San Marino 2011
Moderator: euromunter
-
- Senior lid
Re: San Marino 2011
5€ munt vind ik zeer mooi.
In dat geval zal ik er eens een mailtje op wagen. Ik heb destijds het bestelformulier weggegooid, omdat ik dacht dat ze het niet zouden accepteren.llinde schreef:AASFN heeft €17,50 afgeschreven van mijn creditcard, toch alleen de 2 euro![]()
Luit

Bernard
-
- Globale moderator
Groeten PaulAASFN schreef:
NUMISMATIC PROGRAMME 2011
February: divisional coins set with a 5,00 € silver coin “50th anniversary of the first men in space”
June: 2 euro commemorative coin “500th anniversary of Giorgio Vasari’s birth”
September: divisional coins set in proof
October: 5,00 € silver proof coin “European explorers (Europa star programme)”
10,00 € silver proof coin “Celebrations for the 10th anniversary of Euro”
November: Gold Diptych (€20 - €50) – Theme to be defined
-
- Senior lid
Vandaag bericht gekregen dat ze 64€ van m'n creditkaart zullen halen (voor de 2€ CC + BU-set)
-
- Globale moderator
AASFN schreef:
NUMISMATIC PROGRAMME 2011
8.3.2011 divisional coins set with a 5,00 € silver coin “50th anniversary of the first men in space”
3.6.2011 2 euro commemorative coin “500th anniversary of Giorgio Vasari’s birth”
We will not issue minikits in 2011.
In 2011 verschijnt er dus géén minikit!
groeten Paul
Weet je ook of er nog losse munten worden uitgegeven?euromunter schreef:In 2011 verschijnt er dus géén minikit!
Luit
-
- Globale moderator
Er zullen zeker munten worden geslagen voor de circulatie, alleen konden ze mij nog niet vertellen welke waarde(n) dit wordt/worden.
groeten Paul
groeten Paul
-
- Senior lid
is de bu-set al uitgegeven?
De set wordt wel al bij diverse handelaren aangeboden, maar weet niet of ze die ook daadwerkelijk aan hun bezit hebben.chrisS schreef:is de bu-set al uitgegeven?
2 Euro CC Euromunten (UNC) + (BU) + (PROOF)
Er zijn al veel meldingen van ontvangen sets uit o.a. België en Duitsland.
Luit
Luit
-
- Donateur
Bij deze kan ik meedelen dat de BU sets al op voorraad zijn.
De meeste die ze aanbieden zullen dus ook meteen kunnen leveren. (waaronder ik dus ook)
Wat betreft de losse munten voor zover mij nu bekend de 2 euro.
Maar helaas heb ik daar geen verdere informatie over.
Marco
De meeste die ze aanbieden zullen dus ook meteen kunnen leveren. (waaronder ik dus ook)
Wat betreft de losse munten voor zover mij nu bekend de 2 euro.
Maar helaas heb ik daar geen verdere informatie over.
Marco
de 2 euro zeker weer in een aparte blister met de 2 ct ofzo ....
altijd op zoek naar die ene munt
-
- Globale moderator
AASFN heeft mij medegedeeld dat er dit jaar géén minikit verschijnt! Dus het zal niet in een aparte blister verschijnen.thomasa schreef:de 2 euro zeker weer in een aparte blister met de 2 ct ofzo ....
Als ze besluiten om de 2 euromunten te slaan voor de circulatie zijn ze dom bezig. Ze komen al moeilijk van de BU-sets af. Hoewel dat dit jaar makkelijker zal zijn gegaan dan de afgelopen jaren, aangezien ze de 2 euro herdenkingsmunt er aan hebben gekoppeld voor de particuliere bestellers. Niet dat dit overal heeft geholpen, er zijn er nog wel wat die alleen de 2 euro herdenkingsmunt hebben besteld en de BU-set hebben doorgekrast.
Ik denk dat het wederom de 1 euromunt wordt, of de 20 en 50 eurocent munten...
Groeten Paul
Sinds vorige week de San Marinese BU-sets al in bezit én uitgeleverd aan gemaakte bestellingen.
Wat betreft minikit: deze komt inderdaad niet, bevestigd door AASFN zelf.
Wat er los komt is mij nog onbekend.
Wat betreft minikit: deze komt inderdaad niet, bevestigd door AASFN zelf.
Wat er los komt is mij nog onbekend.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Club van 2304!
Ik heb de BU set vandaag ontvangen, wat mij opvalt is dat de plastic beschermfolie aan beide kanten er wel heel stevig op vast zit.
Verder heb ik deze keer geen lijmpunten aan de munten kunnen ontdekken.
Luit
Verder heb ik deze keer geen lijmpunten aan de munten kunnen ontdekken.
Luit
-
- Volledig lid
AASFN schreef:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nice! Thanks for this picture.Proof schreef:AASFN schreef:
-
- Senior lid
Eigenlijk zijn de 2€-CC setjes van SM altijd zeer mooi (leuk formaat ook). Vind het altijd jammer om de munt eruit te halen om ze in m'n album te steken.
-
- Superlid
Chris.chrisS schreef:Eigenlijk zijn de 2€-CC setjes van SM altijd zeer mooi (leuk formaat ook). Vind het altijd jammer om de munt eruit te halen om ze in m'n album te steken.
Ik haal ze ook niet uit de orginele blister, ik ben altijd bang dat ik meet kapot maak dan goed is en ik vind het eigenlijk ook wel mooi in de blister.
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
-
- Senior lid
Tot nu toe heb ik ze er kunnen uithalen zonder beschadigingen. Ik heb graag alle 2€ munten in munthouder samen in een album. Dat is een mooier geheel.
De San Marino blisters zijn erg makkelijk open te maken. Zijn gewoon 2 bladen aan elkaar gelijmd, je maakt een begin openingetje met iets scherps en trekt ze zo uit elkaar.
-
- Superlid
Iedereen zo zijn eigen manier van verzamelen maar ik vind het persoonlijk zonde om ze uit de blister te halen.Gible schreef:De San Marino blisters zijn erg makkelijk open te maken. Zijn gewoon 2 bladen aan elkaar gelijmd, je maakt een begin openingetje met iets scherps en trekt ze zo uit elkaar.
Maar gelukkig zijn we en verzamelen we niet allemaal op dezelfde manier anders zou het nu zo gezellige forum wel erg eenzijdig gaan worden.
Dick
Tja, het is bij mij meer gemakzucht. Ik weet dat de waarde zakt wanneer je munten eruit haalt maar ik spaar ten eerste munten en geen verpakkingen en vind het gewoon makkelijk al me munten te kunnen zien in munthouders in me map.
Maargoed, zoals je zegt iedereen zijn eigen manier en word het niet zo eenzijdig.
Maargoed, zoals je zegt iedereen zijn eigen manier en word het niet zo eenzijdig.

-
- Superlid
Klopt iedereern in zijn eigen waarden laten, de een ramt ze uit de orginele verpakking een ander kleurt ze weer.Gible schreef:Tja, het is bij mij meer gemakzucht. Ik weet dat de waarde zakt wanneer je munten eruit haalt maar ik spaar ten eerste munten en geen verpakkingen en vind het gewoon makkelijk al me munten te kunnen zien in munthouders in me map.
Dick
-
- Globale moderator
Er zal een coincard verschijnen met daarin de normale 2 euromunt 2011 ter ere van het bezoek wat Pasu Benedictus XVI brengt aan San Marino dit jaar.
De uitgifteprijs is 5 euro en de geregistreerde klanten zullen een bestelformulier opgestuurd krijgen.
groeten Paul
De uitgifteprijs is 5 euro en de geregistreerde klanten zullen een bestelformulier opgestuurd krijgen.
groeten Paul