Muntslagvariëteiten artikel uit de muntkoerier 1981, nr. 10

In de loop der jaren zijn er onzettend veel leuke artikelen geschreven en boeken uitgegeven. Denk maar aan de Muntkoerier, de Beeldenaar en andere tijdschriften. Vindt je ergens een leuk artikel dan kun je dat hier plaatsen.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Muntslagvariëteiten artikel uit de muntkoerier 1981, nr. 10

Bericht door Munthunter »

Hier een leuk artikel over varianten in de muntslag van de Nederdlandse muntslag in de periode van eind jaren 70, begin jaren 80.
Het artikel stond in 1981 in de Muntkoerier, nummer 10.

Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Hopelijk hebben jullie er wat aan :D

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
rinuske

Bericht door rinuske »

leuk en interesant stuk Jeroen!!!
zulk soort stukjes lees ik zeer graag om mijn kennis een beetje bij te spijkeren ,maar gewoon ook de interesse.
dus met dit soort stukjes maak je mij zeker blij :D
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

rinuske schreef:leuk en interesant stuk Jeroen!!!
zulk soort stukjes lees ik zeer graag om mijn kennis een beetje bij te spijkeren ,maar gewoon ook de interesse.
dus met dit soort stukjes maak je mij zeker blij :D
Mooi, dan zit je gebakken hier op Hét Munten en Bankbiljetten Forum!

Als ik (of een ander lid) iets interessants tegenkomt in oude (of nieuwere) literatuur, dan is deze rubriek dé rubriek om het in te plaatsen.

Binnenkort een leuk stuk over de andere ontwerpen van het Nederlands guldengeld welke in 1982 meededen in de 'wedstrijd'. We weten dat de ontwerpen van Bruno Ninaber van Eyben destijds hebben gewonnen, maar welke andere ontwerpen deden mee met deze wedstrijd?

Ik zal niet het forum volploffen met van alles en nog wat, maar af en toe een leuk stuk laten zien... :)

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Terug naar “Uit den ouden doos...”