Hallo munten verzamelaars, laatst een lot munten doorgezocht en enkele slag-verdraaiingen gevonden. Mijn vraag, zijn er nog liefhebbers die speciaal dit soort munten/misslagen verzamelen ?
De 10 cent stukken met verdraaiing van +- 50 graden. Het 5 cent stuk heeft veel meer verdraaiing +- 125 graden.
Stempel verdraaiingen
Stempel verdraaiingen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet, Ruud H 
Re: Stempel verdraaiingen
Zijn er trouwens nog meer mensen die dit soort stempelverdraaiingen verzamelen ?
Groet Ruud H
Groet Ruud H
Worden die dingen normaal altijd als stempelslag of medailleslag geslagen? En hoe zeldzaam is het?
Euro munten zijn in medailleslag, en meer als 45 graden verdraaiing is wel zeldzaam te noemen.
Ik verzamel ook stempelverdraaiingen.. Iedere munt die ik in mijn handen krijg check ik daarop..
De bijzonderste die ik uit de rolatie gevist heb is een 25 Ore 2004 uit Denemarken.. Die is exact 180 graden gedraaid..
Mogelijk dat ik hem hier wel eens geplaatst heb op het forum..
Ik hanteer wel een criteria, dat ie minimaal 90 graden gedraaid moet zijn.. Anders worden het er weer te veel..
Bij de Euromunten ben ik er eigenlijk nog geen tegengekomen.. maar die je geplaatst heb zijn toch meer als 50 graden gedraaid.. ?
De bijzonderste die ik uit de rolatie gevist heb is een 25 Ore 2004 uit Denemarken.. Die is exact 180 graden gedraaid..
Mogelijk dat ik hem hier wel eens geplaatst heb op het forum..
Ik hanteer wel een criteria, dat ie minimaal 90 graden gedraaid moet zijn.. Anders worden het er weer te veel..
Bij de Euromunten ben ik er eigenlijk nog geen tegengekomen.. maar die je geplaatst heb zijn toch meer als 50 graden gedraaid.. ?
ik verzamel die stukken ook, ....hoewel ik er niet speciaal naar zoek. Ik heb er wel enkele in mijn bezit met mindere verdraaiingen