Plaats hier berichten over zogenaamde knutselmunten. Soms worden munten bewerkt om er een sieraad van te maken of om iets te duidelijk te maken. Vooral in oorlogstijd was/is dit een favoriete bezigheid.
Ik houd het op de tumbler. Dit is echt het resultaat van té lang ronddraaien in een tumbler met RVS korrels... Heb het zelf ook ooit aan de lijve ondervonden. Nikkel is volgens mij wat slijtgevoeliger in de tumbler. Gelukkig was het een simpel muntje (dubbeltje uit 1976) welk ik had gevonden met de detector. Even testen en hij zag er niet meer uit, maar beter als de bovenstaande. Als ik hem langer had laten zitten, dan was hij er ook zo uit gaan zien.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Dus we zouden er van uit kunnen gaan bij dit kwartje dat het mogelijk een
bodemvondst is geweest die in zure grond heeft gezeten en door te lang tumbleren de aangetasten delen zijn uitgespoeld opgelost. Er is ook geen 1 karteltje meer te vinden
RVS korrels zijn dat die metalen, dan ga ik dat toch eens zien hoe het bij een andere nikkellen munt er uit gaat zien , een bodemvondst kwartje en een zo maar kwartje.
Ben benieuwd, hoe lang had jij het er in zitten Jeroen?
Zo dat is kort , had ik niet verwacht . Zou het echt alleen bij nikkel zijn.
Ik heb hier bv ook muntjes nikkel die hol zijn en plat geslagen. Lijkt op
vuil dat in het metaal heeft gezeten. Het lijkt op tin maar er zit ook koper in dit te zien aan groene oxidatie in de ruimten.