Veilinghuizen

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Veilinghuizen

Bericht door Ilosab »

Ik ken de welbekende veilinghuizen in Nederland wel. Zoals jullie weten ben ik afhankelijk van internet om aanwinsten te scoren en dat gaat me goed af via MP, eBay en Catawiki.
Maar nu lees ik soms bij nieuwe aanwinsten dat men een exemplaar voor de verzameling heeft gescoord bij een buitenlands veilinghuis. Zou het geen goed idee zijn om onder dit topic een lijstje te maken van buitenlandse veilinghuizen? Muntenverzamelaars hoeven niet bang voor me te zijn, ik verzamel alleen papiergeld maar van veilinghuizen uit het buitenland heb ik niet veel kaas gegeten. En mochten er regelmatig terugkerende veilingen zijn dan kunnen die opgenomen worden in het topic veilingen.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
sjors-sjors Nederland
Superlid
Superlid

Re: Veilinghuizen

Bericht door sjors-sjors »

Hoi Alfred,

Ik zou adviseren om een site als Numisbids.com te gebruiken. Ontzettend veel grotere en kleinere (online) internationale veilinghuizen zitten hierbij aangesloten, het zoekt makkelijk en je kunt vaak via deze site nog een bod uitbrengen ook. Gemak dient de mensch! O

Overigens zijn dit er zoveel dat ik ze niet zou opnemen in het topic met veilingen, dan zou je door de bomen het bos niet meer zien.
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Re: Veilinghuizen

Bericht door PietjePuk190 »

Skanfil.no houdt 4 veilingen per jaar over van alles. Van munten en bankbiljetten tot vintage speelgoed. Ik haal daar wel eens wat Spitsbergen spul vandaan dat je niet in webshops tegenkomen.

Terug naar “Veilingen”