Online Veiling en time out
Moderators: maarten89, WBE
Online Veiling en time out
Vandaag heb ik meegedaan aan de online veiling van Crown Currency en na ruim 200 kavels wachten wilde ik een bod doen. Krijg ik een time-out pop-up en moet ik opnieuw inloggen. Zijn er meer verzamelaars die dit vandaag of op een voorgaande veiling hebben ondervonden? Ik ga Oleg ook nog mailen maar als ik niet de enige ben kan ik dit aangeven want dan ligt het probleem sowieso niet aan mijn zijde van de verbinding.
Ik was gelukkig nog op tijd ingelogd en heb kunnen bieden (niet gewonnen).
Ik was gelukkig nog op tijd ingelogd en heb kunnen bieden (niet gewonnen).
Re: Online Veiling en time out
Nee daar heb ik tot nu toe geen last van gehad.
Ik heb vandaag ook niets kunnen toevoegen :-(
Ik heb vandaag ook niets kunnen toevoegen :-(
Ik was ook online en toen de Nederlandse biljetten aan de beurt waren en ik op een kavel wilde bieden ging dat niet, ik bleek te zijn uitgelogd. Had zo de pest in dat ik het maar heb gelaten, niet op andere kavels geboden.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid Forum: 171
@Adriaan en Ilosab,
Het is maar een gok maar ligt het misschien aan je time out instelling op je computer.
Het kan misschien ook aan de website liggen, denk maar eens aan internet bankieren als je te lang niets doet wordt je uitgelogd.
Ik heb ook wel eens gehad dat niet mijn schermbeveiliging maar mijn computer in de slaapstand ging als ik (te) lang niets deed.
Alleen weet ik niet of dat altijd zo is en bij elke veiling, dus als ik ingelogd ben bij een veiling beweeg ik af en toe mijn muis op een neutrale plek voor het geval dat ik ineens op een duur kavel geboden heb.
Mvg,
.
Het is maar een gok maar ligt het misschien aan je time out instelling op je computer.
Het kan misschien ook aan de website liggen, denk maar eens aan internet bankieren als je te lang niets doet wordt je uitgelogd.
Ik heb ook wel eens gehad dat niet mijn schermbeveiliging maar mijn computer in de slaapstand ging als ik (te) lang niets deed.
Alleen weet ik niet of dat altijd zo is en bij elke veiling, dus als ik ingelogd ben bij een veiling beweeg ik af en toe mijn muis op een neutrale plek voor het geval dat ik ineens op een duur kavel geboden heb.
Mvg,
Dan moet de site een time out hebben want mijn pc heeft dat niet. Sommige sites hebben dat ingesteld zoals banken maar bij mij staat dat niet ingesteld.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Bij veilingen die Auction Software by Auction Mobility gebruiken, ververs ik standaard om de 50 kavels en een kavel of 5 voor het kavel waar ik op wil bieden. Anders wil ie nog wel eens uitloggen of de icoontjes niet lekker weergeven.
Verzamelaar van (graded) bankbiljetten.
@Isolab, toevallig precies in het gebied waar ik ook in mee wilde bieden.
@Ger, Ik heb tussendoor wel andere dingen gedaan op de pc en bij sommige biljetten even gekeken waar het over ging. Het enkel bewegen van de muis werkt dus niet.
Ik denk dat refreshen na ca. 50 kavels de beste oplossing is voor nu. Dit is overigens de eerste online veiling waar ik dit ervaar. Aan de reactie van Surbe te zien komt het vaker voor en deze veiling maakt ook gebruik van Auction mobility software.
@Ger, Ik heb tussendoor wel andere dingen gedaan op de pc en bij sommige biljetten even gekeken waar het over ging. Het enkel bewegen van de muis werkt dus niet.
Ik denk dat refreshen na ca. 50 kavels de beste oplossing is voor nu. Dit is overigens de eerste online veiling waar ik dit ervaar. Aan de reactie van Surbe te zien komt het vaker voor en deze veiling maakt ook gebruik van Auction mobility software.
Zo, weer wat geleerd, weet jij welke veilingen in Nederland allemaal van deze software gebruik maken?
Mvg,
thanks! Of hoe je het kan zien? Gelukkig doet MPO er niet aan
Hostis
Honor
Invidia
Honor
Invidia
In NL ken ik alleen Crown Currency.
Te herkennen aan de layout. En onderaan de pagina staat © 2022 - Auction Software by Auction Mobility℠.
Ik weet overigens niet of de App hetzelfde probleem kent.
Verzamelaar van (graded) bankbiljetten.
Onderstaande reactie heb ik naar Crown Currency gestuurd.
Hoi,
Gisteren tijdens de live veiling kwam ik voor een verrassing te staan dat op het moment dat ik wilde bieden er een time-out/automatische log out was opgetreden. Voordat ik kon meebieden moest ik eerst opnieuw inloggen. Verklaarbaar want de interessante kavels voor mijn collectie begonnen vanaf kavel 183.
Helaas is in de browser niet te zien of je bent uitgelogd. Er verschijnt geen pop-up en het groene balletje onder het videoscherm is ook zichtbaar. Geluid en video lopen gewoon door. Je merkt het pas als je op de button "bid" drukt. Je krijgt dan niet de button "confirm" maar het login screen. Gelukkig heeft het voor mij deze keer geen nadelig effect gehad maar het had anders kunnen uitpakken.
Ik heb een topic aangemaakt op Munthunter genaamd online veiling en time out en ik ben niet de enige die hier last van heeft.
Is het mogelijk om deze time-out/ auto log out bij live veilingen uit te schakelen of dat er een pop-up verschijnt na een periode van inactiviteit?
Ik wil je reactie op deze email delen op Munthunter indien je daar bezwaar tegen hebt laat het me dan weten dan doe ik dat niet.
Met vriendelijke groet,
Hoi,
Gisteren tijdens de live veiling kwam ik voor een verrassing te staan dat op het moment dat ik wilde bieden er een time-out/automatische log out was opgetreden. Voordat ik kon meebieden moest ik eerst opnieuw inloggen. Verklaarbaar want de interessante kavels voor mijn collectie begonnen vanaf kavel 183.
Helaas is in de browser niet te zien of je bent uitgelogd. Er verschijnt geen pop-up en het groene balletje onder het videoscherm is ook zichtbaar. Geluid en video lopen gewoon door. Je merkt het pas als je op de button "bid" drukt. Je krijgt dan niet de button "confirm" maar het login screen. Gelukkig heeft het voor mij deze keer geen nadelig effect gehad maar het had anders kunnen uitpakken.
Ik heb een topic aangemaakt op Munthunter genaamd online veiling en time out en ik ben niet de enige die hier last van heeft.
Is het mogelijk om deze time-out/ auto log out bij live veilingen uit te schakelen of dat er een pop-up verschijnt na een periode van inactiviteit?
Ik wil je reactie op deze email delen op Munthunter indien je daar bezwaar tegen hebt laat het me dan weten dan doe ik dat niet.
Met vriendelijke groet,
Onderstaande reactie heb ik ontvangen..
Geachte heer,
Dank voor uw bericht.
Dit is nieuw voor mij en ik heb hier in eerdere veilingen geen meldingen van gehad.
U bent wel de 2e die dit nu aan mij meldt over veiling 6, dus ik zal het navragen bij de softwareleverancier.
Ik ben erg blij met uw feedback, omdat het ons helpt om de veilingwebsite beter te maken!
Ik kom hierop terug zodra er meer duidelijkheid is vanuit de softwareleverancier.
U mag mijn reactie delen.
Bedankt en vriendelijke groeten,
Crown Currency
Geachte heer,
Dank voor uw bericht.
Dit is nieuw voor mij en ik heb hier in eerdere veilingen geen meldingen van gehad.
U bent wel de 2e die dit nu aan mij meldt over veiling 6, dus ik zal het navragen bij de softwareleverancier.
Ik ben erg blij met uw feedback, omdat het ons helpt om de veilingwebsite beter te maken!
Ik kom hierop terug zodra er meer duidelijkheid is vanuit de softwareleverancier.
U mag mijn reactie delen.
Bedankt en vriendelijke groeten,
Crown Currency
Netjes uitgelegd van hem.
Vandaag nog een reactie ontvangen.
Ik zou terugkomen op uw vraag.
Op dit moment is het handig om de pagina te verversen tijdens de live veiling, b.v. elke 30 min of elke 50 kavels.
Of log voor de zekerheid uit en log in als uw kavels bijna aan de beurt zijn.
Het is een stukje beveiliging en dit logt bieders automatisch uit als ze een tijdje niet actief zijn tijdens de live veiling.
Ik ben nog in gesprek met de leverancier over de time-out.
Tijdens de live veiling zal ik de bieders hier meerdere keren op attenderen.
In ieder geval bedankt voor het melden!
Als er nog iets verandert, dan laat ik het je weten.
Met vriendelijke groet,
Ik zou terugkomen op uw vraag.
Op dit moment is het handig om de pagina te verversen tijdens de live veiling, b.v. elke 30 min of elke 50 kavels.
Of log voor de zekerheid uit en log in als uw kavels bijna aan de beurt zijn.
Het is een stukje beveiliging en dit logt bieders automatisch uit als ze een tijdje niet actief zijn tijdens de live veiling.
Ik ben nog in gesprek met de leverancier over de time-out.
Tijdens de live veiling zal ik de bieders hier meerdere keren op attenderen.
In ieder geval bedankt voor het melden!
Als er nog iets verandert, dan laat ik het je weten.
Met vriendelijke groet,
Netjes, in april gaan we het zien bij de volgende veiling.
Bedankt voor de reactie.
Bedankt voor de reactie.
Inderdaad, dacht ik ook al aan. Houd er dus rekening mee als jullie gaan bieden.