Nederland 2010
Moderator: euromunter
het zelfde geld bijv voor geboorte sets van andere landen ..... die zijn volgens mij ook niet uitgegeven door de centrale banken van de desbetreffende landen zie link
http://cgi.ebay.nl/LUXEMBURG-BABYSET-20 ... 53df8daa5a
en bijv deze proof set
http://cgi.ebay.nl/2-uro-KMS-Luxemburg- ... 5ad18d382c
die is ook niet officieel volgens mij ??
http://cgi.ebay.nl/LUXEMBURG-BABYSET-20 ... 53df8daa5a
en bijv deze proof set
http://cgi.ebay.nl/2-uro-KMS-Luxemburg- ... 5ad18d382c
die is ook niet officieel volgens mij ??
Moet zeggen dat ik het hoe dan ook geslaagde sets vind die er mooi uit zien. Officiële set of niet, BU of UNC, maakt niet uit.
Hoef er denk ik ook geen 15 aan te schaffen
Ze zijn voor mijn mennekes dus verzamelen zullen ze! Hahahaha.
Gr. Jeroen
Hoef er denk ik ook geen 15 aan te schaffen

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
-
- Globale moderator
Koninklijke Nederlandse Munt:
groeten Paul
Op zaterdag 12 juni heten we u graag van harte welkom voor de 18e Dag van de Munt. Dit jaar staat deze dag in het teken van onze Gulden, want de Gulden wordt sinds enige tijd weer in ons muntgebouw geslagen.
Exclusieve producten, alleen beschikbaar op de Dag van de Munt!
Dag van de Muntset 2010
Oplage slechts 2.010 stuks, € 25,=
Guest of Honourset Frankrijk 2010
Oplage slechts 1.000 genummerde exemplaren, € 35,=
Museum Muntschatten 2010
Deel 1 van een schitterende nieuwe serie. Nog slechts een beperkt deel beschikbaar. Oplage max. 3.000 stuks € 22,-
Muntrolpakket 2010
Oplage 3.000, extra bijzonder aangezien in 2010 niet alle munten in circulatie komen, € 142,=
groeten Paul
-
- Globale moderator
BU-set Nijntje, oplage 5.000 stuks.

KNM:
Groeten Paul

KNM:
Officiële geboorteset van nijntje in première tijdens Dag van de Munt
Aanstaande zaterdag, tijdens de Dag van de Munt 2010, gaat de nieuwe Geboorteset 2010 in première!
De nieuwe officiële Geboorteset met nijntje bevat alle 8 Nederlandse euromunten van 2010 in BU-kwaliteit. Ook een speciaal ontworpen penning die gegraveerd kan worden maakt deel uit van deze unieke set (prijs € 23,95)!
De Geboorteset is zaterdag tijdens de Dag van de Munt verkrijgbaar in stand 1 en 2. Vanaf maandag 14 juni is de set verkrijgbaar in onze webshop!
Groeten Paul
-
- Globale moderator
-
- Globale moderator
Het lijkt wel een officiële vervanging van de eerdere geboortesets die werden uitgegeven door de KNM. De Nijntje set bevat munten in BU-kwaliteit, in tegenstelling tot de andere "niet-officiële" geboortesets!llinde schreef:Weet iemand of dit nu een jaarlijks terugkerende set wordt?
Luit
Het lijkt er dus wel op... Navraag bij de KNM zal misschien een helder antwoord opleveren
Paul
-
- Globale moderator
Ja, het wordt een jaarlijks terugkerende set. Ik kreeg het volgende antwoord van de Koninklijke Nederlandse Munt:llinde schreef:Weet iemand of dit nu een jaarlijks terugkerende set wordt?
Luit
Geachte heer ...,
Hartelijk dank voor uw bericht. Wij zullen inderdaad elk jaar zo’n geboorteset gaan uitgeven. Het is een officiëel KNM-product.
Groeten Paul
-
- Globale moderator
-
- Globale moderator
Nee volgens mij nog niet. Het zal echter niet lang op zich laten wachten voordat er nieuws is. De uitgifte van de 2de munt is meestal omstreeks augustus/september en de bekendmaking ruim daarvoor.
Mocht er nieuws zijn, dan lees je dat vaak als eerste op dit leuke forum.
van harte welkom op Hét Munten en Bankbiljetten Forum overigens!
Je kunt jezelf hier voorstellen ► ´Stel je voor...´ Dit stellen we zeer op prijs
Gr. Jeroen
Mocht er nieuws zijn, dan lees je dat vaak als eerste op dit leuke forum.
van harte welkom op Hét Munten en Bankbiljetten Forum overigens!

Je kunt jezelf hier voorstellen ► ´Stel je voor...´ Dit stellen we zeer op prijs

Gr. Jeroen
Dat heeft met de huidige muntwet te maken die dit niet toe laat. Vandaar de 5 Euro en 10 Euro muntstukken.N1ck schreef:Trouwens, weet iemand wat de rede is dat Nederland nooit een eigen speciale 2 euromunt uitgeeft?? Zou wel een keertje leuk zijn...
Ik zou ook graag een 2 Euromunt zien, heel graag zelfs, maar helaas.
Misschien wil het nieuwe kabinet er van afwijken, maar ik denk dat ze wel meer aan hun hoofd hebben momenteel dan 2 Euromunten

Jammer, maar het is niet anders.
Er is overigens al diverse keren op het forum over geschreven. Is het iets (Paul en/of Luit) om even deze wet hier te plaatsen (of een duidelijke uitleg), zodat men het makkelijk terug kan vinden?
Gr. Jeroen
Ok, bedankt, wist niet dat het met de muntwet te maken had. Wie weet als Beatrix aftreed dat ze een dubbele kop met Bea en Willem-Alexander slaan, net als in 1980. Maar ja dat zou dan ook weer onderwerp kunnen zijn van een 5 of 10 euromunt...Munthunter schreef:Dat heeft met de huidige muntwet te maken die dit niet toe laat. Vandaar de 5 Euro en 10 Euro muntstukken.N1ck schreef:Trouwens, weet iemand wat de rede is dat Nederland nooit een eigen speciale 2 euromunt uitgeeft?? Zou wel een keertje leuk zijn...
Ik zou ook graag een 2 Euromunt zien, heel graag zelfs, maar helaas.
Misschien wil het nieuwe kabinet er van afwijken, maar ik denk dat ze wel meer aan hun hoofd hebben momenteel dan 2 Euromunten
Jammer, maar het is niet anders.
Er is overigens al diverse keren op het forum over geschreven. Is het iets (Paul en/of Luit) om even deze wet hier te plaatsen (of een duidelijke uitleg), zodat men het makkelijk terug kan vinden?
Gr. Jeroen
Willem Alexander zal in plaats van naar links (zoals H.M. Beatrix), rechts kijken op de beeldenaar (portretzijde) van de munt. Dit staat ook zo omschreven in deze muntwet, elke vorst(in) kijkt de andere kant op als zijn/haar voorganger. Zouden ze elkaar op een dubbelportret dan ook niet aan moeten kijken?
Ach ze kijken toch graag de andere kant op, hahahaha
Maar bij een troonswissel een speciale 2 Euromunt ter gelegenheid van deze wissel. Heerlijk laat maar komen!
Gr. Jeroen
Ach ze kijken toch graag de andere kant op, hahahaha

Maar bij een troonswissel een speciale 2 Euromunt ter gelegenheid van deze wissel. Heerlijk laat maar komen!

Gr. Jeroen
Volgens mij keek Juliana naar rechts en Beatrix naar links. Op de gulden van 1980 (de dubbele kop) kijken beide dames naar links.Munthunter schreef: Zouden ze elkaar op een dubbelportret dan ook niet aan moeten kijken?
Gr. Jeroen
Als er een dergelijke 2 euromunt zou komen, zouden ze dan beide naar rechts kijken vermoed ik.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Club van 2304!
Nee hoor de hoofden stonden allebei in de zelfde richting, naar links. Het hoofd van Juliana zat achter die van Beatrix en kwam er een stukje achterweg.Collecteuro's schreef:Volgens mij keek Juliana naar rechts en Beatrix naar links. Op de gulden van 1980 (de dubbele kop) kijken beide dames naar links.Munthunter schreef: Zouden ze elkaar op een dubbelportret dan ook niet aan moeten kijken?
Gr. Jeroen
Als er een dergelijke 2 euromunt zou komen, zouden ze dan beide naar rechts kijken vermoed ik.

Gr. Jeroen
zeg ik toch=Munthunter schreef:Nee hoor de hoofden stonden allebei in de zelfde richting, naar links. Het hoofd van Juliana zat achter die van Beatrix en kwam er een stukje achterweg.Collecteuro's schreef:Volgens mij keek Juliana naar rechts en Beatrix naar links. Op de gulden van 1980 (de dubbele kop) kijken beide dames naar links.Munthunter schreef: Zouden ze elkaar op een dubbelportret dan ook niet aan moeten kijken?
Gr. Jeroen
Gr. Jeroen

http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Club van 2304!
-
- Globale moderator
Deze tweede munt staat gepland voor oktober. Volgens de KNM zijn er nog gegevens bekend. Maar dat maak je mij niet wijs. Ooit heb ik een bericht gekregen van de KNm dat het thema de reden en verantwoording moet zijn om een herdenkingsmunt uit te geven en niet andersom.Zwart Nazareth schreef:Dit jaar zouder er toch twee herdenkingsmunten uitkomen. Is er al wat bekend over de tweede...............................
Dus zal er ook echt wel bekend zijn wat het thema gaat worden...
België heeft ook het thema van haar 20 euromunt nog niet bekend gemaakt. Wel is bekend dat dit een samenwerking is met een ander land. Misschien Nederland?
groeten Paul
-
- Globale moderator
Zie ook http://munthunter.forum2go.nl/muntwet-n ... -t545.htmlN1ck schreef:Trouwens, weet iemand wat de rede is dat Nederland nooit een eigen speciale 2 euromunt uitgeeft?? Zou wel een keertje leuk zijn...
Groeten Paul
-
- Globale moderator
Denk het niet, Juliana is niet meer onder de levendenCollecteuro's schreef:Als er een dergelijke 2 euromunt zou komen, zouden ze dan beide naar rechts kijken vermoed ik.
Misschien dat er een Nederlandse 2 euro herdenkingsmunt uitgebracht kan worden wanneer Willem Alexander de troon overneemt van zijn moeder. Dan ook met dubbele hoofd...
Zie ook http://munthunter.forum2go.nl/nederland ... t1564.html
Groeten Paul