Veilingen 2018

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Veilingen 2018

Bericht door Ilosab »

Bedankt voor de link. Ik ga wel kijken want je weet maar nooit, misschien heb ik een keer geluk. Vraag me wel af of er iets aan de verzendkosten gedaan kan worden op mijn risico want 30 euro naar Hongarije vind ik best veel.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
CorioCoins

Bericht door CorioCoins »

@ spatbord, ja stom helemaal vergeten maar Sander heeft idd het juiste linkje erbij geplakt.

@ Alfred, ja de verzendkosten zijn wat aan de hoge kant maar zoals bij de vorige veiling voor iedereen gelijk, als 1 persoon meerdere items besteld en het moet extra verzekerd worden, is dat helaas geen mogelijkheid om aan te vinken bij Catawiki met als gevolg dat wij daar voor zouden moeten opdraaien.
Verzenden op "eigen risico" doen wij niet aan op het Catawikiplatform, simpelweg omdat wij van Catawiki uit min of meer gedwongen worden tot het leveren van een track&trace barcode ivm uitbetaling. Mijn advies gewoon 20 euro minder bieden. Dan hebben anderen ook geen nadeel (en krijgen we daar straks klachten over) als ik jou zou bevoordelen met goedkopere verzendkosten ;-)

Uiteraard is ophalen in Heerlen voor iedereen wel mogelijk en dit is gewoon aan te vinken.
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

wow gave munten!
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
NijmegenMunten Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door NijmegenMunten »

CorioCoins schreef: 22 dec 2018, 11:11 21 t/m 27 december 2018 presenteren

MuntMarkt en Catawiki

de speciale “Kwaliteit & zeldzaamheden Nederland II” veiling

Met enige trots kunnen we vermelden dat we weer speciaal voor u een nieuwe veiling hebben gepland met 120 kavels specifiek geselecteerde munten of lotjes met een hogere zeldzaamheid of van uitMUNTende kwaliteit, bijvoorbeeld in PCGS slabs. Alleen munten uit de periode van 1500 tot en met 2001, denk hierbij aan Provinciaal, Koninkrijk en Nederland overzee.

U kunt onder andere de volgende kavels verwachten:
Papieren schelling van 6 stuivers 1687 Friesland (prachtig)
Zeer zeldzame “clein segel” in nette kwaliteit gedrukt op 17de eeuws geschept perkament (francijn), Het zegel is is een fiscaal instrument, dat tijdens de tachtigjarige oorlog in 1623 is uitgevonden door Johannes Le Maire. Men was na de afloop van het twaalfjarig bestand in 1621 hard op zoek naar nieuwe belastingen om de weer opgelaaide oorlog te kunnen financieren. Dit zegel werd gebruikt door de hoogwaardigheidsbekleders van Provincie Friesland op officiële documenten als vorm van betaalde belasting en het ontbreken van een dergelijk zegel kon leiden tot een boete.

Bataafse republiek dubbele gouden 1803 (prachtig)
In het jaar 1803 legde Napoleon Bonaparte de vereniging van de zeven provinciën een onrealistisch traktaat op. De Bataafse republiek (genoemd naar de Batavieren, de oorspronkelijk bewoners) had al 200 miljoen gulden aan Frankrijk had uitgegeven en was niet van plan om nog lang een vazalstaat te blijven, dit was dan het begin van het Koninkrijk der Nederlanden. En deze handelsmunten werden dan ook voornamelijk gebruikt om de herzieningen te bekostigen.

Kwartje 1853 Willem III (minder dan fraai)
Niet het mooiste muntje van de veiling, maar wel de meest zeldzame met een oplage van minder dan 8000 exemplaren en een zeer hoge cataloguswaarde in fraai nl. €4000,-. De gradering bij deze munt is minder dan fraai, oordeel zelf de cijfers zijn net (maar duidelijk) leesbaar, op dit kavel zit dan ook geen reserveprijs!

1 gulden 1945 Wilhlemina (UNC-)
De lastigste gulden geslagen onder Koningin Wilhelmina. Ondanks de hoge oplage is het grootste gedeelte bij aankomst in Nederland gelijk weer verscheept naar Amerika om de herstelbetaling te doen voor de lend-lease-act van het geleende zilver. Slechts een zak is naar verluid ontvreemd en jarenlang bewaard waardoor deze munt in vele verzamelingen ontbreekt.

Asbakdover gemaakt van 6¼ cent
Uniek stukje geschiedenis, deze sigarettendover is gemaakt van zes en een kwart cent, gedurende de 2de Wereldoorlog.  Hij bestaat uit een gesoldeerde cent, stuiver en de helft van een ½ cent als symbool van spottend verzet tegen Rijkscommissaris Seyss-Inquart. 

Verder nog een groot aantal slabs en een aantal gouden munten, helaas weer geen bankbiljetten :-)

We nodigen u van harte uit om deze veiling te bekijken en indien er iets van uw verzamelgading tussen zit, zal dit de unieke kans zijn om uw collectie uit te breiden of te verbeteren.
Tot 27 december 2018 en heel veel succes met bieden!!!

Met numismatische groet,

MuntMarkt en Catawiki
https://veiling.catawiki.nl/kavels/2312 ... gs-ms64-bn
typo in de beschrijving denk ik? bij mij in de catalogus staat toch echt 45,-. als het centje een jaartje ouder was klopte het wel.
Verder een hoop mooie munten! Ga het eens rustig doorkijken. Goed dat je het ook even vermeld want normaal volg ik dit niet.

GR Wouter
CorioCoins

Ik heb de 2019 almanak niet bij de hand maar het zou zomaar een typefout kunnen zijn er staan er vast meer in (een aantal zijn er gelukkig al weggehaald)
Dank voor het melden.

Bij slabs zijn we sowieso geen voorstander ervan om de almanakwaarde erbij te nemen omdat die vaak afwijken van elkaar. Maar als wijze van probeersel hebben we het deze keer toch gedaan (is voor losse munten niet gebruikelijk bij Catawiki namelijk)

Hopelijk zit er iets leuks voor je tussen :-)
CorioCoins

Het is inderdaad een typfoutje geweest ach kan gebeuren hier en daar zitten nog enkele foutjes maar dat mag de pret niet drukken.

De veiling loopt heden af dus mocht jullie nog een mooie aanwinst zoeken dit is de kans.
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Ik ben toch eens benieuwd wat die replica van de 2½ cent 1942 gaat opbrengen...
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
CorioCoins

Ik voel me al een beetje opgelaten bij dit bedrag kan ik eerlijk vermelden en ik weet er een te koop voor minder, of niet Jan Koevoets ;-)
Koevoets numismatics Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Koevoets numismatics »

Staat nu op 497,59 Euro inclusief kosten!

Die bieders hebben vast geen Ebay, want daar heb ik er een staan voor $354.75 inclusief verzendkosten. Dat is 309,93 Euro!

Mocht een forumlid geïnteresseerd zijn, voor 300 Euro rond, inclusief aangetekende verzending mag ie weg.
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Persoonlijk heb ik geen interesse. Ik heb wel eens nagedacht over replica's in mijn verzameling om de lege plekken mee te vullen, maar aan de andere kant vind ik dat sommige plekken ook best leeg mogen blijven. Sommige munten zijn voor een gewone sterveling gewoonweg niet te betalen. En dat hoeft ook niet, want er blijft genoeg moois over.

Is deze replica trouwens net zo groot als een echte? En van welk materiaal? De vraag is altijd of niemand hem voor echt zou uitgaan.

De veiling loopt nog een 20 minuten. Ik ben benieuwd. Misschien gaan er nog wel mensen tegen elkaar op bieden. Dat zie je wel eens vaker; zelfs dat de prijs in de laatste minuten nog eens een keer over de kop gaat.

Ook die sigarettendover van Seyss Inquart heb ik op volgen staan. Maar hier vraag ik me of het een maaksel uit de oorlogsjaren is, of van later datum. Ik heb er zelf twee: een die ik eens op een rommelmarkt heb gevonden en een de ik zelf in elkaar heb gezet. Mijn vriendin kan het verschil niet zien ;)
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Als iemand dan toch voor een replica wilt gaan, is dit dan niet een betere optie?
LUC Liberia
Donateur
Donateur

Bericht door LUC »

Erg voor nog geen 2 Euro.
Als je die chineese brol vermengt tussen je collectie. Ik denk dat dit geen goed idee is , dan liever opteren voor een lege plekje. Dan is de naslag van de jaren 70 een betere keuze met zijn 500 exemplaren.
Groeten Luc.
Koevoets numismatics Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Koevoets numismatics »

spatbord schreef: 27 dec 2018, 23:36 Als iemand dan toch voor een replica wilt gaan, is dit dan niet een betere optie?
Als gatenvuller is dat inderdaad een betere optie, al vind ik de jaren 70 naslag wat mooier en wat meer op het origineel lijken (de Ali Express versie glanst teveel (prooflike). Maar aangezien de meesten het origineel nooit zullen bezitten is er ook wat voor te zeggen om voor de naslag met oplage 500 te gaan, deze is veel duurder, maar vertegenwoordigt ook zeker meer verzamelwaarde dan de Chinese. Er zit ook een stukje muntgeschiedenis in natuurlijk, in tegenstelling tot de Chinese rommel. Maar zoals je ziet denken minstens twee verzamelaars er zo over, gezien de opbrengst. Ik zag trouwens dat er zelfs nog een derde bieder was die 300 ex kosten heeft geboden, dus zijn er al ten minste 3 bieders die er ten minste 342,99 Euro voor over hadden.

(Jammer dat geen van hen mijn aanbieding heeft gezien) :knipoog:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

De volgende veiling op Catawiki "MuntMarkt kwaliteit & zeldzaamheden III" staat ook alweer gepland op 30 mei of 6 juni 2019.[/quote]

Als je de exacte datum weet geeft dit dan door aan de moderator van dit soort topics en hij plaatst het in het overzicht Veilingen 2019.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Adriaan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Adriaan »

Ilosab schreef: 03 jan 2019, 17:31 De volgende veiling op Catawiki "MuntMarkt kwaliteit & zeldzaamheden III" staat ook alweer gepland op 30 mei of 6 juni 2019.

Misschien is het overzichtelijker om volledig over te gaan naar de topic Veilingen 2019?
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Adriaan schreef: 03 jan 2019, 19:00
Ilosab schreef: 03 jan 2019, 17:31 De volgende veiling op Catawiki "MuntMarkt kwaliteit & zeldzaamheden III" staat ook alweer gepland op 30 mei of 6 juni 2019.
Misschien is het overzichtelijker om volledig over te gaan naar de topic Veilingen 2019?
Geen probleem maar dat zal de moderator moeten doen om de advertentie in de beginpost te plaatsen. Ik heb hem wel gemaakt maar kan niets meer toevoegen of verwijderen.
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Alfred, je kunt je eigen bericht toch wijzigen of aanvullen, of heb ik het mis.

Willem
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Nee, dat kan ik niet. Als ik het net geplaatst hebt dan nog wel een paar dagen maar daarna is dat niet meer mogelijk.
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Alfred, ik kan ook dit topic aanpassen van 2018 naar 2019 dan houden we alles op één plek
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik denk dat het beter is om de opmerking van Corio Coins v.w.b. de volgende veiling op Catawiki in het topic van Veiling 2019 te plaatsen en dan op volgorde, dat zou beter zijn, blijft het overzichtelijker.
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Alfred, zal het aanpassen dan.

Willem
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Mooi
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Ik zal Maarten even vragen, ik snap geen kloten van de moderatie paneel :oops:

Terug naar “Veilingen”