Overzicht alle 2-€-commemorative-coins (2CC) sinds 2004
Moderators: numisfreund, euromunter
-
- Moderator
Overzicht alle 2-€-commemorative-coins (2CC) sinds 2004
Hallo Nederland,
ik ben lid in het duitse muntforum "emuenzen.de" en heb daar een overzicht gezet over alle 2-€-commemorative-coins (2CC) sinds 2004 met oplagezijfers en uitgifteprijzen van alle variaties (los, proof, coincard, sets, etc.).
Ik probeer het ook hier bij jullie te plaatsen ...
Groetjes uit Dortmund / Duitsland van Rudolf
Update: 17.10.2022
ik ben lid in het duitse muntforum "emuenzen.de" en heb daar een overzicht gezet over alle 2-€-commemorative-coins (2CC) sinds 2004 met oplagezijfers en uitgifteprijzen van alle variaties (los, proof, coincard, sets, etc.).
Ik probeer het ook hier bij jullie te plaatsen ...
Groetjes uit Dortmund / Duitsland van Rudolf
Update: 17.10.2022
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door numisfreund op 17 apr 2018, 16:48, 119 keer totaal gewijzigd.
Groet uit Dortmund / Duitsland van Rudolf
Re: Overzicht alle 2-€-munten sinds 2004
Hallo Deutschland
,
Ik vind het een mooi verzorgd en uitgewerkt overzicht geworden. Vooral uitgifteprijzen van de diverse setjes zijn leuk om te weten. Dank dat je dit wilde delen.
Bernard
PS. Mijn complimenten voor je goede Nederlands.
Ik vind het een mooi verzorgd en uitgewerkt overzicht geworden. Vooral uitgifteprijzen van de diverse setjes zijn leuk om te weten. Dank dat je dit wilde delen.
Bernard
PS. Mijn complimenten voor je goede Nederlands.
-
- Moderator
Hallo Bernard,
bedankt voor de liefe woorden. Nee, ik ben geen nederlander, maar heb wel betrekking ertoe.
In het duitse forum plaats ik regelmatig updates van mijn overzicht. Als jullie in NL ook interesse eraan hebben doe ik dat graag ook hier. Plaats maar een reactie.
bedankt voor de liefe woorden. Nee, ik ben geen nederlander, maar heb wel betrekking ertoe.
In het duitse forum plaats ik regelmatig updates van mijn overzicht. Als jullie in NL ook interesse eraan hebben doe ik dat graag ook hier. Plaats maar een reactie.
Ik zou dat zeker kunnen waarderen, en ik denk wel meerdere leden met mij.
Bernard
Bernard
mooi overzicht numisfreund, en een regelmatige update is altijd prijzenswaardig, is iedereen blij mee!!!
Hallo Rudolf,
Natuurlijk zijn wij daar enorm blij mee, Paul (Euromunter) bij jou wel bekend neem ik aan, is ook een kei op dit gebied.
Hoe meer hoe beter!
Ook mijn complimenten voor je Nederlands en zeker ook de moeite die je neemt om in het Nederlands te schrijven!
Veel plezier hier op het forum.
Vriendelijke groeten,
Jeroen - Munthunter
Natuurlijk zijn wij daar enorm blij mee, Paul (Euromunter) bij jou wel bekend neem ik aan, is ook een kei op dit gebied.
Hoe meer hoe beter!
Ook mijn complimenten voor je Nederlands en zeker ook de moeite die je neemt om in het Nederlands te schrijven!
Veel plezier hier op het forum.
Vriendelijke groeten,
Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
-
- Globale moderator
Ik ken het overzicht, bewonder het wel eens op het Duitse forum. Prachtig en handig.
Heb van dit topic een 'sticky' gemaakt, blijft deze bovenin hangen.
Bedankt voor het overzicht Rudolf!
Groeten Paul
Heb van dit topic een 'sticky' gemaakt, blijft deze bovenin hangen.
Bedankt voor het overzicht Rudolf!
Groeten Paul
-
- Moderator
Hartelijk dank voor de vriendelijke opname in dit forum. Ik voel me all goed thuis bij jullie!
Ik zal graag mijn overzicht ook in dit forum updaten, zodra ik nieuws weet - helaas in het duits, als het mag. Als jullie mij helpen willen, deze overzicht actueel te houden, of als jullie fouten ontdekken, dan hoor ik graag van jullie hier of per email. Ik ben particulier - geen handelaar of auteur van numismaticproducten.
In het duitse forum ben ik Paul wel vaker ontmoet - hij plaats ook daar interessante berichten.
Ik wens iedereen hier een zalig kerstfeest en een gelukkig nieuw jaar met veele interessante nieuwe munten.
Ik zal graag mijn overzicht ook in dit forum updaten, zodra ik nieuws weet - helaas in het duits, als het mag. Als jullie mij helpen willen, deze overzicht actueel te houden, of als jullie fouten ontdekken, dan hoor ik graag van jullie hier of per email. Ik ben particulier - geen handelaar of auteur van numismaticproducten.
In het duitse forum ben ik Paul wel vaker ontmoet - hij plaats ook daar interessante berichten.
Ik wens iedereen hier een zalig kerstfeest en een gelukkig nieuw jaar met veele interessante nieuwe munten.
-
- Moderator
Re: Overzicht alle 2-€-commemorative-coins (2CC) sinds 2004
Vandaag opend de World Coin Fair in Berlijn. Duitsland (Bayern, Schloss Neuschwanstein) en Luxemburg (100 sterfdag van Willem IV van Luxemburg) zullen daar hun nieuwe nationale 2-€-CC presenteren. Inmiddels zijn er dan in 2012 all 14 nieuwe herdenkingsmunten van 2 € uitgegeven.
Om deze reden vinden jullie onder #1 on top en nieuw update van mijn overzicht. Veel plezier er mee.
Om deze reden vinden jullie onder #1 on top en nieuw update van mijn overzicht. Veel plezier er mee.
-
- Moderator
Overzicht net nog even gewijzigt, omdat de reale zijfers 2011 van 2CC Duitsland (NRW) en Spanje (Granada) net bekend werden.
-
- Globale moderator
Nederland 2 euro CC 2012 "10 jaar euro" is er uitgegeven.numisfreund schreef:Vandaag opend de World Coin Fair in Berlijn. Duitsland (Bayern, Schloss Neuschwanstein) en Luxemburg (100 sterfdag van Willem IV van Luxemburg) zullen daar hun nieuwe nationale 2-€-CC presenteren. Inmiddels zijn er dan in 2012 all 14 nieuwe herdenkingsmunten van 2 € uitgegeven.
Spanje 2 euro CC 2012 "Kathedraal van Burgos" wordt vandaag uitgegeven in de WMF set. Tevens wist Eurocoinhouse te melden vandaag de munten krijgen.
Groeten Paul
-
- Moderator
Nieuw update on top ...
-
- Moderator
En weer een nieuw Update boven onder #1 - met veel nieuws en aanvullingen ...
-
- Moderator
Er is weer een nieuw update van mijn overzicht "just on top at #1"... - met veel nieuws - veel plezier ermee!
Edit: Klik ► HIER ◄ om direct naar het eerste bericht te gaan.
Laatst gewijzigd door Munthunter op 29 aug 2012, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Edit toegevoegd
Reden: Edit toegevoegd
Ik heb hem maar weer eens gedownload. Ga hem morgen op mijn gemak op mijn werk uitprinten en alles rustig bekijken. Ik vind het wel een fantastisch overzicht, mijn complimenten.
Gr. Alfred
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
En daar heb ik helemaal niets meer aan toe te voegen. Ik vind het ook een schitterend en makkelijk overzicht en gebruik hem regelmatig. Dus ook mijn complimenten voor alle uren werk en het resultaat daarvan.Ilosab schreef:Ik heb hem maar weer eens gedownload. Ga hem morgen op mijn gemak op mijn werk uitprinten en alles rustig bekijken. Ik vind het wel een fantastisch overzicht, mijn complimenten.
Gr. Alfred
Gr. Jeroen
Ik heb het overzicht naar mijn werk gestuurd en alle pagina's bekeken of het printresultaat wel op A4 kon. Hier en daar moest wel wat aangepast worden. Het gevolg is een kleurrijk 27 pagina's overzicht wat ik op mijn gemak eens ga doornemen.
Gr. Alfred

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
-
- Moderator
Bedankt voor jullie lieve woorden - ik deel het overzicht graag met jullie! Ik zal probeeren, ook toekomstig steeds actueel te zijn.
-
- Moderator
... en weer een nieuw update van vandaag ...
Nieuw is o.a. een overzicht van alle designers van onze 2€CCs - alleen van Monaco 2011 (bruiloft) en 2012 (Lucien) heb ik geen namen kunnen vinden. Als iemand van jullie helpen kan ... - graag en PB.
Veel plezier met de nieuwe informaties.
Nieuw is o.a. een overzicht van alle designers van onze 2€CCs - alleen van Monaco 2011 (bruiloft) en 2012 (Lucien) heb ik geen namen kunnen vinden. Als iemand van jullie helpen kan ... - graag en PB.
Laatst gewijzigd door numisfreund op 10 sep 2012, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Nieuw lid
Hello numisfreundnumisfreund schreef:... en weer een nieuw update van vandaag ...
Nieuw is o.a. een overzicht van alle designers van onze 2€CCs - alleen van Monaco 2007 (Grace) en 2011 (bruiloft) heb ik geen namen kunnen vinden. Als iemand van jullie helpen kan ... - graag en PB.
Monaco 2012 too is unknown, or you have some new ?
![[froghmm] froghmmm](./images/smilies/frogunsure.gif)
Happy to meet you
-
- Moderator
@ armonia,armonia schreef:Hello numisfreundnumisfreund schreef:... en weer een nieuw update van vandaag ...
Nieuw is o.a. een overzicht van alle designers van onze 2€CCs - alleen van Monaco 2007 (Grace) en 2011 (bruiloft) heb ik geen namen kunnen vinden. Als iemand van jullie helpen kan ... - graag en PB.
Monaco 2012 too is unknown, or you have some new ?
Happy to meet you
it was a writing-mistake ... - unknown is Monaco 2011 and 2012 ... - see my "overzicht" ... - sorry
En hier is de link naar het eerste bericht!
Edit: Click ► HIER ◄ om direct naar het eerste bericht te gaan.
-
- Moderator
Naar lange tijd van abstinencie hier weer een update van mijn overzicht per 04-02-2013 in het eerste bericht.
Veel plezier er mee. Er is veel nieuws opgenomen.
Veel plezier er mee. Er is veel nieuws opgenomen.
-
- Moderator
Na het nieuws uit NL van gisteren en menig ander ingewerkt nieuws hier vlug weer een update van mijn overzicht in het eerste bericht.
-
- Moderator
... en weer een nieuw update, 01-03-2013, van mijn overzicht just on top ...
Er is veel nieuws rond de 2-€-Commemorative Coins ...
Veel plezier ermee!
Er is veel nieuws rond de 2-€-Commemorative Coins ...
Veel plezier ermee!