Veilingkriebels

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Anomander_Rake Ukraine
Senior lid
Senior lid

Veilingkriebels

Bericht door Anomander_Rake »

Amices!

Onder het mom van extra leven op het forum, dacht ik ook maar eens een topicje te starten.

Wie kijkt er nog meer enorm uit naar de Schulman en/of de Gadoury veiling van maart? Grote kans dat er voor iedereen wat wils bij zit want er komt een papiergeldveiling, reguliere veiling én selectieveiling. Als je zag wat er voor moois in de laatste selectieveiling van 2019 zat, dan zijn mijn verwachtingen hoog gespannen. http://www.schulman.nl/auction/cat360.pdf
Nog een week, misschien twee, eer de catalogi verschijnen.

De laatste maanden heb ik weinig geluk gehad bij verschillende Heritage veilingen en de laatste www.Kuenker.de veiling. Het zelfvertrouwen groeit niet als je meermaals denkt kans te maken op een bepaald lot en dan niet zo'n beetje én door meerdere concurrenten wordt overboden. Ondanks dat ik beter moet weten, voel ik me soms toch genaaid door het veilinghuis dat me laat denken kans te maken, maar dat de gemelde verwachte opbrengst gewoon keihard maal twee, maal drie of zelfs maal nog meer gaat. Overigens moet ik bekennen dat ik daar zelf ook een keer aan heb meegedaan. Je lijkt er haast niet aan te ontkomen als je überhaupt nog een lot wilt winnen.

Wat voor effect heeft het in aantocht zijn van een veiling met veel mooie stukken op jullie? Ik zit soms echt uren verlekkerd naar die stukken in de catalogus te kijken, ik struin het internet af op zoek naar informatie, ik prijs me gelukkig met een numismaat hier op het forum die op zowat al mijn vragen het antwoord kent, ik (dag)droom ervan om het winnende bod uit te brengen, stel een munt in als schermfoto op mijn telefoon etc. Het heeft wel een impact op mijn normale routine...maar wel een fijne impact.
Over het zoeken naar informatie gesproken, ik kwam dus een lot tegen uit het Prinsdom Orange waarover nauwelijks iets op dit forum over terug te vinden is. Mijn numismaat wist me te vertellen dat munten uit dat Prinsdom vooral door Fransen worden verzameld. Niemand hier op het forum die bij de Oranje schietvereniging zit?
Frederik Hendrik Prinsdom Orange.jpg
Waar ik nog steeds niet uit ben, is wat de beste strategie is om met een niet al te groot budget niet met lege handen naar huis te gaan, en toch te focussen op de lots die je het liefst wilt bemachtigen. Ik heb vaak de pech dat mijn top 2 favoriete lots richting het eind van de veiling voorbij komen. Dan laat ik lots voorbij gaan die ik ook heel graag zou willen hebben, omdat ik het niet aandurf erop te bieden omdat de kans dan groter wordt dat mijn budget te klein is voor de écht favoriete lots. En natuurlijk word je dan ook keihard overboden op je favoriete lots en rijd je met je ziel onder je arm terug naar huis. Wat doen jullie? Net zoals ik, met je favoriete lot of met lege handen naar huis, of ga je ook voor eerder voorbijkomende lots en neem je dan maar op de koop toe dat je budget mogelijkerwijs niet meer toereikend is voor je top favoriete lots?

Ik neem er ook een dag voor vrij om er fysiek bij te zijn...als mijn werk het toelaat. Mooie roadtrip van Zeeland naar Amsterdam ook. Vanuit Hongarije is ook een mooie roadtrip zeg.

Niet allemaal tegelijk reageren plz.

In één iemand ben ik vooral geïnteresseerd, @Ruud H, kerel, wat is de laatste veiling die jij fysiek hebt bezocht en wat vond je ervan? :lach:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Leestip: Achtervolgd door de staatsmaffia, geschreven door Bill Browder.
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Re: Veilingkriebels

Bericht door Ger1 »

Ja, daar vraag je me wat, ik ken dat gevoel maar al te goed maar de laatste 2 jaar is het bezoeken er niet bij geweest.
Maar voor de pc heb ik wel vele uren doorgebracht en soms met het klamme zweet in de handen.
De temperatuur van het lichaam gaat omhoog de hartslag sneller maar de wijsvinger lijkt verkrampt en beweegt niet meer want het budget is overschreden.
Heel langzaam gaat de hartslag weer omlaag de temperatuur zakt naar normaal de handen worden weer droger en de veiling gaat verder tot het volgende begeerde lot er bijna aankomt en het spel begint weer opnieuw.

Meestal houd ik mij aan het bedrag dat ik als maximum heb opgesteld.
Maar een enkele keer als het object dat ik zo graag wil bezitten en daar al jaren naar op zoek was en ook nog diverse keren ben overboden wil ik nog weleens een bod verder gaan dus 2 biedingen boven mijn budget.

Strategie heb ik niet want ik zou niet weten hoe je dat doet als je online bied, in de zaal zelf zou dat misschien wel kunnen.

Ik kijk ook weer uit naar de aankomende veilingen tot nog toe heb ik alleen nog maar de binnenlandse veilingen gevolgd.
Van al deze veilingen worden de catalogussen en opbrengst lijsten op de pc gekopieerd.

Mvg, :) .
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

Daar heb ik totaal geen last van.

Wanneer ik een stuk zie op een veiling waar ik interesse in heb stel ik voor mijzelf af wat ik er maximaal voor wil betalen.

Als een ander daar meer voor over heeft vind ik dat prima, er is altijd wel iets anders te koop.

Mensen kijken veel te veel naar catalogus waarden, de meeste zijn te laag.

Ik heb dus een hele simpele strategie op veilingen: ik verheug me niet op een lot, ik wil een lot voor een bepaalde prijs,
mocht dat dan niet lukken dan is er altijd wel een volgende keer of een ander lot

Succes
Adriaan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Adriaan »

Ik heb er wel de balen in als ik een kavel niet krijg toegewezen. Dat gevoel zakt na de veiling snel weer weg. De tegenpartij heeft in elk geval geen kavel goedkoop kunnen scoren en dat geeft mij ook voldoening (er zijn nog meer liefhebbers :) ). Ik heb een jaarbudget en dat maakt me flexibel al kan het gaandeweg het najaar wel eens puzzelen worden. Als dat het geval is heb ik tenminste een leuk kavel gekocht eerder in het jaar.
Melcoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Melcoins »

Anomander_Rake schreef: 03 feb 2022, 22:27 Amices! Onder het mom van extra leven op het forum, dacht ik ook maar eens een topicje te starten.
Goh, hoe verrassend goed bedoeld.
Gebs Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Gebs »

Ik bepaal meestal van te voren wat ik voor een lot overheb en meestal bied ik dit dan ook al in de pre-bid.
Als er in de pre-bid al ver over mijn maximum word heen geboden dan laat ik het daarbij.

Anders dan probeer ik de veiling nog wel live te volgen om te kijken of ik win als het kan en eventueel nog 1 of 2 keer extra te bieden mocht het niet al te gek gaan.

Als ik geen tijd heb gehad om de veiling live te volgen kijk ik achteraf wel of ik wat gewonnen heb.

Het geluk is dat er op mijn verzamelgebied vooral canadese tokens niet al te veel kapers op de kust zijn, dus dan wil je nog wel eens iets voor een leuke prijs scoren zonder concurentie.
Christian Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Christian »

Vorig jaar november de MPO veiling was mijn eerste veiling die ik via internet volgde, nu nog eens eentje in het echt.
Ook voor het eerst geboden, eerste keer is altijd spannend. Al wist ik dat ik waar ik mijn zinnen op had gezet niet zou winnen, of ik had een koopje.

1 voordeel wat mijn verzameling betreft, die munten zie je vaak voorbij komen dus geduld en er komt een moment dat je koopje tegenkomt.
Verzamelaar van munten van het Koninkrijk der Nederland,Groot Brittannië, Duitsland en Rusland
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 »

Ik ben nog nooit naar een fysieke veiling geweest. Bij internetveilingen hangt het er een beetje vanaf. Soms wil ik weleens "nuken" al ik iets heel graag wil hebben en het loopt midden in de nacht af of zo. En anders probeer ik in de laatste 12 seconden nog net even de winnende te maken.

Maar bij sommige veilingen komt er ook steeds weer 3 minuten extra tijd bij als er vlak voor tijd nog een bod komt, dat is wel vernaaieratief.
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Laatste gewonnen munt op een buitenlandse internetveiling bemachtigde ik via een pre-bid. Inzet was 175 euro, ik bood vooraf 300 en gelukkig voor mij werd ie afgeslagen op de inzetprijs... Stom toeval dat niemand anders 'm had gezien.

De andere veilingen die ik afgelopen jaar digitaal volgde: Schulman, Künker, MPO, waren drama's: munten gingen voor veel meer weg dan de inzet én wat ik ervoor in gedachten had. Er zijn momenteel veel bieders met een ruime portemonnee. Om niet te spreken van dat ene biednummer wat zo'n beetje alles kaapt wat er te kapen valt... :knipoog:

Ook een keer bij een live veiling geweest in A'dam. Voordeel was dat ik daar vooraf snel kon kijken naar de munten zelf waardoor ik er gelijk een aantal kon afstrepen van mijn wensenlijstje (gepoetst, gebutst). :thumb up:
En na het ter plaatse afrekenen kun je dan gelijk de munten meenemen, altijd een goed gevoel.
sjors-sjors Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door sjors-sjors »

Ja, door mappen bladeren op een beurs doe ik het liefste, maar door een veilingcatalogus bladeren volgt kort daarachter. Ik kijk er ook altijd naar uit!
Sigismund Liberia
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Sigismund »

sjors-sjors schreef: 04 feb 2022, 15:19 Ja, door mappen bladeren op een beurs doe ik het liefste,
Idem dito
Spannend juist die eene munt zoeken tussen al die mappen en casettes en uiteindelijk naar huis gaan met het gevoel en gedachte dat je de beste koop en aanwinst hebt gedaan. Gewoon super leuk. :D
Groeten luc
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Anomander_Rake schreef: 03 feb 2022, 22:27 Vanuit Hongarije is ook een mooie roadtrip zeg.
Dat is zeker een mooie roadtrip maar als je het 4 x per jaar van 1997 t/m 2015 hebt gedaan dan ben je het wel een beetje zat om die 3000 km vice versa te doen.

Tja, veilingen, dat is voor mij een redding nu ik alweer ruim 6 jaar in Hongarije woon. Het liefst ontvang ik van alle veilingen een catalogus om die lekker rustig door te bladeren maar ik moet het doen met het papierwerk van HA Europe, Karel de Geus (altijd geweldig voorwoord), AA muntenveiling en de Verzamelaarsveiling. Ik heb bij andere veilinghuizen wel om een catalogus gevraagd, ook wel eens iets op een veiling daar gewonnen maar ontvangen ho maar. Dan heb ik wel zoiets dat ze dan het lazarus kunnen krijgen, hoe mooi de kavel dan ook is.
Als ik een catalogus ontvang bekijk ik hem op mijn gemak en maak alvast aantekeningen. Wat voor mij interessant is zet ik in een Word document. Als het spul op internet verschijnt kan ik naar gelang de biedingen al het nodige gaan strepen en over het algemeen blijven er maar een beperkt aantal kavels over en ben ik al helemaal blij als ik een kavel heb gewonnen. De tijd dat ik kwaad werd als ik werd overboden heb ik wel gehad. Ik koop liever een nieuwe fiets voor onze dochtertjes dan dat ik loop op te vreten omtrent een gemiste kans.
Bij de laatste veiling van HA Europe zat ik wel te koken voor de pc. Er was een misdruk 100 gulden Erasmus te koop, die wilde ik graag hebben en ik bleef bieden. Op een gegeven moment werd die aan mij toegeslagen dus helemaal happy. De volgende kavel stond op het punt van beginnen toen er commentaar kwam. De veilingmeester had een bieder over het hoofd gezien dus er moest opnieuw geboden worden. Kan gebeuren (alhoewel ik uitgerekend die veilingmeester een langzame eikel vind) dus daar gingen we weer. En wat gebeurd er, ik kon niet meer bieden via internet, die kerel in de zaal wel. Het lag niet aan mijn pc want op de volgende kavel heb ik gewoon kunnen bieden. Ik was daar goed ziek van.
In het verleden kon ik naar veilingen en beurzen gaan maar dat zit er nu niet in. Ik ga geen 3000 km rijden om misschien niet eens het land in te kunnen. Ik ben gevaccineerd met Sputnik (accepteert NL niet) en Johnson (accepteert Oostenrijk niet). Ik ben dus afhankelijk van veilingen, MP, eBay en overig internet.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

Anomander_Rake schreef: 03 feb 2022, 22:27 Waar ik nog steeds niet uit ben, is wat de beste strategie is om met een niet al te groot budget niet met lege handen naar huis te gaan
De beste strategie is, er vanuit gaan dat je niet elke veiling iets kan kopen.

Zo heb ik regelmatig dat ik (ruim) overboden word bij de diverse veilinghuizen, zowel in Nederland als daar buiten. Ik verzamel alleen hoge kwaliteit koninkrijk en des hoger de kwaliteit, hoe groter de kans dat ik word overboden. Bij MS64 val het meestal nog wel mee (tenzij de munt ook in MS64 zeldzaam is) Bij MS66 & 67 is het meestal wat de gek er voor geeft en is het hoogste bod meestal een veelvoud van de FDC prijs in de Muntalmanak.
Bij dit soort munten bepaal ik van de voren wat ik er voor over heb en bied ik dan ook nooit meer, wetende dat de "winnaar" geen koopje had.

De ene keer heb ik een koopje, bv de 10 Cent 1910 in MS66 voor €120 bij een veiling in het Buitenland. En de andere keer zit het tegen mijn limiet aan, bv de 10 Cent 1904 in MS66 voor €380 En weer een andere keer heb ik €750 over voor een munt en word hij uiteindelijk verkocht voor €1600 (vorige week nog). Des te vaker je word overboden, hoe meer je er aan went :knipoog:
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Peter1978 Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Peter1978 »

sjors-sjors schreef: 04 feb 2022, 15:19 Ja, door mappen bladeren op een beurs doe ik het liefste, maar door een veilingcatalogus bladeren volgt kort daarachter. Ik kijk er ook altijd naar uit!
Precies, dat doe ik ook het liefste, lekker bladeren in mappen op een beurs. Als je wat vind voor een geschikte prijs is het meteen voor jou en vaak valt er op beurzen ook nog wel te onderhandelen over de prijs, zeker als je meerdere munten koopt :)

Verder vind ik het leuk om op internet rond te kijken naar interessante munten. Voor mij geen biedstress en vervolgens overboden worden of boven op je bod nog eens flink opgeld betalen :thumb down:
Anomander_Rake Ukraine
Senior lid
Senior lid

Vandaag kom ik erachter dat er fucking 26% opgeld is bij die Gadoury veiling. 20% commissie, 4% BTW en 2% om gebruik te maken van het live online bieden. Okay, van dat live online bieden hoef ik geen gebruik te maken, maar dat is wel leuk én handig voor het geval je pre bid / schriftelijke bod wordt overboden. Die 26% hakt er wel in. Mijn budget voelt zo ineens veel minder 'machtig' om de munt(en) te bemachtigen die op mijn lijstje staan. Het zal toch niet weer zo zijn dat 'ze' me aftroeven...so be it. Het bezitten van de zaak is het einde van het vermaak! :lach: Desalniettemin zou het wel cool zijn om de beauty, die ik op de korrel heb, te scoren.

De veilingkriebels zijn er echter niet minder om. Vandaag kwam de catalogus binnen. Daar weten we wel raad mee! Die catalogus was dan wel weer gratis. Dat dan weer wel.

Naar welke veiling kijk jij op dit moment het meest naar uit? :o

En heb je wel eens meegemaakt dat je een van je favoriete lots, waar je op hebt meegeboden, hier in de rubriek 'nieuwe aanwinsten' voorbij zag komen? Lijkt me op zich wel cool omdat het als een soort van geestverwantschap kan aanvoelen... Toch jammer dat concurrentie geld kost op een veiling.
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Anomander_Rake schreef: 18 feb 2022, 19:17 Okay, van dat live online bieden hoef ik geen gebruik te maken, maar dat is wel leuk én handig voor het geval je pre bid / schriftelijke bod wordt overboden.
Deze heb ik nooit zo begrepen. Als je toch nog hoger zou willen bieden dan je schriftelijke bod, waarom stuur je dan geen hoger schriftelijk bod in?
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Anomander_Rake schreef: 18 feb 2022, 19:17 Naar welke veiling kijk jij op dit moment het meest naar uit? :o
En heb je wel eens meegemaakt dat je een van je favoriete lots, waar je op hebt meegeboden, hier in de rubriek 'nieuwe aanwinsten' voorbij zag komen? Lijkt me op zich wel cool omdat het als een soort van geestverwantschap kan aanvoelen... Toch jammer dat concurrentie geld kost op een veiling.
Ik zou graag de veiling van Schulman v.w.b. het papiergeld willen zien want die is geloof ik al 3 x uitgesteld, catalogus krijg ik er niet van ondanks een belofte van de directeur himself jaren geleden in Valkenburg.
de Ruiter is een waardeloze veiling dus die kan ik overslaan dus dan wordt het Karel de Geus en HA Europe, daarnaast hoop ik iets te scoren bij de maandelijkse veilingen van Crown Currency.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Adriaan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Adriaan »

spatbord schreef: 19 feb 2022, 03:20
Deze heb ik nooit zo begrepen. Als je toch nog hoger zou willen bieden dan je schriftelijke bod, waarom stuur je dan geen hoger schriftelijk bod in?
[/quote]

Als je in meerdere kavels interesse hebt kan het zomaar zijn dat je halverwege de veiling meer budget beschikbaar hebt dan vooraf ingeschat.
Anomander_Rake Ukraine
Senior lid
Senior lid

Adriaan schreef: 19 feb 2022, 10:34
spatbord schreef: 19 feb 2022, 03:20
Als je in meerdere kavels interesse hebt kan het zomaar zijn dat je halverwege de veiling meer budget beschikbaar hebt dan vooraf ingeschat.
[/quote]

Hé naamgenoot, je haalt me de woorden uit de mond ;)

Dat is inderdaad een van de argumenten waardoor het wel eens kan voorkomen dat je toch actief meedoet in de live e-veiling ondanks dat je al een schriftelijke bod had ingediend.
Een andere, heel persoonlijke reden is dat de emotie, de spanning en de hebzucht (in willekeurige volgorde) het tijdens de live e-veiling soms wint van de ratio. Het is me al overkomen dat ik voorafgaand aan de veiling had bedacht wat mijn budget was voor een bepaalde munt en dat als schriftelijk bod had ingediend. En dan bij het volgen van de live e-veiling, in the heat of the moment, me niet aan mijn game plan houd als mijn schriftelijke bod wordt overboden. Het schort me wel eens aan de discipline en het geduld :roll:

Iets anders, het zijn soort van 4 veilingen in april bij Schulman, komen er dan 4 catalogi uit?

@Alfred, ik krijg de Schulman catalogi altijd opgestuurd. Als er een aparte papiergeldcatalogus bij zit, dan krijg je die van me.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Anomander_Rake schreef: 19 feb 2022, 11:06
@Alfred, ik krijg de Schulman catalogi altijd opgestuurd. Als er een aparte papiergeldcatalogus bij zit, dan krijg je die van me.
Bedankt voor het aanbod maar dat hoeft niet want ik bewaar ze niet, ik gebruik ze eventueel om aantekeningen vooraf in te maken en tijdens de veiling. Het ging er mij alleen maar om dat hij zijn belofte niet nakwam.
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Als jongen van 10 begon ik met het verzamelen van munten. De Nederlandse muntjes uit de portemonnee de buitenlandse muntjes nam ik mee van vakanties en kreeg ik van familie en buren die wisten dat ik muntjes verzamelde. Later ging ik dubbele munten ruilen met ruillijsten en ging ik regelmatig naar muntenbeurzen, rommelmarkten e.d. op zoek naar nieuwe aanwinsten. De laatste 15 jaar ben ik me meer aan het specialiseren en ben ik steeds meer op veilingen aangewezen om nieuwe aanwinsten te vinden. Veiling in NL, met name Schulman, Karel de Geus en MPO en met name bij de laatste ga ik van te voren meestal een dagje langs om in de mappen te bladeren. Daar is eigenlijk altijd wel iets leus et vinden, maar soms zit het verstopt.
Ook bied ik regelmatig online mee met veilingen in het buitenland. Als de tijden erg ongunstig zijn bied ik via pre-bids, maar soms ook wel eens midden in de nacht de wekker gezet om live mee te kunnen bieden als ik iets erg graag wil hebben.
Wel bepaal ik van te voren wat ik voor bepaalde munten over heb, soms ben ik best een tijdje bezig met lijstjes maken, vergelijkingsmateriaal zoeken om tot een reëel bod te kunnen komen. En soms gaat het mis en dat is dan balen. Laatst had ik behoorlijk wat tijd gestopt in de voorbereiding van een veiling en toen werd een paar uur voor de veiling de hele sectie plantagegeld teruggetrokken. Alle moeite dus voor niets geweest.
Maar meestal kijk ik erg naar de veilingen uit. Voorpret en mooie munten bekijken is ook erg belangrijkrijk en als het dan eens lukt om iets te bemachtigen is dat de kers op de taart.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Bram VDV België
Senior lid
Senior lid

Bericht door Bram VDV »

Ik kijk al erg uit naar de Schulman veiling. Het word de eerste veiling waar ik aan deelneem, dus dat maakt het nog spannender. Hopelijk kan ik iets moois scoren.
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Anomander_Rake schreef: 19 feb 2022, 11:06 Een andere, heel persoonlijke reden is dat de emotie, de spanning en de hebzucht (in willekeurige volgorde) het tijdens de live e-veiling soms wint van de ratio. Het is me al overkomen dat ik voorafgaand aan de veiling had bedacht wat mijn budget was voor een bepaalde munt en dat als schriftelijk bod had ingediend. En dan bij het volgen van de live e-veiling, in the heat of the moment, me niet aan mijn game plan houd als mijn schriftelijke bod wordt overboden. Het schort me wel eens aan de discipline en het geduld :roll:
Tja, dit is ook heel herkenbaar voor mij... :lach: :thumb up:
Spaarvarken Armenia
Senior lid
Senior lid

Bericht door Spaarvarken »

Ik kijk wel uit naar het nieuwe veilingseizoen. Hopelijk komen er een aantal zeldzamere van Goor penningen voorbij. Ik hoef er nog maar 500 nog wat. Het mooie daarvan is wel dat er verder niemand deze specifieke penningen verzameld. Ik geloof oprecht dat ik als enige in de wereld van Goor verzamel. Dat zorgt ervoor dat veel penningen voor de inzet verkrijgbaar zijn. Soms zijn het unieke stukken of met oplages van minder dan 10. De inzetprijs is soms echter wel hoog. Met name bij Schulman.

Ik heb sinds ik een jaar geleden ben begonnen al veel bijzondere penningen kunnen bemachtigen.
verzamelaar betere zeldzamere provinciale munten en andere numismatische curiosa
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Wat zijn van Goor penningen?

Terug naar “Veilingen”