstig van eurocoinshouse )
groeten Paul
Update Update Update Update Updateeuromunter schreef:In augustus komt er een BU-set uit met als thema 150 jaar Finse Munt.
Deze set bevat de 1 cent t/m 2 euromunt en een speciale penning "Finnish Silver Marrka 1864".
Of deze munten het nieuwe muntteken hebben is mij nog niet bekend.
groeten Paul
Groeten PaulNormally we issue two BU coin sets in a year. This year we are going to issue one extra BU coin set. The third BU coin set is called "Jubilee coin set" and it will be issued on August.
BU 2010/II will be issued on October and there will be a 2 euro commemorative coin in the set. Only this 2 euro commemorative coin has a new mintmark in it. Other coins will still have the old mintmark.
Zo interpreteer ik het niet, volgens mij komt de 2 euro CC ook gewoon in omloop net als alle andere Finse 2 euro CC munten.sgtravel schreef:Dus als we de speciale 2 euro munten compleet willen houden
moeten we deze set gaan kopen
Wees gerust, deze munt zal ook worden uitgegeven in de Proofset en natuurlijk voor de circulatiesgtravel schreef:Dus als we de speciale 2 euro munten compleet willen houden
Ik las het zo dat de speciale 2 euro munt in deze set het nieuwe muntteken zal hebbenllinde schreef:Zo interpreteer ik het niet, volgens mij komt de 2 euro CC ook gewoon in omloop net als alle andere Finse 2 euro CC munten.sgtravel schreef:Dus als we de speciale 2 euro munten compleet willen houden
Volgens mij staat in het Finse bericht dat de 2 euro CC de enige munt in die set is waar het nieuwe muntteken op staat en dat de andere munten in de set gewoon het oude muntteken hebben.
Ik zie er nergens iets staan over het niet in omloop verschijnen van de 2 euro CC
Luit