Wanneer en hoe stijg ik in 'rang'?
Zoals je ziet heeft ieder lid een eigen vak (Avatar) naast een geplaatst bericht. In dit vak vindt je een aantal gegevens over het betreffende lid, zoals woonplaats, wanneer hij of zij geregistreerd is en hoeveel berichten hij of zij heeft geplaatst. Ook zie je onder de naam een zogenaamde rang staan, maar hoe stijg je nu in rang?
Dat werkt als volgt: Een lid dat zich aanmeldt krijgt de rang 'aankomend lid' toegewezen. Wanneer dit lid berichten gaat plaatsen stijgt hij in rang. Wanneer hij of zij 20 berichten heeft geplaatst, krijgt dit lid automatisch de rang 'nieuw lid' toegewezen, etc. Hieronder de verschillende rangen en het aantal berichten die je moet plaatsen voordat je stijgt in rang.
Aankomend lid 0 sterren
1 - 20 berichten
Nieuw lid 1 ster
20 - 50 berichten
Lid 2 sterren
50 - 250 berichten
Volledig lid 3 sterren
250 - 1000 berichten
Senior lid 4 sterren
1000 - 1750 berichten
Superlid 5 sterren
1750 - xxxx berichten
Erelid 5 sterren
50 - xxxx berichten
Wanneer een forumlid minimaal 50 (informatieve) berichten heeft geplaatst dan kan hij/zij de status 'Erelid' aanvragen in het onderdeel 'Gebruikersgroepen', te vinden via het gebruikerspaneel. De beheerder bekijkt de aanvraag en voegt het lid indien deze aan de voorwaarden voldoet toe aan de gebruikersgroep 'Ereleden'. Als lid van deze groep kun je in de 'Forumservice' rubriek en daar kun je leuke extra's downloaden.
Naast deze rangen zijn er nog drie andere rangen, namelijk die van 'webmaster' (beheerder), Globale moderator (voor het hele forum) moderator. Een (Globale) moderator wordt door de webmaster benoemd en heeft de volgende taak op zich genomen:
Moderators zijn personen (of groepen van personen) wiens werk het elke dag op het forum te letten. Zij hebben het vermogen om berichten te bewerken, te wissen en onderwerpen te sluiten, heropenen, verplaatsen, wissen en splitsen in het forum waar zij moderator van zijn. Over het algemeen zijn moderators er om te voorkomen dat mensen off-topic gaan (afwijken van het onderwerp) of verwerpelijk materiaal plaatsen.
De webmaster (Munthunter) heeft het forum opgestart en is degene die wijzigingen in het forum aan kan brengen, rubrieken toe kan voegen en berichten kan wissen of bij kan werken. Hij kan in alle onderdelen van het forum, software en database en daar ook wijzigingen in aanbrengen.
Zowel een moderator als een beheerder zijn speciaal ingestelde rangen en hebben bij benoeming al 5 sterren in het avatar staan, alsmede de naam webmaster of moderator. Er wordt bij hen wel bijgehouden hoeveel berichten ze hebben geplaatst.
Als laatst heeft de webmaster helaas nog 1 rang uit te delen. Deze rang heet 'spammer'. Plaatst een nieuw lid enkel een vermelding naar zijn of haar website en laat zich daarna nooit meer zien, dan krijgt deze na verloop van tijd de rang 'spammer' onder zijn of haar naam staan. Tevens verstuurd de webmaster een e-mailbericht met het vriendelijke verzoek om als forumlid deel te nemen. Wordt hier niet op gereageerd dan verwijderd de webmaster dit account.
Het is helemaal niet erg als je een link naar je eigen website, of die van een ander plaatst. Het forum is echter niet alleen maar voor deze zaken bedoeld, plaats ook berichten en vragen, anders heeft een dergelijk forum geen nut. Daar zijn startpagina's voor.
Last but not least!
Om te stijgen in rang zul je dus berichten moeten plaatsen. Het is niet de bedoeling dat je, om maar in rang te stijgen, veel nutteloze berichten plaatst. Berichten als 'OK', 'hahahaha', of een enkele smiley, mogen maar moeten niet gaan overheersen, het draagt niets bij aan het onderwerp. Beheerder en moderators zullen hier overigens op letten en hebben de mogelijkheid om dergelijke berichten te verwijderen. Daarnaast kan de beheerder ook handmatig de berichtenteller, van afzonderlijke leden, naar beneden afstellen, zonder de berichten te verwijderen.
Mocht het een en ander nog niet duidelijk zijn dan kun je gerust een vraag stellen, deze wordt zo snel als mogelijk beantwoord.
Gr. Jeroen
Zoals je ziet heeft ieder lid een eigen vak (Avatar) naast een geplaatst bericht. In dit vak vindt je een aantal gegevens over het betreffende lid, zoals woonplaats, wanneer hij of zij geregistreerd is en hoeveel berichten hij of zij heeft geplaatst. Ook zie je onder de naam een zogenaamde rang staan, maar hoe stijg je nu in rang?
Dat werkt als volgt: Een lid dat zich aanmeldt krijgt de rang 'aankomend lid' toegewezen. Wanneer dit lid berichten gaat plaatsen stijgt hij in rang. Wanneer hij of zij 20 berichten heeft geplaatst, krijgt dit lid automatisch de rang 'nieuw lid' toegewezen, etc. Hieronder de verschillende rangen en het aantal berichten die je moet plaatsen voordat je stijgt in rang.
Aankomend lid 0 sterren
1 - 20 berichten
Nieuw lid 1 ster
20 - 50 berichten
Lid 2 sterren
50 - 250 berichten
Volledig lid 3 sterren
250 - 1000 berichten
Senior lid 4 sterren
1000 - 1750 berichten
Superlid 5 sterren
1750 - xxxx berichten
Erelid 5 sterren
50 - xxxx berichten
Wanneer een forumlid minimaal 50 (informatieve) berichten heeft geplaatst dan kan hij/zij de status 'Erelid' aanvragen in het onderdeel 'Gebruikersgroepen', te vinden via het gebruikerspaneel. De beheerder bekijkt de aanvraag en voegt het lid indien deze aan de voorwaarden voldoet toe aan de gebruikersgroep 'Ereleden'. Als lid van deze groep kun je in de 'Forumservice' rubriek en daar kun je leuke extra's downloaden.
Naast deze rangen zijn er nog drie andere rangen, namelijk die van 'webmaster' (beheerder), Globale moderator (voor het hele forum) moderator. Een (Globale) moderator wordt door de webmaster benoemd en heeft de volgende taak op zich genomen:
Moderators zijn personen (of groepen van personen) wiens werk het elke dag op het forum te letten. Zij hebben het vermogen om berichten te bewerken, te wissen en onderwerpen te sluiten, heropenen, verplaatsen, wissen en splitsen in het forum waar zij moderator van zijn. Over het algemeen zijn moderators er om te voorkomen dat mensen off-topic gaan (afwijken van het onderwerp) of verwerpelijk materiaal plaatsen.
De webmaster (Munthunter) heeft het forum opgestart en is degene die wijzigingen in het forum aan kan brengen, rubrieken toe kan voegen en berichten kan wissen of bij kan werken. Hij kan in alle onderdelen van het forum, software en database en daar ook wijzigingen in aanbrengen.
Zowel een moderator als een beheerder zijn speciaal ingestelde rangen en hebben bij benoeming al 5 sterren in het avatar staan, alsmede de naam webmaster of moderator. Er wordt bij hen wel bijgehouden hoeveel berichten ze hebben geplaatst.
Als laatst heeft de webmaster helaas nog 1 rang uit te delen. Deze rang heet 'spammer'. Plaatst een nieuw lid enkel een vermelding naar zijn of haar website en laat zich daarna nooit meer zien, dan krijgt deze na verloop van tijd de rang 'spammer' onder zijn of haar naam staan. Tevens verstuurd de webmaster een e-mailbericht met het vriendelijke verzoek om als forumlid deel te nemen. Wordt hier niet op gereageerd dan verwijderd de webmaster dit account.
Het is helemaal niet erg als je een link naar je eigen website, of die van een ander plaatst. Het forum is echter niet alleen maar voor deze zaken bedoeld, plaats ook berichten en vragen, anders heeft een dergelijk forum geen nut. Daar zijn startpagina's voor.
Last but not least!
Om te stijgen in rang zul je dus berichten moeten plaatsen. Het is niet de bedoeling dat je, om maar in rang te stijgen, veel nutteloze berichten plaatst. Berichten als 'OK', 'hahahaha', of een enkele smiley, mogen maar moeten niet gaan overheersen, het draagt niets bij aan het onderwerp. Beheerder en moderators zullen hier overigens op letten en hebben de mogelijkheid om dergelijke berichten te verwijderen. Daarnaast kan de beheerder ook handmatig de berichtenteller, van afzonderlijke leden, naar beneden afstellen, zonder de berichten te verwijderen.
Mocht het een en ander nog niet duidelijk zijn dan kun je gerust een vraag stellen, deze wordt zo snel als mogelijk beantwoord.
Gr. Jeroen
Laatst gewijzigd door Munthunter op 03 apr 2010, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
En iedereen heeft recht op vakantie toch?
Daarom ben ik maar lid en geen moderator want ik ben al aan mijn 3e vakantie bezig dit jaar en er komen er zeker nog 2.
Maar, tijdens mijn vakantie heb ik wel mooi de tijd om wat ongelezen topics door te nemen, zoals deze dus.
Gr. Alfred
Daarom ben ik maar lid en geen moderator want ik ben al aan mijn 3e vakantie bezig dit jaar en er komen er zeker nog 2.
Maar, tijdens mijn vakantie heb ik wel mooi de tijd om wat ongelezen topics door te nemen, zoals deze dus.
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
5 vakanties! ambtenaar zekerIlosab schreef:En iedereen heeft recht op vakantie toch?
Gr. Alfred

Gr. Willem
Inderdaad Willem, heb je heel goed gezien. Het is dit jaar echt een afwezigheidsjaar voor me. Ieder jaar houd ik veel vrije dagen over vanwege overuren en een gebeurtenis uit het verleden. Eind 1997 zou ik 7 weken naar Hongarije gaan. Toen ik daar aankwam kon ik na 1 dag weer terug omdat mijn moeder een hersenbloeding had gekregen. Die 7 weken nam ik ieder jaar mee naar het volgende jaar en het werden er steeds meer. Er is me eens te kennen gegeven dat ik ze eens op moet maken want geld om uit te betalen hebben ze niet. Één keer werden mijn dagen gewoon weggestreept door een pas aangestelde leidinggevende. Heb ik niets gezegd totdat hij voor de ambtenarenrechter moest verschijnen omdat ik hem had aangeklaagd wegens diefstal. Per slot van rekening zijn het vrije dagen waar ik voor gewerkt had. Dagen gewoon teruggekregen en leidinggevende afgevoerd. Als ik weer thuiskom heb ik voor dit jaar nog 50 dagen staan dus daar moet wat aan gedaan worden. Ze kunnen niet klagen want ze lopen al jaren te zeuren dat ik ze op moet maken.Willem schreef:5 vakanties! ambtenaar zekerGr. Willem
Zo Willem, deze ambtenaar heeft het even uitgelegd.
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Alfred, ik snap het helemaal. Ik moet moet me vrije dagen voor het einde van het jaar hebben opgemaakt, deze gaan niet mee naar het nieuwe jaarIlosab schreef:Inderdaad Willem, heb je heel goed gezien. Het is dit jaar echt een afwezigheidsjaar voor me. Ieder jaar houd ik veel vrije dagen over vanwege overuren en een gebeurtenis uit het verleden. Eind 1997 zou ik 7 weken naar Hongarije gaan. Toen ik daar aankwam kon ik na 1 dag weer terug omdat mijn moeder een hersenbloeding had gekregen. Die 7 weken nam ik ieder jaar mee naar het volgende jaar en het werden er steeds meer. Er is me eens te kennen gegeven dat ik ze eens op moet maken want geld om uit te betalen hebben ze niet. Één keer werden mijn dagen gewoon weggestreept door een pas aangestelde leidinggevende. Heb ik niets gezegd totdat hij voor de ambtenarenrechter moest verschijnen omdat ik hem had aangeklaagd wegens diefstal. Per slot van rekening zijn het vrije dagen waar ik voor gewerkt had. Dagen gewoon teruggekregen en leidinggevende afgevoerd. Als ik weer thuiskom heb ik voor dit jaar nog 50 dagen staan dus daar moet wat aan gedaan worden. Ze kunnen niet klagen want ze lopen al jaren te zeuren dat ik ze op moet maken.Willem schreef:5 vakanties! ambtenaar zekerGr. Willem
Zo Willem, deze ambtenaar heeft het even uitgelegd.
Gr. Alfred

Gr. Willem
Als je lid van een bond bent zou ik dat eens aankaarten. Het is toch van de gekke dat ze je dagen gewoon kunnen wegstrepen. Ik ben geen lid van een bond, knap mijn eigen problemen wel op. Voor dat lidmaatschap kan ik weer munten/bankbiljetten en in de toekomst VOC duiten kopen.Willem schreef:Alfred, ik snap het helemaal. Ik moet moet me vrije dagen voor het einde van het jaar hebben opgemaakt, deze gaan niet mee naar het nieuwe jaar![]()
Gr. Willem
Gr. Alfred
Volgens mij staat dit in mijn cao, maar misschien lees ik mijn loonstrook ook wel met mijn neusIlosab schreef:Als je lid van een bond bent zou ik dat eens aankaarten. Het is toch van de gekke dat ze je dagen gewoon kunnen wegstrepen. Ik ben geen lid van een bond, knap mijn eigen problemen wel op. Voor dat lidmaatschap kan ik weer munten/bankbiljetten en in de toekomst VOC duiten kopen.Willem schreef:Alfred, ik snap het helemaal. Ik moet moet me vrije dagen voor het einde van het jaar hebben opgemaakt, deze gaan niet mee naar het nieuwe jaar![]()
Gr. Willem
Gr. Alfred

Ja, ik ben lid van de bond, en kan elk jaar mijn contributie terug krijgen

Gr. Willem
Lon, inderdaad dikkelondoh schreef:Willem schreef: Volgens mij staat dit in mijn cao, maar misschien lees ik mijn loonstrook ook wel met mijn neus![]()
Ja, ik ben lid van de bond, en kan elk jaar mijn contributie terug krijgentog al gauw euro 177,00
Gr. Willem
Hi Willem,
Toch aardig dat er hiero ook over een COA ge-OH'd kan worden

Die hoop heb ik al opgegeven een aantal jaren. Maar ik klaag niet, heb een leuke baan, ga met plezier naar mijn werk en kan nog pegels besteden aan mijn hobby. Er zijn er die het slechter hebben en wie ben ik dan om te klagen.Willem schreef:Lon, inderdaad dikkenu maar hopen dat we eruit komen, een paar % extra zou leuk zijn
Gr. Alfred
-
- Globale moderator
Natuurlijk kunnen leden die voldoende kennis hebben van een bepaalde rubriek al moderator worden van die rubriek. Aangezien ik al langere tijd mee ga op diverse fora en op beurzen mensen tref, weet ik soms al dat sommige leden die kennis hebben. Het kan dus zijn dat zij zich aanmelden en ik ze direct vraag of ze willen moderatorren. Nieuwe (voor mij onbekende) leden kunnen beter eerst het forum even afspeuren en berichten plaatsen. Aan de hand van die berichten kunnen wij (dus ook de andere forumleden) al snel zien dat het nieuwe lid kennis van zaken heeft. Hierdoor zal ook niemand het erg vinden dat hij/zij moderator wordt.muntman1 schreef:Moet je als moderator ook een minimaal aantal punten hebben of kan je ook al met bijvoorbeeld 40 punten al moderator worden?
Het aantal geplaatste berichten bepaald dus niet of je wel of geen moderator kan worden. De inhoud van de berichten wel weer en natuurlijk de kennis die je in huis hebt

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!