Vandaag ben ik naar Duitsland gegaan om een gouden munt te kopen, wilde deze contant afrekenen. Aangekomen bij de goldsilbershop (https://www.goldsilbershop.de/gold-kauf ... urich.html) bleek deze gesloten. Op de website en de deur stond dat deze open was tot 13.00 maar er was helemaal niemand aanwezig.
Toen verder gekeken bij juweliers maar deze verkopen geen gouden munten en goudbaartjes, de banken doen dat alleen als je er een bankrekening hebt en er woont.
Ik dacht dat gouden munten en baartjes kopen vrij eenvoudig was, mij is het niet gelukt.
Ik wilde deze in Duitsland halen omdat ze daar iets euro goedkoper zijn de baartjes zijn er ook goedkoper. En tevens is het een leuk uitstapje.
Helaas is het dus niet gelukt, wie weet waar je gouden munten en baartjes kan kopen en contant kan betalen? Liefst doe ik dat in Duitsland over de grens. In Nederland kost de maple leaf 1676 euro en in Duitsland 1647.
100 gram chafner in Nederland bij hollandgold: 5.265,00 in Duitsland 5.204,71.
Is het vaak mogelijk contant te betalen? In Duitsland mag je tot 2000 kopen daarboven moet je je registeren.
Of is het vrijwel alleen verzenden?
Gouden munt kopen maple leaf
-
- Donateur
Re: Gouden munt kopen maple leaf
Contant betalen voor dit soort dingen in Nederland is lastig, simpelweg omdat de witwaswetgeving steeds strenger is geworden. In Duitsland wordt toch nog wat meer in cash afgerekend dan hier. Het makkelijkste is meestal om je geld op de bank te zetten en via de bank te betalen. Misschien is er een goede reden dat dat niet kan, maar dat is dan ook meteen de reden waarom veel partijen het niet contant met je willen afrekenen...
Voor de beste prijzen kom je in het algemeen bij webwinkels uit. Een goedkope (met een niet altijd even vriendelijke klantenservice) is goldsilver.be. Maar de verzendkosten zijn vaak wel behoorlijk hoog.
Voor de beste prijzen kom je in het algemeen bij webwinkels uit. Een goedkope (met een niet altijd even vriendelijke klantenservice) is goldsilver.be. Maar de verzendkosten zijn vaak wel behoorlijk hoog.