20 dollar U.S.A. 1901 . een goede vervalsing

Plaats hier berichten over valse munten. Hiermee wordt bedoeld, munten die na zijn gemaakt met als doel ze voor echt uit te geven.
verzamelstek
Volledig lid
Volledig lid

20 dollar U.S.A. 1901 . een goede vervalsing

Bericht door verzamelstek »

Hallo,

ik wil ff een vervalsing laten zien die misschien wat minder bekend is. Het betreft een double eagle 1901. DIt is de 3e die ik in 1,5 jaar tijd tegenkom, en bij deze was het redelijk snel te zien aan de slijtage op het gezicht. Maar de anderen waren een stuk moeilijker. Zeker aangezien de buitenkant wel .900 goud is. Een gevaarlijke eigentijdse (denk jaren 30 / 40 ) vervalsing waar menig verzamelaar zou intrappen. De munt zelf is trouwens 14k met dus een .900 buitenlaag.

Diameter 34mm
Dikte aan de rand 3 mm
Gewicht 33,32 gram.

groeten
marcel
verzamelstek

ehh sorry kan nog ff geen foto plaatsen... krijg dan een melding over 2 posts ofzo :P
koiboyke Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door koiboyke »

idd je kunt pas foto,s uploaden als je minimaal 3 berichten hebt geplaatst.
Je hebt er al 1.
Als je je ff voorstelt in desbetreffende rubriek en ff ergens een antwoord geeft ben je er al.
Let erop dat je tijdens het uploaden familie aanvinkt.
Anders komen er eotische getinde foto,s mee
gr Mark
het geld blijft in de wereld en wij moeten eruit.

Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944
verzamelstek
Volledig lid
Volledig lid

Hier aldus de foto's. Deze bleef trouwens niet staan op de toetssteen bij 21.7 karaat, maar de vorige wel helaas.

Afbeelding

Afbeelding
Londoh

Bericht door Londoh »

Deze munten ben ik regelmatig in Indonesië tegengekomen, goede en minder goede vervalsingen. Ik liet ze altijd opnieuw vergulden daar, kost niet eens een euro en stuurde ze naar een vriend in de U.S.A. Ik moet ergens nog foto’s hebben hoe dat vergulden met uiterst simpele middelen wordt gedaan.

Waar waren deze munten voor bedoeld ? Als een Chinees mannetje en vrouwtje zich met elkander gingen verloven dan kochten ze zo een Double Eagle om daar trouwringen van te laten maken, want dat was goed goud.
verzamelstek
Volledig lid
Volledig lid

Deze munten waren volgens mij bedoelt om uit te geven als betalingsmiddel in de beginjaren van de 20e eeuw. Dus een echte valsmunterij. Aangezien het 14 karaats goud betrof , zullen ze daar toch aardig winst aan hebben gemaakt.
Londoh

Bericht door Londoh »

verzamelstek schreef:Deze munten waren volgens mij bedoelt om uit te geven als betalingsmiddel in de beginjaren van de 20e eeuw. Dus een echte valsmunterij. Aangezien het 14 karaats goud betrof , zullen ze daar toch aardig winst aan hebben gemaakt.
Aan het eind van de 19e en begin van de 20ste eeuw circuleerden gouden munten niet, die gingen van bankkluis naar bankkluis of werden gekocht als belegging of als goud om sierraden van te maken of om als sierraad te gebruiken.
verzamelstek
Volledig lid
Volledig lid

Ik kom regelmatig valse munten tegen, voornamelijk 5 en 10 guldens goud NL. Ik zal dr wel foto's van maken en op het forum plaatsen.

Terug naar “Valse munten”