Software voor de verzameling

Plaats hier berichten over munten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
Patvk Nederland
Lid
Lid

Software voor de verzameling

Bericht door Patvk »

Ik ben dus zelf programmeur en nu ben ik van plan om een applicatie te bouwen om de verzameling in bij de houden. Het digitale archief.
Maar nu vroeg ik me af, zijn er hier meer verzamelaars die een digitaal archief aanleggen voor hun verzameling? En welke gegevens zouden er opgeslagen moeten worden?
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Software voor de verzameling

Bericht door Ilosab »

V.w.b. mijn Nederlandse biljetten heb ik een simpel Excel bestand met de hierna volgende kolommen gemaakt.
Voor mij is dat overzichtelijk genoeg.

Plomp NVMH A.V. Pick Jaar 10 Gulden Serienummer Beschrijving variant Opmerkingen Handtekeningen
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

Als je verder naar onderen scrolt zie je onder het hoofdstuk literatuur en software “Software over Munten en Bankbiljetten”.
Mvg, :) .
Patvk Nederland
Lid
Lid

Bericht door Patvk »

Ger1 schreef: 23 apr 2021, 10:31 Als je verder naar onderen scrolt zie je onder het hoofdstuk literatuur en software “Software over Munten en Bankbiljetten”.
Mvg, :) .
Dat had ik gezien, maar dat zijn vooral oude topics waar ik geen antwoord op mijn vraag heb kunnen vinden.
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 »

Hier is kant-en-klare software voor. Je zou eens kunnen kijken naar Coinmate van www.catamates.com al kunnen niet alle leden daar even goed mee overweg geloof ik :D Ik gebruik het zelf voor bankbiljetten en ben er best tevreden over. Wat voor informatie er opgeslagen zou moeten worden bepaal je zelf. Maar het heeft in zijn algemeenheid geen zin om informatie in een systeem te stoppen als je geen behoefte voelt om die informatie er weer uit te kunnen halen.
verhoeven jos België
Senior lid
Senior lid

Bericht door verhoeven jos »

Heb zelf een DB aangemaakt met Filemaker pro
Zou niet weten welk veld ik nog moet toevoegen, heb denk ik bijna alles voorzien, bestaande uit een 20 tal schermen
enkele voorbeeldschermen :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klik met rechtermuisknop om groter scherm
Vriendelijke groeten
Jos

Mijn persoonlijke site ( niet over munten en bankbiljetten )
Eigen kunstwerken
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Wauw Jos, dat ziet er ook goed uit hoor! :thumb up: Wat je nog zou kunnen toevoegen denk ik, zijn velden als Oplage (Mintage) en zeldzaamheid bijvoorbeeld. :idea:
verhoeven jos België
Senior lid
Senior lid

Bericht door verhoeven jos »

PietjePuk190 schreef: 24 apr 2021, 15:16 Wauw Jos, dat ziet er ook goed uit hoor! :thumb up: Wat je nog zou kunnen toevoegen denk ik, zijn velden als Oplage (Mintage) en zeldzaamheid bijvoorbeeld. :idea:
lijkt me nog een idee, alleen dat deze 2 items niet veel te vinden zijn in cataloog

programma heeft zoals hierboven 33 verschillende scherm afbeeldingen, naargelang wat je wil zien
Er kan ook een pdf worden gemaakt (nog landen die je niet hebt, oorlogsgeld,- Europa,-Azië...enz, zodoende je dit kan opvragen op uw telefoon, of iPad...,ik gebruik dropbox om pdf in te plaatsen

sorry voor gebroken en sleht geschreen uitleg, kan moeiijk typen
Vriendelijke groeten
Jos

Mijn persoonlijke site ( niet over munten en bankbiljetten )
Eigen kunstwerken
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Ja jammer dat het weinig te vinden is, maar soms wel, en het is wel relevante informatie die je, INDIEN beschikbaar, wel wilt kunnen vastleggen, zou ik denken :) Maar goed, jouw feestje :thumb up:

Terug naar “Munten algemeen”