Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje. Hoe zie je het verschil tussen een 25 cent 1966/1967 versie zilverkleurig nikkel en de versie helder nikkel?
Alvast bedankt voor de reacties!
25 cent 1966 en 1967
Moderator: maarten89
Re: 25 cent 1966 en 1967
Aan de ene kant voor mij toch wel iets positiefs dat de mensen hier op het forum het zelfs ook niet weten. Maar aan de andere kant blijf ik nu wel met mijn vraag zitten 

Ik heb dezelfde vraag (ook voor de dubbeltjes). Ik verwacht eigenlijk nog wel een antwoord!
Verzamelaar van:
Koninkrijksmunten: vanaf 1849 in minimaal prachtig (als dat mogelijk is)
Euromunten: jaarset Nederland en herdenkingsmunten (unc)
Nederlands Indië: VOC-duiten
Koninkrijksmunten: vanaf 1849 in minimaal prachtig (als dat mogelijk is)
Euromunten: jaarset Nederland en herdenkingsmunten (unc)
Nederlands Indië: VOC-duiten
Naar wat ik weet, zijn de munten tot 1967 wat matter dan die van na 1967. Als je een bakje met dubbeltjes en kwartjes hebt, pik je vaak zo de oudere (jaren '50) en de nieuwere (jaren '70) uit. De jaren 1966 en '67 waren de jaren dat men overging van het ene nikkel op het andere. Hoe dat verder in elkaar zit, weet ik niet. Je zou denken dat nikkel gewoon nikkel is, maar blijkbaar zijn er toch verschillende soorten. Ik weet of niet of er nog andere metalen ingemengd worden (werden). Dat zou anders wel een verklaring kunnen zijn.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
-
- Donateur
Zoek eens op het forum, hier is al eens een thread over geweest. Kan zijn dat de foto's van toen echter verdwenen zijn, dat zal nog in het tinypic tijdperk zijn geweest.