Oostenrijk 1752 - Echte of Neppe / Valse Munt?!
-
Kingz
- Senior lid

Oostenrijk 1752 - Echte of Neppe / Valse Munt?!
Ik wil graag weten of iemand kan zien aan de hand van de foto's of het gaat om een echte munt of kopie? (heb geen betere foto's, deze zijn van de verkoper)

Society is like a cup of coffee, you gotta keep it stirred... otherwise the scum ends on top!
-
mdb86
Re: Oostenrijk 1752 - Echte of Neppe / Valse Munt?!
Hoi,
Iets zegt mij dat de munt niet echt is maar ik kan het niet onderbouwen hopelijk iemand anders.
Ik vind de 2de foto ook van zeer slechte kwaliteit zou dat zijn om iets te verbergen?
Matthijs
Iets zegt mij dat de munt niet echt is maar ik kan het niet onderbouwen hopelijk iemand anders.
Ik vind de 2de foto ook van zeer slechte kwaliteit zou dat zijn om iets te verbergen?
Matthijs
-
Kingz
- Senior lid

Hoi mdb, Ik weet dat de verkoper regelmatig dergelijke foto's plaatst, en dat is niet om iets te verbergen weet ik uit eigen ervaring.mdb86 schreef:Hoi,
Matthijs
Ik heb er namelijk eerder iets van gekocht, en dat was verder prima (daar had ie een foto gemaakt van 5 munten, met slechts 1 kant geknipt)
Het is een oudere man die stopt met zijn verzameling... Maar ik was skeptisch in die zin dat deze munt redelijk duur is volgens krause, maar hij vraagt er niet veel voor:
Quotes van ander forum over de munt:
En nog een foto met een echte, en neppe waar duidelijk op staat copy:supposed to be a ducat, KM# 1725.2, 98.6% gold.

Aangezien er geen copy opstaat ga ik er maar van uit dat ie echt is, of iemand moet nog iets specifieks zien aan de eerste foto's
Society is like a cup of coffee, you gotta keep it stirred... otherwise the scum ends on top!
-
mdb86
Hoi,
Zoals ik al zei ik weet het ook niet. maar iets zei mij dat hij niet echt is vandaar.
Zoals ik al zei ik weet het ook niet. maar iets zei mij dat hij niet echt is vandaar.
Ik vindt bijde foto,s nogal onduidelijk de 2e is ronduit wazig.
Vanaf een goede foto is het al moeilijk oordelen laat staan op slechte foto,s.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat meestal ook zo.
Kunt het gramsgewicht navragen en het orgineel gramsgewicht ff opzoeken.
Vindt hem wel rare kleuren hebben voor een goude munt.
Gr Mark
Vanaf een goede foto is het al moeilijk oordelen laat staan op slechte foto,s.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat meestal ook zo.
Kunt het gramsgewicht navragen en het orgineel gramsgewicht ff opzoeken.
Vindt hem wel rare kleuren hebben voor een goude munt.
Gr Mark
het geld blijft in de wereld en wij moeten eruit.
Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944
Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944
Dit is een kopie van een gouden dukaat, door Reader's Digest verspreid in de jaren 1980 of 1990.
Je ziet duidelijk dat dit geen origineel gouden munt is: zelfs op de scan zie je het aluminium door het laagje geelkoper heenschijnen. Dit is een zeer frequent terugkomende replica: Reader's Digest moet er een enorme oplage van verspreid hebben.
Zo gauw je dukaat 1752 ziet, moet je opletten.
Waarde: je ziet ze soms in de rommelbakken aan 0.10 of 0.20 €
Je ziet duidelijk dat dit geen origineel gouden munt is: zelfs op de scan zie je het aluminium door het laagje geelkoper heenschijnen. Dit is een zeer frequent terugkomende replica: Reader's Digest moet er een enorme oplage van verspreid hebben.
Zo gauw je dukaat 1752 ziet, moet je opletten.
Waarde: je ziet ze soms in de rommelbakken aan 0.10 of 0.20 €
Verzamelaar van wereldmunten op type
-
Kingz
- Senior lid

Hartstikke bedankt allemaal voor de bevestigingen, ik twijfelde zelf ook al enorm hoor... en zoals mark al zei, als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat waarschijnlijk ook zo! Ach ja, aangezien ik er totaal geen verstand van had besloot ik maar eens om de fora raad te plegen, en wederom heeft het enorm geholpen..
Want als het aan mij lag, had ik die weer gewoon gekocht heheheh
Ik heb de verkoper ook nog eens gemaild met de vraag of hij het gewicht wist, en de diameter omdat ik namelijk sceptisch was over de echtheid... Nog niets terug gehoord
Want als het aan mij lag, had ik die weer gewoon gekocht heheheh
Ik heb de verkoper ook nog eens gemaild met de vraag of hij het gewicht wist, en de diameter omdat ik namelijk sceptisch was over de echtheid... Nog niets terug gehoord
-
Aernout
- Moderator

Hieronder een zuivere foto van de achterkant van de Reader's Digest kopie.
Nu zie ja waarom de foto waziger genomen is:
De rode pijlen zijn sporen vanuit het productieproces uit moderne machinerie.
Als je beetje goed kijkt op de verkoper zijn wazige foto zie de onderste stip tussen E en S ook.
Kortom zeker een kopie.
PS op sommige 'oude' chinese munten kun je ook zulke sporen zien, nu weet hoe laat het is.
LET OP: dit is niet altijd zo! zie het meer als een indicatie !
mvg,
Aernout
Nu zie ja waarom de foto waziger genomen is:
De rode pijlen zijn sporen vanuit het productieproces uit moderne machinerie.
Als je beetje goed kijkt op de verkoper zijn wazige foto zie de onderste stip tussen E en S ook.
Kortom zeker een kopie.
PS op sommige 'oude' chinese munten kun je ook zulke sporen zien, nu weet hoe laat het is.
LET OP: dit is niet altijd zo! zie het meer als een indicatie !
mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen
Hoi, ik kwam via een online zoekopdracht op dit forum en dit topic van 2010 terecht.
Ik vond een gelijkaardige munt in de verzameling van mijn vader die vorig jaar overleden is. Ik had graag even vernomen wat jullie denken van dit exemplaar.
Alvast bedankt!
Kristof
Ik vond een gelijkaardige munt in de verzameling van mijn vader die vorig jaar overleden is. Ik had graag even vernomen wat jullie denken van dit exemplaar.
Alvast bedankt!
Kristof
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hoi Kristof
Dit is helaas ook een kopie van readers digest. De foto die ik hieronder heb toegevoegd is een echt exemplaar ter vergelijking.
Mvg, Bram
Dit is helaas ook een kopie van readers digest. De foto die ik hieronder heb toegevoegd is een echt exemplaar ter vergelijking.
Mvg, Bram
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dit zijn trouwens allebei valse.Kingz schreef: ↑09 dec 2010, 11:40Hoi mdb, Ik weet dat de verkoper regelmatig dergelijke foto's plaatst, en dat is niet om iets te verbergen weet ik uit eigen ervaring.mdb86 schreef:Hoi,
Matthijs
Ik heb er namelijk eerder iets van gekocht, en dat was verder prima (daar had ie een foto gemaakt van 5 munten, met slechts 1 kant geknipt)
Het is een oudere man die stopt met zijn verzameling... Maar ik was skeptisch in die zin dat deze munt redelijk duur is volgens krause, maar hij vraagt er niet veel voor:
Quotes van ander forum over de munt:En nog een foto met een echte, en neppe waar duidelijk op staat copy:supposed to be a ducat, KM# 1725.2, 98.6% gold.
Aangezien er geen copy opstaat ga ik er maar van uit dat ie echt is, of iemand moet nog iets specifieks zien aan de eerste foto's