Aernout
Moderators: Arjena3, Aernout
Of ruil dubbele, kunnen jullie allebei genieten.Aernout schreef:Mooi zo !grivnagozer schreef:als domme Hollander heb ik er al 100verschillende...
Ik zeggen plaats er eens enkele van -volgens u- de mooiste of moeilijkste. Zodat we kunnen meegenieten
Aernout
Leuke penningen, lijken een beetje op al die 20 Schilling munten die in Oostenrijk uitgegeven werden.
Zo zie je maar dat je nog iedere dag bijleerd.Einstein schreef:Van alle Belgische gemeentepenningen en medailles heeft Marc Willemans een catalogus gemaakt, waarin maar liefst 1105 types beschreven staan !
Deze catalogus is reeds 'deel 14' (1979-2009), en het volgende deel is in voorbereiding.
En aangezien de meeste penningen nog eens in verschillende metalen geslagen werden - waarbij enkele uiterst zeldzame in goud en zilver - kunnen we hier spreken over een apart verzamelgebied van meer dan 3000 items !
Best interessant !
deel 13 is van 2002Einstein schreef:Het is inderdaad het tweede boek uit die site, alleen begrijp ik er niets van dat mijn exemplaar het jaartal 2009 vermeldt, en niet 2007...
Ze zijn nochtans beide genummerd als "deel 14"...
Bedankt voor de info !Einstein schreef:20.000 stuks, uitgegeven op 4.9.81,
toenmalige verkoopprijs : 50 BF.
Groetjes,
marc