Onder het mom van extra leven op het forum, dacht ik ook maar eens een topicje te starten.
Wie kijkt er nog meer enorm uit naar de Schulman en/of de Gadoury veiling van maart? Grote kans dat er voor iedereen wat wils bij zit want er komt een papiergeldveiling, reguliere veiling én selectieveiling. Als je zag wat er voor moois in de laatste selectieveiling van 2019 zat, dan zijn mijn verwachtingen hoog gespannen. http://www.schulman.nl/auction/cat360.pdf
Nog een week, misschien twee, eer de catalogi verschijnen.
De laatste maanden heb ik weinig geluk gehad bij verschillende Heritage veilingen en de laatste www.Kuenker.de veiling. Het zelfvertrouwen groeit niet als je meermaals denkt kans te maken op een bepaald lot en dan niet zo'n beetje én door meerdere concurrenten wordt overboden. Ondanks dat ik beter moet weten, voel ik me soms toch genaaid door het veilinghuis dat me laat denken kans te maken, maar dat de gemelde verwachte opbrengst gewoon keihard maal twee, maal drie of zelfs maal nog meer gaat. Overigens moet ik bekennen dat ik daar zelf ook een keer aan heb meegedaan. Je lijkt er haast niet aan te ontkomen als je überhaupt nog een lot wilt winnen.
Wat voor effect heeft het in aantocht zijn van een veiling met veel mooie stukken op jullie? Ik zit soms echt uren verlekkerd naar die stukken in de catalogus te kijken, ik struin het internet af op zoek naar informatie, ik prijs me gelukkig met een numismaat hier op het forum die op zowat al mijn vragen het antwoord kent, ik (dag)droom ervan om het winnende bod uit te brengen, stel een munt in als schermfoto op mijn telefoon etc. Het heeft wel een impact op mijn normale routine...maar wel een fijne impact.
Over het zoeken naar informatie gesproken, ik kwam dus een lot tegen uit het Prinsdom Orange waarover nauwelijks iets op dit forum over terug te vinden is. Mijn numismaat wist me te vertellen dat munten uit dat Prinsdom vooral door Fransen worden verzameld. Niemand hier op het forum die bij de Oranje schietvereniging zit? Waar ik nog steeds niet uit ben, is wat de beste strategie is om met een niet al te groot budget niet met lege handen naar huis te gaan, en toch te focussen op de lots die je het liefst wilt bemachtigen. Ik heb vaak de pech dat mijn top 2 favoriete lots richting het eind van de veiling voorbij komen. Dan laat ik lots voorbij gaan die ik ook heel graag zou willen hebben, omdat ik het niet aandurf erop te bieden omdat de kans dan groter wordt dat mijn budget te klein is voor de écht favoriete lots. En natuurlijk word je dan ook keihard overboden op je favoriete lots en rijd je met je ziel onder je arm terug naar huis. Wat doen jullie? Net zoals ik, met je favoriete lot of met lege handen naar huis, of ga je ook voor eerder voorbijkomende lots en neem je dan maar op de koop toe dat je budget mogelijkerwijs niet meer toereikend is voor je top favoriete lots?
Ik neem er ook een dag voor vrij om er fysiek bij te zijn...als mijn werk het toelaat. Mooie roadtrip van Zeeland naar Amsterdam ook. Vanuit Hongarije is ook een mooie roadtrip zeg.
Niet allemaal tegelijk reageren plz.
In één iemand ben ik vooral geïnteresseerd, @Ruud H, kerel, wat is de laatste veiling die jij fysiek hebt bezocht en wat vond je ervan?