Vanavond een veiling met slechts 34 kavels, maar er zitten wel wat interessante bij voor zowel bankbiljettenverzamelaars, verzamelaars van coin cards als verzamelaars van misslagen.
Bijvoorbeeld rondellen van de gulden, Rijksdaalder en 5 gulden munt van Juliana/Beatrix met randschrift, een papieren Rijksdaalder 1949 met 3 letters in het serienummer, twee muntjes van Spitsbergen, twee Belgische noodbiljetjes, een schaars 100 Srang biljet (1942-1959) van Tibet en een aantal coin cards, waarbij geluksdubbeltjes, met de dure van 2007 van Dagobert Duck.
Klik op de link om de kavels te bekijken: https://www.ebay.com/sch/m.html?_ssn=ko ... ics&_sop=1
Koevoets numismatics: zondag 2 januari 2022, kleine maar interessante veiling op Ebay
Moderators: maarten89, WBE
Re: Koevoets numismatics: zondag 2 januari 2022, kleine maar interessante veiling op Ebay
Ik had het al gezien, kinderen willen 2 coincards hebben maar ik betwijfel of ik die van Dagobert Duck te pakken kan krijgen, we gaan het zien.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid Forum: 171
Re: Koevoets numismatics: zondag 2 januari 2022, kleine maar interessante veiling op Ebay
Ik vraag me echt af waarom de verzendingskosten nu ineens minder dan 3 euro zijn naar België, terwijl voor alle andere verkopers vanuit Nederland dit onwezenlijk duur is (tussen de 20 en de 30 euro).
Dit vraag ik me echt af!...
Dit vraag ik me echt af!...
Via eBay kan ik nog verzenden via brievenbuspakjes zonder tracking nummer. Die kosten heel wat minder. Ik denk dat je die hogere verzendkosten vooral op Catawiki tegenkomt. Over het algemeen worden daar de goederen naar België verzonden via aangetekend pakket. Zelf verkoop ik niet zoveel op Catawiki, maar helaas moet ik daar ook € 18,50 rekenen en op eBay Reken ik $3 (€2,64).
-
CorioCoins
Jan is hier zeer coulant in maar volgens de regelgeving van PostNL mag het dus ook gewoon niet meer :
Verstuur je weleens een goederen gefrankeerd met een postzegel naar het buitenland? Vanaf 1 januari 2020 kan dat niet meer zomaar, ongeacht de waarde van het product. Door veranderingen in de internationale regelgeving moeten we een strikt onderscheid gaan maken tussen goederen en brieven. Het is dus niet meer mogelijk om een voorwerp in een envelop te versturen met postzegels. Voortaan verstuur je het als pakket zonder track & trace. Op die manier komt er altijd een verzendlabel inclusief barcode op.
Wij hebben er helaas voor gekozen om het risico op zoekraken, danwel eruitvissen te verkleinen door alleen nog maar als aangetekend pakket te verzenden. Vaste klanten uit België mogen van mij opsparen en dan verzenden tegen €12,- omdat ik het pakket dan post in België tegen ca. €8,- de extra 4 euro is dan, ca. 80 cent verpakkingskosten en 1,50 voor verzekering, de regels zijn wat anders dan in Nederland en het overige voor de tijd om naar België te rijden en scheelt daarmee toch een 8 euro voor de koper (dit geldt NIET voor Catawiki daar moeten we binnen 3 dagen aangetekend verzenden met helaas de hoge geldende prijzen van PostNL)
Verstuur je weleens een goederen gefrankeerd met een postzegel naar het buitenland? Vanaf 1 januari 2020 kan dat niet meer zomaar, ongeacht de waarde van het product. Door veranderingen in de internationale regelgeving moeten we een strikt onderscheid gaan maken tussen goederen en brieven. Het is dus niet meer mogelijk om een voorwerp in een envelop te versturen met postzegels. Voortaan verstuur je het als pakket zonder track & trace. Op die manier komt er altijd een verzendlabel inclusief barcode op.
Wij hebben er helaas voor gekozen om het risico op zoekraken, danwel eruitvissen te verkleinen door alleen nog maar als aangetekend pakket te verzenden. Vaste klanten uit België mogen van mij opsparen en dan verzenden tegen €12,- omdat ik het pakket dan post in België tegen ca. €8,- de extra 4 euro is dan, ca. 80 cent verpakkingskosten en 1,50 voor verzekering, de regels zijn wat anders dan in Nederland en het overige voor de tijd om naar België te rijden en scheelt daarmee toch een 8 euro voor de koper (dit geldt NIET voor Catawiki daar moeten we binnen 3 dagen aangetekend verzenden met helaas de hoge geldende prijzen van PostNL)
Ik gebruik geen postzegels voor verzending van brievenbuspakjes naar het buitenland. Ik heb een contract met PostNL en maak gebruik van hun zakelijke verzendportaal om de labels af te drukken. Binnen dit contract mogen het zowel enveloppen zijn als brievenbusdoosjes. Particulieren mogen inderdaad geen goederen meer verzenden naar het buitenland via de reguliere post.
Ik zag het somber in maar het is me toch gelukt om 2 kavels te pakken te krijgen. Ik wacht de rekening wel af aangezien ik meer dan 1 item heb gekocht.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
-
CorioCoins
Dat wist ik niet interessant dank.Koevoets numismatics schreef: ↑02 jan 2022, 18:15 Ik gebruik geen postzegels voor verzending van brievenbuspakjes naar het buitenland. Ik heb een contract met PostNL en maak gebruik van hun zakelijke verzendportaal om de labels af te drukken. Binnen dit contract mogen het zowel enveloppen zijn als brievenbusdoosjes. Particulieren mogen inderdaad geen goederen meer verzenden naar het buitenland via de reguliere post.