Even een munt van mij die ik al een tijdje in bezit heb....
Het is geen zeldzame maar toch een mooie betaalbare proofmunt!

Moderator: maarten89
Ja die van 1970 koop ik niet, er word zovaak een 10 gulden 1970 proof op een veiling aangeboden terwijl ze het niet zijn! Van de 100 die proof moeten zijn zijn er nog maar 43 ofzo bekend..sgtravel schreef:Dat is weer een mooie munt, heb hem zelf ook zitten , nu nog die van 1970 PROOF
Inderdaad, ook voor dit gouden "honderdje" uit 1978. Maar eigenlijk is dit dus weer een slap kopje thee van het zilveren tientje 1973 door eigenlijk het hele ontwerp van de kopzijde over te nemen. Aan de andere kant, de munt was toen nog niet commercieel en vanuit ouderwets, ambtelijk, denken werd er dus geen geld verspild aan iets wufts zoals nieuwe ontwerpen als de oude ook nog wel (her)gebruikt konden worden.janssenfrank schreef:De ontwerpen van Van Rood zijn overigens ook gebruikt voor de munten van de Nederlandse Antillen.
Dankzij post van Banknotow zit de munt nu veilig in een passende capsule!Jan W schreef:Nu nog een capsule op de kop tikken om de munt ook zo mooi te bewaren.
Jan W schreef:Dankzij post van Banknotow zit de munt nu veilig in een passende capsule!Jan W schreef:Nu nog een capsule op de kop tikken om de munt ook zo mooi te bewaren.