10 cent 1975

In deze rubriek komen de berichten over misslagen, valse- en varianten van de koninkrijksmunten te staan.

Moderator: maarten89

seeker47

10 cent 1975

Bericht door seeker47 »

hallo,ik heb me net voor het eerst aangemeld op dit forum,dus alles is nog nieuw voor me.
wat ik vragen wou;heb een 10 cent 1975 misslag,ik sta er ook mee op mp,wat mag deze nu
opbrengen?
de link naar mijn advertentie op mp;http://link.marktplaats.nl/408782503 Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door seeker47 op 02 jan 2011, 13:25, 4 keer totaal gewijzigd.
koiboyke Nederland
Moderator
Moderator

Re: 10 cent 1975

Bericht door koiboyke »

Zou ook een foto bij je posting kunnen zetten.
Is altijd iets makkelijker om te oordelen.
Wat niet inhoud dat het juist is, want ook vanaf een foto is het nog moeilijk oordelen.
gr Mark
het geld blijft in de wereld en wij moeten eruit.

Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

De waarde word bepaald door het soort misslag is het een veelvoorkomende zou het minder opleveren dan eentje die uniek is. Dus foto zou erg makkelijk zijn of eventueel link naar je MP artikel (met foto).
seeker47

Bericht door seeker47 »

Gible schreef:De waarde word bepaald door het soort misslag is het een veelvoorkomende zou het minder opleveren dan eentje die uniek is. Dus foto zou erg makkelijk zijn of eventueel link naar je MP artikel (met foto).
heb inmiddels foto's geplaatst
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Beste Seeker47,

Als eerste van harte welkom op Hét Munten en Bankbiljetten Forum! Leuk dat je je hebt aangemeldt.

Wat betreft het dubbeltje 'misslag' 1975 (mooie afbeeldingen overigens!). Gezien de hoge oplage midden jaren 70 van deze nominaties (5-10-25) is het vanzelfsprekend dat er ook meer fouten zijn gemaakt en dus meer misslagen voorhanden zijn, dan in jaren waarin lagere oplagen geslagen werden. Kortom deze jaartallen zijn veelvoorkomend, wat echter niet direct wil zeggen dat er veel van dergelijke misslagen voorhanden zijn. Immers zijn er velen in verzamelingen belandt en blijven ze vaak daar in zitten. Ten tweede is het natuurlijk onbekend hoeveel er daadwerkelijk 'in omloop' zijn. het antwoord is al gegeven, 'Wat de gek er voor geeft.' Worden er op dit moment meer aangeboden, dan zal de prijs zich snel naar beneden verplaatsen. Zie je weinig misslagen, dan zal de prijs stijgen.

Ik heb er enkele in mijn bezit en een dergelijke (vergelijkbare 1978, maar dan een kwartje) kostte mij €15,00. Dat was niet duur, maar de anderen kocht ik voor soortgelijke bedragen, een enkele wat duurder. Kortom biedt men meer, dan zou IK dik tevreden zijn.

Veel plezier hier!

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Terug naar “Misslagen, valse- en varianten Koninkrijksmunten”