Haha, maak je geen zorgen. Deze had ik al ruim een maand geleden ingestuurd. Op de dag dat ik vergeten was de Schulman biedingen in te sturen.
Veilingen 2020 (voor zover bekend)
Moderators: maarten89, WBE
-
- Donateur
Re: Veilingen 2020 (voor zover bekend)
Zaterdag is de veiling van Theo Peters. Hij heeft best een paar leuke kavels, maar ik twijfel of ik naar Amsterdam moet gaan. Met de auto is geen doen (je betaalt je blauw aan parkeren) en met het OV naar zo'n grote stad, met al die mensen, tijdens een pandemie...
Ik kan natuurlijk via internet bieden, maar ik wil de kavels wel nog even kunnen zien. Hoe doen jullie dat, kopen op een veiling in de corona-tijd?
Ik kan natuurlijk via internet bieden, maar ik wil de kavels wel nog even kunnen zien. Hoe doen jullie dat, kopen op een veiling in de corona-tijd?
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
-
- Donateur
Met de fiets
Voor iedereen die naar de veiling van Theo Peters wil...doe het niet en log vooral niet in op de site. Dan heb ik meer kans op een kavel voor een leuke prijs.
Zonder gekheid. Ik ben op de kijkdagen geweest en daar zat ik netjes op 1.5 meter afstand van een medewerker. Ik reis weinig met het OV en kom weinig in de grote stad. De keren dat ik wel ben geweest was het rustig op straat en in het OV. Wat ik vroeger al deed en nu nog steeds en mezelf verplaatsen in de straten die parallel lopen aan de winkelstraten. Deze zijn altijd veel rustiger en je kan altijd je eigen tempo lopen.
Persoonlijk denk ik dat de kans om Corona op te lopen groter is bij de AH op de hoek dan een dagje naar de veiling.
Ik ga zaterdag met de bus en metro naar Amsterdam CS en dan lekker lopend naar het Marriott.
Zonder gekheid. Ik ben op de kijkdagen geweest en daar zat ik netjes op 1.5 meter afstand van een medewerker. Ik reis weinig met het OV en kom weinig in de grote stad. De keren dat ik wel ben geweest was het rustig op straat en in het OV. Wat ik vroeger al deed en nu nog steeds en mezelf verplaatsen in de straten die parallel lopen aan de winkelstraten. Deze zijn altijd veel rustiger en je kan altijd je eigen tempo lopen.
Persoonlijk denk ik dat de kans om Corona op te lopen groter is bij de AH op de hoek dan een dagje naar de veiling.
Ik ga zaterdag met de bus en metro naar Amsterdam CS en dan lekker lopend naar het Marriott.
Zoals altijd, via Internet. Als de foto's / scans goed genoeg zijn, geen probleem hoorjanssenfrank schreef: ↑01 jul 2020, 21:22 Ik kan natuurlijk via internet bieden, maar ik wil de kavels wel nog even kunnen zien. Hoe doen jullie dat, kopen op een veiling in de corona-tijd?
Vandaag in Veldhoven geweest samen met een aantal Notoire forumleden. Mezelf meer dan eens verbaasd over de opbrengsten, maar desondanks toch een leeuwendaalder mee naar huis genomen: Gelderland 1637!
Volgens mij was de veiling voor Karel de Geus een succes, maar.....
Wat werd er veel geboden het lijkt erop dat velen nog wat geld hebben overgehouden uit de corona periode.
Of zijn er daardoor nieuwe verzamelaars bijgekomen, of zijn (ex) verzamelaars weer gaan verzamelen?
Degene die toch nog wat gescoord hebben gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Mvg, .
Hier heeft niemand zich wat van aangetrokken.
Wat werd er veel geboden het lijkt erop dat velen nog wat geld hebben overgehouden uit de corona periode.
Of zijn er daardoor nieuwe verzamelaars bijgekomen, of zijn (ex) verzamelaars weer gaan verzamelen?
Degene die toch nog wat gescoord hebben gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Mvg, .
-
- Donateur
Dat is dus nu net bij de meeste NL veilinghuizen juist wel het probleem.PietjePuk190 schreef: ↑01 jul 2020, 22:51 Zoals altijd, via Internet. Als de foto's / scans goed genoeg zijn, geen probleem hoor
de wereld is groter dan Nederland he
NL veilinghuizen hebben "mijn" spul sowieso niet eigenlijk. Maar misschien moet je voor de leeuwendaalders juist wel in NL zijn. Dan ben je wel een beetje het bokje ja
NL veilinghuizen hebben "mijn" spul sowieso niet eigenlijk. Maar misschien moet je voor de leeuwendaalders juist wel in NL zijn. Dan ben je wel een beetje het bokje ja
Hier heeft niemand zich wat van aangetrokken.
Degene die toch nog wat gescoord hebben gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Mvg, . [/quote]
Is toch logisch? Beurzen en veilingen waren gecanceld, vakantiegeld heeft (bijna) iedereen ontvangen en velen gaan niet op vakantie of hebben een goedkopere vakantie. Tja, daar varen de veilingbedrijven wel bij. O ja, ik heb je niet overboden.
Janssenfrank: Ik ben helemaal afhankelijk van internet uiteraard maar over het algemeen is datgene wat ik heb gewonnen qua kwaliteit 100% meegevallen.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Ik merk trouwens dat mensen heel erg de hand op de knip houden op internationale veilingen. Veel dingen gaan voor net het startbod weg. Ik ervaar erg weinig tegenstand.
Ik ga morgen ook met de trein naar Amsterdam en afhankelijk van het weer, ga ik dan lopend of met de tram naar het Marriott hotel.janssenfrank schreef: ↑01 jul 2020, 21:22 Zaterdag is de veiling van Theo Peters. Hij heeft best een paar leuke kavels, maar ik twijfel of ik naar Amsterdam moet gaan. Met de auto is geen doen (je betaalt je blauw aan parkeren) en met het OV naar zo'n grote stad, met al die mensen, tijdens een pandemie...
En de kans dat je er corona oploopt is op dit moment vrijwel nihil, ik maak me daar dan ook niet druk om. Uiteraard hou ik me wel netjes aan de voorschriften, voor de mensen die wat banger zijn aangelegd!
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
En in navolging van kl-euro:
Willen jullie mij niet overbieden?
Willen jullie mij niet overbieden?
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Ik zal het oud papier links laten liggen
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Ik heb plezier van je.
Ik heb hier trouwens nog 300 kilo oud papier liggen maar dat is voor de schoolklas van mijn oudste dochter
Ik heb nog getwijfeld of ik ga bieden maar ik ga toch liever met mijn kinderen op vakantie. Voor dat bedrag heb je hier een nieuwe Toyota. Ik heb een aardig lijstje samengesteld maar ben al blij als ik 1 kavel te pakken kan krijgen want bij Karel de Geus vlogen de prijzen ook de pan uit.
Jij ook succes en we gaan het zien.
Ik ga toch maar gewoon achter de computer zitten vanmiddag en dan maar hopen dat er iets moois te scoren valt.
Ik hoop voor je dat je VOOR je beeldscherm gaat zitten want als je erachter gaat zitten dan zie je niets.janssenfrank schreef: ↑04 jul 2020, 07:14 Ik ga toch maar gewoon achter de computer zitten vanmiddag en dan maar hopen dat er iets moois te scoren valt.
Ik ben ook aanwezig ( via internet )
Ik was behoorlijk onder de indruk over de opbrengsten van het papiergeld bij Theo Peters en dat gebeurd mij niet snelIlosab schreef: ↑03 jul 2020, 20:23 Ik heb nog getwijfeld of ik ga bieden maar ik ga toch liever met mijn kinderen op vakantie. Voor dat bedrag heb je hier een nieuwe Toyota. Ik heb een aardig lijstje samengesteld maar ben al blij als ik 1 kavel te pakken kan krijgen want bij Karel de Geus vlogen de prijzen ook de pan uit.
maar goed toch een paar kaveltjes op de kop kunnen tikken.
Ik vond het qua biedingen wel meevallen, heb 7 kavels kunnen bemachtigen dus ik ben voor deze zomer al tevreden. De desbetreffende kavel ging eruit voor € 16.000.
De kavels waar ik op heb geboden gingen zeker niet voor weinig naar een nieuwe eigenaar. Ik heb gelukkig 1 zilverbon kunnen bemachtigen maar niet voor een koopje. Foto's volgen later deze dag in het aanwinsten topic.
dat zelfde gold ook voor de kavels waar ik op aan het bieden was, cq eventueel op had willen bieden.
Twee kaveltjes voor mij. Ik ben een tevreden mens. Mijn vriendin wat minder