In Kuala Lumpur staan vele parkeermeters, en het tarief is 50 sen. Van het jaartal 2006 zijn nu officieel meer valse munten in circulatie dan echte.
De valse herken je aan het feit dat deze magnetisch is, de echte is niet-magnetisch. Voor de rest zou er geen verschil wezen qua uiterlijk, diameter of randen.
Maleisie wordt overspoeld met valse munten van 50 sen
Moderator: koenmunten
Forumregels
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
-
- Donateur
Re: Maleisie wordt overspoeld met valse munten van 50 sen
Een vriend van me heeft vele munten meegenomen na zijn vakantie in Maleisie. In mijn verzameling heb ik nu de 50 sen vanaf 1997 t/m 2008, behalve de 2006. Toeval?grivnagozer schreef: Van het jaartal 2006 zijn nu officieel meer valse munten in circulatie dan echte.
De Maleisiers potten ze zeker op.
Ina
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
Re: Maleisie wordt overspoeld met valse munten van 50 sen
Hallo Ina, welkom op het forum! Leuk dat je er bent! De s006 heb ik gewoon als muntje in de collectie zitten, de echte niet-magnetische versie. Je boft maar met zulke vrienden!! Groetjes, Eric.hierm schreef:Een vriend van me heeft vele munten meegenomen na zijn vakantie in Maleisie. In mijn verzameling heb ik nu de 50 sen vanaf 1997 t/m 2008, behalve de 2006. Toeval?grivnagozer schreef: Van het jaartal 2006 zijn nu officieel meer valse munten in circulatie dan echte.
De Maleisiers potten ze zeker op.
Ina
tja..