Software voor de verzameling

Plaats hier berichten over munten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
Patvk Nederland
Lid
Lid

Software voor de verzameling

Bericht door Patvk »

Ik ben dus zelf programmeur en nu ben ik van plan om een applicatie te bouwen om de verzameling in bij de houden. Het digitale archief.
Maar nu vroeg ik me af, zijn er hier meer verzamelaars die een digitaal archief aanleggen voor hun verzameling? En welke gegevens zouden er opgeslagen moeten worden?
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Software voor de verzameling

Bericht door Ilosab »

V.w.b. mijn Nederlandse biljetten heb ik een simpel Excel bestand met de hierna volgende kolommen gemaakt.
Voor mij is dat overzichtelijk genoeg.

Plomp NVMH A.V. Pick Jaar 10 Gulden Serienummer Beschrijving variant Opmerkingen Handtekeningen
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

Als je verder naar onderen scrolt zie je onder het hoofdstuk literatuur en software “Software over Munten en Bankbiljetten”.
Mvg, :) .
Patvk Nederland
Lid
Lid

Bericht door Patvk »

Ger1 schreef: 23 apr 2021, 10:31 Als je verder naar onderen scrolt zie je onder het hoofdstuk literatuur en software “Software over Munten en Bankbiljetten”.
Mvg, :) .
Dat had ik gezien, maar dat zijn vooral oude topics waar ik geen antwoord op mijn vraag heb kunnen vinden.
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 »