Beste forumgenoten,
Ik heb viaviavia een aanbod gekregen om een zilveren cent over te nemen uit het jaar 1919. Echter meent de verkoper dat deze van zilver is. ik heb de munt gezien, en hij lijkt ook mij inderdaad zilver, echter kan ik hierover nergens informatie vinden over deze munt.
Tevens wil ik de munt over nemen tegen een normale prijs, maar kan hierover zelf geen schattingen maken. Heeft iemand hier meer informatie over??
Zodra ik de munt binnen heb post ik een paar mooie foto's ervan!
Bij voorbaat dank, en met vriendelijke groet,
Minty
Zilveren cent 1919?
Moderator: maarten89
Re: Zilveren cent 1919?
Ik weet wel dat er een exemplaar van 1906 in zilver bestaat volgens mij.... maar 1919 heb ik nog nooit gehoord! Denk dat je ff een foto erbij moet plaatsen....
Verzamelaar zeldzame en proof munten van wilhelmina en proof munten juliana!
Je kunt bijvoorbeeld al navragen wat het gewicht is van de munt, een zilveren variant zou al een ander gewicht moeten hebben.
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Het verzilveren van een muntje is betrekkelijk makkelijk met een oplossing van zilvernitraat die je onder spanning zet. Ik heb zo ook een 'zilver' stuivertje van Juliana gekregen.Gerardo schreef:Is het misschien een knutsel (test) munt die een een badje is geweest?
b.v. verchromen, vernikkelen of iets dergelijks.
Ik denk inderdaad dat Minty het muntje moet wegen, zoals Sander zegt, want een vervalsing is zo gemaakt.
Bernard
-
- Donateur
zal een mooi nieuw topic worden.
de regering moet je aannemen als denktank
de regering moet je aannemen als denktank
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
De 5000 Drachme die je op 3 december bij de veiling gaat winnen misschien?Herman schreef:Ik denk ook dat het een knutselmunt is, want mijn vrouw heeft een dubbeltje die ooit eens verzilverd is. Ga eens een proefje/test doen met een bankbiljet in een centrifuge, die zeer snel ronddraaid zodat de vuildeeljes eraf vliegen Ben benieuwd naar het resultaat, zit nog te bekijken welk biljetje ervoor in aanmerking komt. Herman
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Foto graag, ook ik ken alleen 1906. Zonder een foto kunnen we weinig beginnen en zeg dus dat hij verzilverd is. Tenzij tegendeel bewezen is
Groetjes,
Maarten
Groetjes,
Maarten
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.