Beste lezer,
Sinds kort ben ik in het bezit van een aantal munten van de collectie 'Nederland in oorlogstijd'. Het papierwerk ontbreek maar de munten zitten uiteraard in hun plastic omhulsel. Is er iemand die mij meer kan vertellen over de zeldzaamheid/waarde etc. Evt kan ik de namen per munt vermelden. het bedragen 27 stuks in totaal.
Mvg,
Wie weet er meer over 'Nederland in oorlogstijd' munt/penning?
Re: Wie weet er meer over 'Nederland in oorlogstijd' munt/penning?
Het zijn sowieso geen munten, maar penningen.
Ik ken wel de collectie 'Nederland in Oorlog', dat zijn penningen van 1 Ounce sterling zilver, met een metaalwaarde van een kleine 20 Euro per stuk.
'Nederland in Oorlogstijd' ken ik niet. Mochten het zilveren penningen zijn dan is de waarde gelijk aan de metaalwaarde (zilvergehalte x gewicht x zilverprijs), zijn de penningen van onedel metaal dan heeft het weinig waarde. Op veilingen doen dit soort verzamelboxen met penningen grofweg een eurootje per penning.
Ik ken wel de collectie 'Nederland in Oorlog', dat zijn penningen van 1 Ounce sterling zilver, met een metaalwaarde van een kleine 20 Euro per stuk.
'Nederland in Oorlogstijd' ken ik niet. Mochten het zilveren penningen zijn dan is de waarde gelijk aan de metaalwaarde (zilvergehalte x gewicht x zilverprijs), zijn de penningen van onedel metaal dan heeft het weinig waarde. Op veilingen doen dit soort verzamelboxen met penningen grofweg een eurootje per penning.
Allereerst excuus! Ook dank voor uw reactie! Ik bedoelde inderdaad de collectie 'Nederland in Oorlog'. Weet u ook of deze penningen interessant zijn voor verzamelaars van de collectie?
Nee, er zijn veel meer van deze penningen in omloop dan er geïnteresseerde verzamelaars zijn (die zijn er nauwelijks). Het zal zelfs lastig zijn om er ook echt de metaalprijs voor te krijgen, de meesten die dit soort penningen kopen zijn óf handelaren, die een marge zullen willen, of zilveropkopers, die het tot baren zullen laten smelten. Ook zij bieden een percentage onder de zilverprijs.
Ik als handelaar geef er bijvoorbeeld op dit moment 417 Euro voor. Ongetwijfeld zijn er adressen die wat meer bieden, maar meer dan 500 Euro wordt lastig denk ik.
Ik als handelaar geef er bijvoorbeeld op dit moment 417 Euro voor. Ongetwijfeld zijn er adressen die wat meer bieden, maar meer dan 500 Euro wordt lastig denk ik.