Reprodukties Nederlands Papiergeld

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de Nederlandse Guldenbiljetten.

Moderator: Arjena3

Oosaenden Nederland
Donateur
Donateur

Reprodukties Nederlands Papiergeld

Bericht door Oosaenden »

Ik zie onderstaande afbeeldingen regelmatig op ebay staan. Nu staat er wel bij vermeld dat het reprodukties zijn maar ik vind de afbeeldingen bedrieglijk echt. Als dit aangeboden wordt als echt dan ben je goed zuur. Ik weet niet of de aanbieder ook nog verschillende serienummers gebruikt maar anders is het goed bij twijfel hier op te letten en dat je geen kat in de zak koopt.
C9394B05-ED3D-4ADD-8251-D6E4BBAC55AA.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nederlands & Overzees Papiergeld, Nederlandse Coincards.
Lid IBNS Nederland.
marcel vm Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Re: Reprodukties Nederlands Papiergeld

Bericht door marcel vm »

Als je de advertentietekst goed leest zie je dat ze eenzijdig bedrukt zijn, volgens de wet is dit toegestaan.
Zijn ze wel dubbelzijdig bedrukt dan moeten ze een x aantal procent groter of kleiner zijn dan het origineel, deze worden ook aangeboden incl. deze waarschuwing.
Lees de reviews van klanten en je komt tot de ontdekking dat dit gewoon op het goedkoopste papier gekopieerd is en volkomen ruk is.
Niets aan het handje dus.
Deze meuk moet je sowieso niet kopen.
Adriaan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Adriaan »

Wat is de vraagprijs van deze serie?

Ik zou nooit een serie bankbiljetten online kopen zonder dat ik ze zelf heb vastgehouden en bekeken. Zeker niet met dure biljetten die in deze serie zitten.
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Het is wel een hele mooie serie. De echte biljetten dan. Jammer dat ze zo duur zijn, want hoewel ik geen echt biljettenverzamelaar ben, vind ik ze echt wel heel mooi.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Oosaenden Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Oosaenden »

marcel vm schreef: 20 dec 2018, 21:01 Als je de advertentietekst goed leest zie je dat ze eenzijdig bedrukt zijn, volgens de wet is dit toegestaan.
Zijn ze wel dubbelzijdig bedrukt dan moeten ze een x aantal procent groter of kleiner zijn dan het origineel, deze worden ook aangeboden incl. deze waarschuwing.
Lees de reviews van klanten en je komt tot de ontdekking dat dit gewoon op het goedkoopste papier gekopieerd is en volkomen ruk is.
Niets aan het handje dus.
Deze meuk moet je sowieso niet kopen.
Als je de afbeelding bekijkt dan zie je dat ze dubbelzijdig zijn. Sterker nog, ook de gangbare vouwen en afwijkingen zijn gereproduceerd. Naar mijn idee dus bedriegelijk echt. De kwaliteit van het papier kan ik niet beoordelen, maar als iemand maar 1 van deze produkties als echt probeert te verkopen is het op afstand moeilijk als nep te herkennen.
De aanbieder geeft erbij aan dat de formaten exacte kopieën zijn. Dit in tegenstelling tot wat jij aangeeft. Vraag: is deze aanbieder in overtreding dan ? Zie onderstaand:
9CA411DA-A2FD-4CB8-B148-6D18127EBC2C.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nederlands & Overzees Papiergeld, Nederlandse Coincards.
Lid IBNS Nederland.
marcel vm Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door marcel vm »

Je hebt gelijk, Er zijn meerdere verkopers die wel voldoen aan wat ik hierboven typte. Deze dus niet. Excuses.

Terug naar “Biljetten Nederland vóór de Euro”