Probleem foto's?

Heb je hulp nodig omdat je iets niet voor elkaar krijgt op het forum? Plaats hier een bericht en leg uit wat er niet lukt.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Probleem foto's?

Bericht door Ilosab »

Afgelopen donderdag wilde ik mijn nieuwe aanwinsten van de MPO veiling plaatsen en zoals te doen gebruikelijk plaatste ik 3 foto's per topic. Uiteindelijk verdwenen er 2 en bleef er eentje staan. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar hetzelfde resultaat. Is er iets aan de hand of is het al hersteld want ik heb het niet meer geprobeerd.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Re: Probleem foto's?

Bericht door sgtravel »

Ik heb het zelfde probleem Alfred, wilde ook 2 foto's plaatsen (gulden 1957). Heb diverse mogelijkheden geprobeerd en als ik dan op voorbeeld klik staan er gewoon 2 foto's in het bericht. Als ik dan op verzenden klik blijft er maar 1 foto over, ook bij het aanpassen krijg ik er geen extra foto bij.
Heb het al aan Maarten gevraagd wat ik fout doe, maar die had geen idee. Hopelijk weet iemand anders wat hier fout gaat, want er zijn ook mensen die wel gewoon meerdere foto's in een bericht krijgen
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik doe hetzelfde als jou dus waarschijnlijk doen we iets fout. Ik heb tekst geschreven en daarna een foto geupload en dat 3 keer, zelfde resultaat als bij jou, er stond er maar 1. Ik heb het één voor één gedaan en dat werkte ook niet.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 »

test
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn gewoon links naar plaatjes die ik zelf gehost heb, misschien dat dat uitmaakt?
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

Hierbij weer een poging om 2 foto's te plaatsen, deze staan als .jpg bestand op mijn computer.
voor de update heb ik deze foto's ook zonder probleem geplaatst als bijlage en zoals je ziet is er nu maar 1 foto zichtbaar. bij de tweede foto heet hij het volgende aan: De bijlage IMG_0638.JPG is niet meer beschikbaar
Dit terwijl er bij het voorbeeld wel gewoon 2 foto's staan.
IMG_0640.JPG
IMG_0638.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
JO3023 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door JO3023 »

Ik had hetzelfde issue bij het uploaden van fotos via mijn mobiel totdat ik de optie zag om de foto's te laden in de tekst. Als men dit niet doet dan wordt volgens mij alleen de laatst geuploade foto in de tekst geladen.

Gr,
Tristán
JO3023 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door JO3023 »

Dus via bijlagen, en na elk geupload foto klikken op "Plaats in tekst".
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

JO3023 schreef: 19 mei 2018, 09:48 Dus via bijlagen, en na elk geupload foto klikken op "Plaats in tekst".
Dit doe ik, toch krijg ik maar 1 foto in het bericht na het plaatsen. Ook de optie van Tristán heb ik geprobeerd, met het zelfde resultaat. Op mijn website, Facebook en Instagram krijg ik wel meerdere foto's in 1 keer geplaatst, dus aan mijn computer zal het niet liggen.
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Gewoon op je eigen webruimte hosten, [img] tags en er is niets aan de hand :thumb up:
JO3023 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door JO3023 »

sgtravel schreef: 19 mei 2018, 10:13
JO3023 schreef: 19 mei 2018, 09:48 Dus via bijlagen, en na elk geupload foto klikken op "Plaats in tekst".
Dit doe ik, toch krijg ik maar 1 foto in het bericht na het plaatsen. Ook de optie van Tristán heb ik geprobeerd, met het zelfde resultaat. Op mijn website, Facebook en Instagram krijg ik wel meerdere foto's in 1 keer geplaatst, dus aan mijn computer zal het niet liggen.
Vreemd. In het ergste geval zou je na het commando "Plaats in tekst" de html code even kunnen bewaren in een notepad, dit doe je dan voor elke foto en uiteindelijk plaats je alle html code in de text. In principe zouden dan alle foto's in de text te zien moeten zijn.

Gr,
Tristán
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

Ben weer even bezig geweest met goochelen om meer foto's bij een bericht te krijgen, het is gelukt. :klap:
Maar echt gebruiksvriendelijk is het niet, dit is wat ik heb gedaan (Alfred ook opletten)

Ik maak een bericht hierbij plaats ik één foto als bijlage (zoals je dat onderaan de pagina kan doen) en klik dan op toevoegen aan bericht. Hierna plaats ik het bericht en klik dan op bericht bewerken, hierbij voeg ik wederom een bestand toe en sla het bericht weer op. Nu staan er 2 foto's bij m'n bericht, voor de 3e foto klik ik wederom op bericht bewerken en voeg dan de laatste foto toe als bestand. als ik het bericht nu wederom op sla staan er warempel 3 foto's bij mijn bericht froggy

Zoals ik al heb gezegd, is dit niet echt een handige manier om meerdere foto's bij een bericht te plaatsen. Maar het werkt en hoef het gelukkig niet elke dag te doen!! (maar ik hoop dat de oude methode gewoon weer terugkomt, want dat was een stuk handiger)
Laatst gewijzigd door sgtravel op 19 mei 2018, 18:22, 4 keer totaal gewijzigd.
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

PietjePuk190 schreef: 19 mei 2018, 10:44 Gewoon op je eigen webruimte hosten, [img] tags en er is niets aan de hand :thumb up:
Dat kan, maar heeft in het algemeen niet de voorkeur. De reden hiervoor is dat dit soort foto's vaak niet lang blijven staan, en dan krijg je uiteindelijk veel threads met kruisjes ipv foto's. Als ze op het forum geupload zijn dan blijven de foto's wel beschikbaar. Veel mensen komen op het forum terecht via google, en dan is het fijn als ze het gehele originele bericht, inclusief foto's kunnen zien.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Nou, ik heb de manier van Sander gelezen en dat ga ik dus niet doen dus als ik een aanwinst heb dan zal ik die plaatsen, heb ik er meer dan plaats ik niets.
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

spatbord schreef: 19 mei 2018, 17:33
PietjePuk190 schreef: 19 mei 2018, 10:44 Gewoon op je eigen webruimte hosten, [img] tags en er is niets aan de hand :thumb up:
Dat kan, maar heeft in het algemeen niet de voorkeur. De reden hiervoor is dat dit soort foto's vaak niet lang blijven staan, en dan krijg je uiteindelijk veel threads met kruisjes ipv foto's. Als ze op het forum geupload zijn dan blijven de foto's wel beschikbaar. Veel mensen komen op het forum terecht via google, en dan is het fijn als ze het gehele originele bericht, inclusief foto's kunnen zien.
Ja dat klopt, daar heb je gelijk in. Al zullen mijn foto's voorlopig nog wel jaren op die plek blijven staan, maar okee, je ziet het vaker gebeuren. Is irritant. Dus het moet wel gefikst worden.
Atox Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door Atox »

Ik ben net terug van vakantie, maar ik zal er zo direct naar kijken.

EDIT: Het probleem zat hem in de forumsoftware, zoals te lezen valt in https://tracker.phpbb.com/browse/PHPBB3-15506 .

De volgende versie van de forumsoftware lost dit probleem op, maar ik heb alvast de oplossing toegepast in de huidige programmacode. Het plaatsen van meer dan 1 bijlage zou nu weer moeten werken.
Technisch beheerder van het forum. Indien er problemen zijn, stuur mij dan een priveberichtje of email (atoxhybrid@gmail.com) :LoneRanger:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Goed gedaan, mag je weer terug op vakantie.

Terug naar “Hulp”