Heb je een link, kan het niet vinden op hun site
Veilingen 2020 (voor zover bekend)
Moderators: maarten89, WBE
Re: Veilingen 2020 (voor zover bekend)
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Kon ook niks vinden Sander
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Verzamelaar van (graded) bankbiljetten.
Valt erg tegen. 25 wereld munten
Dat vind ik knap gevonden, waar staat dat ergens op de website? Ze maken er een aardig zoekplaatje van, genoeg reclame voor de veiling maar de pagina waar jij nu een link van geeft is echt niet te vinden.
Heb het aanbod koninkrijksmunten even bekeken, maar er zit niets voor me tussen. Kwaliteitsinschatting is bij de FDC munten weer erg optimistisch, de laatste drie 2½ centen zijn in mijn ogen net zeer fraai, waarbij 1915 gewoon is schoongemaakt
Ik vind ook eigenlijk dat de Ruiter niet in dit overzicht thuishoort, datzelfde geldt mijns inziens eigenlijk ook voor Akkermans. Ik vind dit geen veilinghuizen in de traditionele zin van het woord. Ze verkopen wel per opbod en dat maakt natuurlijk ook wel dat ze 'veilingen' organiseren, maar het aanbod lijkt vooral te bestaan uit eigen voorraad met hoge startprijzen die inclusief de commissie dicht in de buurt zitten van normale winkelprijzen. Ze hebben daardoor gemiddeld weinig biedingen en er wordt heel veel retour geslagen, wat je dan in volgende veilingen weer terugziet.
De andere veilinghuizen in dit overzicht hebben een structureel andere werkwijze, zijn nemen verzamelingen en betere losse stukken aan van veel verschillende inzenders en veilen dit vanaf redelijke/lage startprijzen die vaak ver onder de winkelwaarde liggen. De betere stukken worden los geveild, de goedkopere stukken in kleinere of grotere lots.
Zijn jullie het met me eens, of praat ik onzin?
Klopt Jan. Kan niks zinnigs verder aan toevoegen.
Kon het in eerste instantie ook niet vinden, maar na inloggen kwam ik er direct terecht.
Verzamelaar van (graded) bankbiljetten.
Volgens mij lezen ze mee, inmiddels is de hoofdpagina aangepast en is er een knippend geel vakje naar de prebid
Ben het met Jan eens dat ze niet te vergelijken zijn met een Schulman, MPO ,NPV ...
Ze zijn natuurlijk op veiling gebied pas net een paar jaar bezig en het is daardoor denk ik lastig verzamelaars te trekken met grote collecties. Omdat die (logischerwijs) kijken naar de verkoopopbrengsten van de voorgaande jaren, met bijbehorende klantenkring. Als ik nu mijn collectie zou moeten verkopen, dan breng ik het ook liever naar Schulman dan Klaaswaal. Omdat ik weet dat hun de klanten hebben voor de munten die ik verzamel.
De kwaliteit van hun foto's is wel sterk verbeterd i.v.m de eerste veiling, maar de kwaliteitsomschrijving kan wel een stuk beter. Ik kijk alleen naar de FDC munten maar daar slaan ze vaak de plank mis, net als Dhr unc/fdc uit Adam. Met het verschil dat bij laatste 1 op de 10 wel FDC is en bij de Ruiter 1 op de 50. Ze hebben nog een Vacature " expert munten" wellicht is dit het probleem
Ben het met Jan eens dat ze niet te vergelijken zijn met een Schulman, MPO ,NPV ...
Ze zijn natuurlijk op veiling gebied pas net een paar jaar bezig en het is daardoor denk ik lastig verzamelaars te trekken met grote collecties. Omdat die (logischerwijs) kijken naar de verkoopopbrengsten van de voorgaande jaren, met bijbehorende klantenkring. Als ik nu mijn collectie zou moeten verkopen, dan breng ik het ook liever naar Schulman dan Klaaswaal. Omdat ik weet dat hun de klanten hebben voor de munten die ik verzamel.
De kwaliteit van hun foto's is wel sterk verbeterd i.v.m de eerste veiling, maar de kwaliteitsomschrijving kan wel een stuk beter. Ik kijk alleen naar de FDC munten maar daar slaan ze vaak de plank mis, net als Dhr unc/fdc uit Adam. Met het verschil dat bij laatste 1 op de 10 wel FDC is en bij de Ruiter 1 op de 50. Ze hebben nog een Vacature " expert munten" wellicht is dit het probleem
Ik ben het er deels mee eens. Ik wil wel een kleine kanttekening plaatsen. Zou dit een (eenmalige) noodgreep zijn om toch nog wat geld in het laatje te brengen als goedmakertje voor de Coronaperiode of zou dit een blijvend item worden in hun businessmodel?
Dus ik zou zeggen.... dit type veiling niet in deze topic en de reguliere veilingen wel in dit topic.
Staat je vrij om het te doen.CorioCoins schreef: ↑09 mei 2020, 17:20
En in dit laatste zit denk ik het grote verschil, "live" versus "online" wellicht is er een mogelijkheid om voor deze 2 soort veilingen apart een topic aan te maken volgend jaar?
Graag weer on topic, met berichten over veilingen die plaats vinden
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
De uitgestelde veiling van Karel de Geus die oorspronkelijk in april zou worden gehouden vindt nu plaats op 1 juli.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Weet iemand of Karel de Geus gewonnen kavels opstuurt en tegen welke tarieven?
Er staat niks in de algemene voorwaarden.
Er staat niks in de algemene voorwaarden.
Ik heb wel eens wat gewonnen op de veiling van Karel en het werd naar mij in Hongarije verstuurd voor € 15, -
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
De veiling van Theo Peters (AA-muntenveiling) word op zaterdag 4 Juli gehouden, catalogus staat 5 Juni online!!
Is iemand al in bezit van de meeste recente Schulman-catalogus? Volgens mij waren ze van plan om ze vanaf 20 mei toe te sturen.
Mvg,
Cliff
Mvg,
Cliff
Hier nog niets ontvangen, wellicht vertraging in de productie van de catalogus.
Sturen ze er wel eentje?
Ik heb net ontvangen
Ik ook gisteren.
Schulman organiseert een online-only veiling op 12 juni a.s.
Niet 1 bankbiljet dus daar hoef ik niet naar te kijken.