sleutel.

Heb je vragen over iets van metaal wat je hebt gevonden? Wil je iets laten zien? Plaats het hier!

Moderator: koiboyke

vutter Nederland
Senior lid
Senior lid

sleutel.

Bericht door vutter »

Op een veld met veel Liards en provinciale munten ook deze 12e eeuwse sleutel gevonden, middeleeuwse sleutels worden zelden gevonden
met de MD., dit is mijn tweede in 42 jaar.
P1040325 (Middel).JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
sjors-sjors Nederland
Superlid
Superlid

Re: sleutel.

Bericht door sjors-sjors »

Gave vondst!
Melcoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Melcoins »

Inderdaad is het een gave vondst! Enig idee waar de sleutel bij hoorde? Waren in die tijd sleutels niet zo duur dat ze alleen voor bijzondere objecten waren?? Mvgr, Mel
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Iets weer voor een museum?
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 »

Hoe weet je trouwens dat hij van de 12e eeuw is?
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

PietjePuk190 schreef: 03 sep 2021, 13:58 Hoe weet je trouwens dat hij van de 12e eeuw is?
Vanaf de 13e eeuw kwamen er lopers :lollig: :lollig: :lollig:
Nog bedankt voor 't Watermerk, woensdag ontvangen en ziet er weer geweldig uit. Jammer dat 5 leden zijn vertrokken.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
vutter Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door vutter »

Niet iedereen had geld om sloten te kopen, dat was meer voor rijken en kerkelijken. Voor een determinatie stuur ik foto,s naar:
Cultureel Erfgoed, Collectie Rijksmuseum en Teijler Museum en wordt aangemeld bij PAN (portable archeologie Nederland).
Het kan een sleutel zijn van boek beslag van een kerkelijke bijbel door de vreemde vorm.
Een tijd aanhangen aan een gebruiksvoorwerp is moeilijk, je kijkt dan naar vergelijkbare objecten. Munten van voor 1500 zijn zelden
voorzien van een jaartal maar er zijn volop mogelijkheden om tot een DTM. te komen doordat er vergelijkbare munten zijn gedocumenteerd.
Ik vond ooit een geknipte penning van Hendrik II, 1012 geloof ik net voor hij Keizer werd. Maar pin me er niet op vast, ik ben geen numismaat. greeny

Terug naar “Metaalvondsten”