Veilingen 2020 (voor zover bekend)
Moderators: maarten89, WBE
Re: Veilingen 2020 (voor zover bekend)
Met de online veiling van Schulman is opgeld wel iets lager dan normale veiling dacht ik, maar niet zo veel.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
De veiling van de Ruiter was normaal 23% cq. 26% voor internet. De onlineveiling was 22,5%.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
maarten89 schreef: ↑07 jun 2020, 17:26Onzin lekker bladeren en meenemen naar veiling met aantekening.PietjePuk190 schreef: ↑06 jun 2020, 19:08 Die gidsen op papier dat is me toch ook een kapitaalvernietiging ook zeg. Wat nou als we daar eens gewoon helemaal van af zouden stappen. Gewoon lekker online in je PDF-je bladeren, opgeld kan dan van 22-24 naar zeg 15-17 procent, daar heb je toch veel meer aan als verzamelaar?
Heb dus dus bieb van onzin boeken volgens jou vanaf 1848 meer als 1500.
Jij neemt thuis echt veel ruimte in
Het probleem is dat iedereen dat dan doet waardoor je per saldo net zo duur uit bent of de eventuele aanwinst toch weer net niet kan betalenPietjePuk190 schreef: ↑07 jun 2020, 18:53 En als het opgeld dan lager zou worden, zou ik inderdaad ook een hoger biedbedrag hanteren. Misschien dat ik aanwinst X dan juist net wèl kan betalen
Groet, Cor
Waarschijnlijk wel inderdaad Cor. Behalve bij veilingen waar je dan de enige bieder bent, waardoor het startbod net wel binnen bereik ligt. Al klinkt dat wat vergezocht, dat is wel mijn ervaring met een paar recente veilingen. Het lijkt wel of in coronatijd iedereen de hand op de knip houdt. Wat op zich prima is natuurlijk Maar goed, laten we maar weer ontopic gaan ook
Adriaan schreef: ↑09 jun 2020, 13:13 Veiling 58 van AA muntveilingen staat online.
https://paucs.com/aamuntenveiling/nl/bladeren?aid=35
Ik moet zeggen zo zie ik graag afbeeldingen van kavels op online veilingen...
Het ziet er goed uit. Ik weet nu al dat als ik alles wil hebben wat ik heb aangekruist dan gaat me dat veel geld kosten.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
O, dat krijgen ze ook wel, brood is niet zo duur hier. Maar ik zal toch kritisch moeten zijn v.w.b. sommige kavels. Per slot van rekening gaan we nog 2 x op vakantie en vandaag hoorde ik dat de grenzen open gaan dus het gereserveerde appartement in Oostenrijk kunnen we met een bezoek vereren.
C.vanderLey schreef: ↑09 jun 2020, 15:43Dan zou ik dat niet doen Alfred vrouw en kinderen willen ook graag nog een sneetje brood
Groet, Cor
Niet naar NL om in te kopen voor de collectie?
Er zitten veel mooie biljetten tussen maar ik moet ook keuzes maken. Er is geen prebid dus alles hangt af van de veiling. Tussentijds je keuze wijzigen is er niet meer bij en met spreiden heb ik geen goede ervaringen.
Nyeah alles loopt zeker ook op hetzelfde moment af en zo
Ik zal het je uitleggen Ron.
Normaliter gaan we per jaar 1 x naar de papermoneyfair in Valkenburg, zoveel geld kost dat niet met het OV. We gaan in de zomer 1 week naar het Balatonmeer en ook eventueel 10 dagen naar NL. Ivm de coronacrisis ging Valkenburg niet door, een geplande extra vakantie in een hotel in een dierentuin ook niet. Daarbij komt nog dat we nu vanwege schoolgaande kinderen in het hoogseizoen moeten gaan en 1 week met het vliegtuig met het gezin naar bijv. Zeeland kost circa € 3.500 en dat is inclusief vlucht, huurauto, verzekeringen, huur bungalow. Dus besloten dat we een week naar Oostenrijk gaan. Appartement gehuurd met alles erop en eraan, rustige omgeving, uitstapjes en vertier genoeg voor de kinderen en de kosten zijn € 500 via Booking.com We kunnen gewoon met eigen vervoer dus daar komt de benzine nog bij + kosten levensonderhoud maar dat zouden we in NL ook hebben. Daarnaast is het bijv. qua corona perikelen een wereld van verschil met NL.
Normaliter gaan we per jaar 1 x naar de papermoneyfair in Valkenburg, zoveel geld kost dat niet met het OV. We gaan in de zomer 1 week naar het Balatonmeer en ook eventueel 10 dagen naar NL. Ivm de coronacrisis ging Valkenburg niet door, een geplande extra vakantie in een hotel in een dierentuin ook niet. Daarbij komt nog dat we nu vanwege schoolgaande kinderen in het hoogseizoen moeten gaan en 1 week met het vliegtuig met het gezin naar bijv. Zeeland kost circa € 3.500 en dat is inclusief vlucht, huurauto, verzekeringen, huur bungalow. Dus besloten dat we een week naar Oostenrijk gaan. Appartement gehuurd met alles erop en eraan, rustige omgeving, uitstapjes en vertier genoeg voor de kinderen en de kosten zijn € 500 via Booking.com We kunnen gewoon met eigen vervoer dus daar komt de benzine nog bij + kosten levensonderhoud maar dat zouden we in NL ook hebben. Daarnaast is het bijv. qua corona perikelen een wereld van verschil met NL.
-
- Donateur
Ik wilde vandaag de opbrengsten van de Schulmanveiling bekijken om te zien of ik nog wat gewonnen had. Kwam ik erachter dat ik helemaal vergeten was mijn biedingen in te sturen. Oeps...
Volgens mij Michiel overkomt je dit wel vaker
Het is al heel lang geleden dat we mooie nieuwe aanwinsten van jou konden bewonderen
Groet, Cor
Zolang de opbrengsten hoger waren dan wat jij wilde bieden, is het nog niet zo erg Andersom natuurlijk wel!!
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Rietdijk staat online. De veiling vindt op 9 juli plaats.
http://www.rietdijk-veilingen.com/muntv ... alogus.php
http://www.rietdijk-veilingen.com/muntv ... alogus.php
-
- Donateur
Ik heb dit jaar helaas nog geen enkele nieuwe aanwinst kunnen verwelkomen... Terwijl ik meestal toch echt niet vergeet om mijn biedingen in te sturen!C.vanderLey schreef: ↑14 jun 2020, 22:00 Volgens mij Michiel overkomt je dit wel vaker
Het is al heel lang geleden dat we mooie nieuwe aanwinsten van jou konden bewonderen
Groet, Cor
Een van de kavels is een paar honderd euro onder mijn niet ingezonden bod afgeslagen... Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik hem zou hebben gewonnen, maar het was goed mogelijk geweest...
Ik kreeg vandaag de veilingcatalogus van AA Muntenveiling (Theo Peters) in Hongarije in de bus, daar ben ik wel blij mee want dat leest prettiger voor me.
Het wordt druk met de veilingen
Krijg vandaag mail van Karel de Geus.
https://paucs.com/kareldegeus/nl/bladeren?p=1&aid=33
Hallo allemaal, willen jullie mij niet overbieden, dank uLeenCoins schreef: ↑16 jun 2020, 19:10 Het wordt druk met de veilingen
Mvg, .
Zolang je van de leeuwendaalders afblijft is er geen probleemkl-euro schreef: ↑01 jul 2020, 07:47Hallo allemaal, willen jullie mij niet overbieden, dank uLeenCoins schreef: ↑16 jun 2020, 19:10 Het wordt druk met de veilingen
Mvg, .
Hmm, zolang als ze alleen van zilver zijn.sjors-sjors schreef: ↑01 jul 2020, 08:15Zolang je van de leeuwendaalders afblijft is er geen probleem
Speciaal voor "spatbord" niet vergeten te bieden hé.
Mvg, .