Overboden

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Astro-Piet Nederland
Senior lid
Senior lid

Overboden

Bericht door Astro-Piet »

Vanavond weer een zeperd gehaald op een muntenveiling: Naumann. Het gebeurt me het laatste jaar telkens weer op de muntenveilingen. Of het nou in Nederland is of in het buitenland: ik heb één volhardende tegenbieder die blijkbaar tot het uiterste gaat – whatever it takes. Zodra ik eindelijk opgeef, heeft deze bieder hem voor de eerstvolgende biedstap. Ik vermoed dat het één en dezelfde gast is. Ik heb dus de pech dat er een mede-Deventerverzamelaar actief is met onbeperkt budget en die het niet kan schelen wat het kost.
Vandaag bood ik op een interessante Deventer leeuwendaalder die voor slechts 80 euro was ingeschat. Deze bieder heeft ’m nu voor 1000 euro excl. opgeld.

Eén troost: afgelopen jaar hebben muntenveilingen mij geen cent gekost en deze verzamelaar zal voor de zoveelste keer de p.c. Hoofdprijs neer moeten tellen.

Zo, dat lucht op. Moest ik ff kwijt. Dank voor ’t lezen!
Laatst gewijzigd door Astro-Piet op 06 feb 2023, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
sjors-sjors Nederland
Superlid
Superlid

Re: Overboden

Bericht door sjors-sjors »

Ik schrok er ook van.. mijn Max voor deze was beduidend lager :dizzie: hoewel het wel een zeldzaam en fraai stuk betrof..
Astro-Piet Nederland
Senior lid
Senior lid

Ah… Jij was het dus niet Sjors… 😮💨 Mijn max was ook beduidend lager. Maar ik had al zoveel nieten gehad dat mijn budget weer wat was aangegroeid. Ik werd recalcitrant en besloot eens flink tegen te gaan bieden. Maar zoals gewoonlijk bleef die gast volhouden.
sjors-sjors Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door sjors-sjors »

Nee, ik zou het stuk graag hebben toegevoegd. Het 2 jaartal met het wapen van Deventer als wapen. Je ziet deze maar weinig. Maar voor dat geld..
Astro-Piet Nederland
Senior lid
Senior lid

Dit jaartal staat niet in de Deventer muntregisters. Waarschijnlijk illegaal aangemunt door het Deventer munthuis (P. Sluysken). Daarom vermoedelijk ook het Deventer stadswapen i.p.v. het gebruikelijke generaliteitswapen. Om die reden wilde ik deze best graag binnenhalen. Maar helaas…

Terug naar “Veilingen”