Ik krijg de indruk dat je het (telkens) als een persoonlijke aanval ziet, terwijl dit niet zo is. Een forumlid wijzen op de verkeerde gebruikte termen is juist leerzaam en wordt hier echt wel gewaardeerd.londoh schreef:Ik zou zeggen doe maar lekker op slot hoor. Het was de combinatie van maf taalgebruik ("gepolijste munten") plus een moderator die het commerciele element in het geheel ontkende. Volgende keer zal ik precies zo reageren, dus leg de sloten maar klaar
Ik ben "opgegroeid" met de termen BU, Proof en UNC. Dit omdat het universeel taalgebruik is binnen de eurolanden. Dat wil niet zeggen dat deze termen per definitie goed zijn. Vaak worden ze verkeerd gebruikt. Zo heb ik een keer een verkoper op eBay gewezen op zijn omschrijving, namelijk een 2 euro BU-munt in Proofkwaliteit (2 euro CC Monaco 2007 Grace Kelly). Toen kreeg ik me daar een partij scheldwoorden en verwensingen naar mijn hoofd. En dat alleen omdat ik iemand er op wees dat het verkeerde informatie gaf in zijn veiling.
Persoonlijk vind ik het interessant wat jij vermeld over proef, proof en gepolijste stempels. Ik heb er zeker van geleerd.
Voel je dus niet persoonlijk aangevallen als iets op slot gaat, omdat het onderwerp besproken is, misschien dus ook klaar is en geen verdere toegevoegde waarde heeft in de ontwikkeling van de discussie die verderop ontstaat.
Straks raak je nog aan de dunne van de moderators
groeten Paul