Veilingen 2020 (voor zover bekend)

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Re: Veilingen 2020 (voor zover bekend)

Bericht door koenmunten »

Met de online veiling van Schulman is opgeld wel iets lager dan normale veiling dacht ik, maar niet zo veel.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

De veiling van de Ruiter was normaal 23% cq. 26% voor internet. De onlineveiling was 22,5%.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

maarten89 schreef: 07 jun 2020, 17:26
PietjePuk190 schreef: 06 jun 2020, 19:08 Die gidsen op papier dat is me toch ook een kapitaalvernietiging ook zeg. Wat nou als we daar eens gewoon helemaal van af zouden stappen. Gewoon lekker online in je PDF-je bladeren, opgeld kan dan van 22-24 naar zeg 15-17 procent, daar heb je toch veel meer aan als verzamelaar?
Onzin lekker bladeren en meenemen naar veiling met aantekening.
Heb dus dus bieb van onzin boeken volgens jou vanaf 1848 meer als 1500. :lollig:

Jij neemt thuis echt veel ruimte in :lollig:
C.vanderLey Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door C.vanderLey »

PietjePuk190 schreef: 07 jun 2020, 18:53 En als het opgeld dan lager zou worden, zou ik inderdaad ook een hoger biedbedrag hanteren. Misschien dat ik aanwinst X dan juist net wèl kan betalen
Het probleem is dat iedereen dat dan doet waardoor je per saldo net zo duur uit bent of de eventuele aanwinst toch weer net niet kan betalen :knipoog:

Groet, Cor
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 »

Waarschijnlijk wel inderdaad Cor. Behalve bij veilingen waar je dan de enige bieder bent, waardoor het startbod net wel binnen bereik ligt. Al klinkt dat wat vergezocht, dat is wel mijn ervaring met een paar recente veilingen. Het lijkt wel of in coronatijd iedereen de hand op de knip houdt. Wat op zich prima is natuurlijk froggy Maar goed, laten we maar weer ontopic gaan ook :thumb up:
Adriaan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Adriaan »

Veiling 58 van AA muntveilingen staat online.

https://paucs.com/aamuntenveiling/nl/bladeren?aid=35
Adriaan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Adriaan »

Adriaan schreef: 09 jun 2020, 13:13 Veiling 58 van AA muntveilingen staat online.

https://paucs.com/aamuntenveiling/nl/bladeren?aid=35

Ik moet zeggen zo zie ik graag afbeeldingen van kavels op online veilingen... :thumb up: froggy
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Het ziet er goed uit. Ik weet nu al dat als ik alles wil hebben wat ik heb aangekruist dan gaat me dat veel geld kosten.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
C.vanderLey Nederland
Senior lid
Senior lid

Ilosab schreef: 09 jun 2020, 13:21 Ik weet nu al dat als ik alles wil hebben wat ik heb aangekruist dan gaat me dat veel geld kosten.
Dan zou ik dat niet doen Alfred :lach: vrouw en kinderen willen ook graag nog een sneetje brood :knipoog:

Groet, Cor
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

O, dat krijgen ze ook wel, brood is niet zo duur hier. Maar ik zal toch kritisch moeten zijn v.w.b. sommige kavels. Per slot van rekening gaan we nog 2 x op vakantie en vandaag hoorde ik dat de grenzen open gaan dus het gereserveerde appartement in Oostenrijk kunnen we met een bezoek vereren.
C.vanderLey schreef: 09 jun 2020, 15:43
Ilosab schreef: 09 jun 2020, 13:21 Ik weet nu al dat als ik alles wil hebben wat ik heb aangekruist dan gaat me dat veel geld kosten.
Dan zou ik dat niet doen Alfred :lach: vrouw en kinderen willen ook graag nog een sneetje brood :knipoog:

Groet, Cor
rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen »

Niet naar NL om in te kopen voor de collectie?
Adriaan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Adriaan »

Ilosab schreef: 09 jun 2020, 13:21 Het ziet er goed uit. Ik weet nu al dat als ik alles wil hebben wat ik heb aangekruist dan gaat me dat veel geld kosten.
Er zitten veel mooie biljetten tussen maar ik moet ook keuzes maken. Er is geen prebid dus alles hangt af van de veiling. Tussentijds je keuze wijzigen is er niet meer bij en met spreiden heb ik geen goede ervaringen.
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 »

Nyeah alles loopt zeker ook op hetzelfde moment af en zo :|
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik zal het je uitleggen Ron.
Normaliter gaan we per jaar 1 x naar de papermoneyfair in Valkenburg, zoveel geld kost dat niet met het OV. We gaan in de zomer 1 week naar het Balatonmeer en ook eventueel 10 dagen naar NL. Ivm de coronacrisis ging Valkenburg niet door, een geplande extra vakantie in een hotel in een dierentuin ook niet. Daarbij komt nog dat we nu vanwege schoolgaande kinderen in het hoogseizoen moeten gaan en 1 week met het vliegtuig met het gezin naar bijv. Zeeland kost circa € 3.500 en dat is inclusief vlucht, huurauto, verzekeringen, huur bungalow. Dus besloten dat we een week naar Oostenrijk gaan. Appartement gehuurd met alles erop en eraan, rustige omgeving, uitstapjes en vertier genoeg voor de kinderen en de kosten zijn € 500 via Booking.com We kunnen gewoon met eigen vervoer dus daar komt de benzine nog bij + kosten levensonderhoud maar dat zouden we in NL ook hebben. Daarnaast is het bijv. qua corona perikelen een wereld van verschil met NL.
rtholen schreef: 09 jun 2020, 22:10 Niet naar NL om in te kopen voor de collectie?
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Ik wilde vandaag de opbrengsten van de Schulmanveiling bekijken om te zien of ik nog wat gewonnen had. Kwam ik erachter dat ik helemaal vergeten was mijn biedingen in te sturen. Oeps... :problem:
C.vanderLey Nederland
Senior lid
Senior lid

spatbord schreef: 14 jun 2020, 21:39 Ik wilde vandaag de opbrengsten van de Schulmanveiling bekijken om te zien of ik nog wat gewonnen had. Kwam ik erachter dat ik helemaal vergeten was mijn biedingen in te sturen. Oeps...
Volgens mij Michiel overkomt je dit wel vaker :lach:
Het is al heel lang geleden dat we mooie nieuwe aanwinsten van jou konden bewonderen :knipoog:

Groet, Cor
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

spatbord schreef: 14 jun 2020, 21:39 Ik wilde vandaag de opbrengsten van de Schulmanveiling bekijken om te zien of ik nog wat gewonnen had. Kwam ik erachter dat ik helemaal vergeten was mijn biedingen in te sturen. Oeps... :problem:
Zolang de opbrengsten hoger waren dan wat jij wilde bieden, is het nog niet zo erg ;) Andersom natuurlijk wel!!
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Riffcold United States of America
Lid
Lid

Bericht door Riffcold »

Rietdijk staat online. De veiling vindt op 9 juli plaats.

http://www.rietdijk-veilingen.com/muntv ... alogus.php
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

C.vanderLey schreef: 14 jun 2020, 22:00 Volgens mij Michiel overkomt je dit wel vaker :lach:
Het is al heel lang geleden dat we mooie nieuwe aanwinsten van jou konden bewonderen :knipoog:

Groet, Cor
Ik heb dit jaar helaas nog geen enkele nieuwe aanwinst kunnen verwelkomen... Terwijl ik meestal toch echt niet vergeet om mijn biedingen in te sturen! :)
sgtravel schreef: 14 jun 2020, 22:11 Zolang de opbrengsten hoger waren dan wat jij wilde bieden, is het nog niet zo erg ;) Andersom natuurlijk wel!!
Een van de kavels is een paar honderd euro onder mijn niet ingezonden bod afgeslagen... Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik hem zou hebben gewonnen, maar het was goed mogelijk geweest...
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik kreeg vandaag de veilingcatalogus van AA Muntenveiling (Theo Peters) in Hongarije in de bus, daar ben ik wel blij mee want dat leest prettiger voor me.
LeenCoins Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door LeenCoins »

Het wordt druk met de veilingen 👍😁
Krijg vandaag mail van Karel de Geus.
https://paucs.com/kareldegeus/nl/bladeren?p=1&aid=33
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

spatbord schreef: 14 jun 2020, 21:39 Ik wilde vandaag de opbrengsten van de Schulmanveiling bekijken om te zien of ik nog wat gewonnen had. Kwam ik erachter dat ik helemaal vergeten was mijn biedingen in te sturen. Oeps... :problem:
:lach: Dat verhaal komt mij bekend voor.... :oops:
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

LeenCoins schreef: 16 jun 2020, 19:10 Het wordt druk met de veilingen 👍😁
Hallo allemaal, willen jullie mij niet overbieden, dank u :thumb up:
Mvg, :) :D .
sjors-sjors Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door sjors-sjors »

kl-euro schreef: 01 jul 2020, 07:47
LeenCoins schreef: 16 jun 2020, 19:10 Het wordt druk met de veilingen 👍😁
Hallo allemaal, willen jullie mij niet overbieden, dank u :thumb up:
Zolang je van de leeuwendaalders afblijft is er geen probleem :gniffel:
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

sjors-sjors schreef: 01 jul 2020, 08:15
kl-euro schreef: 01 jul 2020, 07:47 Hallo allemaal, willen jullie mij niet overbieden, dank u :thumb up:
Zolang je van de leeuwendaalders afblijft is er geen probleem :gniffel:
Hmm, zolang als ze alleen van zilver zijn. :LoneRanger:

Speciaal voor "spatbord" niet vergeten te bieden hé. :zzzz:

Mvg, :) .

Terug naar “Veilingen”