Ik verzamel al een geruime tijd munten. Mijn verzamelgebied beperk ik tot de west friese munten. Veelal kocht ik op verzamelbeurzen en bij verzamelaars of bij munthandelaren. Door de opkomst van de internationale online veilingen kocht ik de munten steeds vaker online.
Een paar jaar geleden kocht ik steeds minder en is het verzamelen op een laag pitje beland. Nu sinds een aantal maanden ben ik het weer aan het oppakken. Ik kijk vooral online. Ik ben geschrokken van de bedragen welke op het moment betaald worden. Of het nu bijvoorbeeld een provinciale gulden of een leeuwendaalder is. Ik vind het echt bizar. Als ik op Numisbids kijk zie ik wederom opbrengsten waar ik van “schrik”. Voor bijvoorbeeld een WF leeuwendaalder in een zeer fraai met een gangbaar jaartal wordt gewoon ruim 300> plus voor betaald.
JanW gaf het ook al aan over de afgelopen veiling van Kunker. Dit is ook een goed voorbeeld. Mijn vraag luidt dan ook;
“Wat is er aan de hand, in muntenland?”
Zijn dit welvermogende verzamelaars? Zien beleggers dit als een goede investering? Of zijn dit de nieuwe prijzen?
Ik ben benieuwd hoe jullie verzamelaars en of handelaren hier naar kijken en over denken? Ik heb er geen verklaring voor

Hartelijke groeten van Nieuwemunt