Veilingen 2018

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Adriaan Nederland
Senior lid
Senior lid

Re: Veilingen 2018

Bericht door Adriaan »

Ilosab schreef: 14 okt 2018, 06:48 Wat jij had met het 500 gulden biljet had ik met de 50 gulden Wilhelmina 1943, dat ging me net even te hard, ook wetende dat de MPO veiling eraan zit te komen. Als het goed is staan de kavels 19 oktober online, hebben ze me tenminste geschreven.
Ik ben benieuwd wat erbij zit. Als ik besluit voor duren kavels te gaan wil ik ook maar 1 kavel winnen het blijft tenslotte een hobby. en volgend voorjaar komen er weer nieuwe veilingen.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

De bladercatalogus van de MPO staat online, zie https://www.mpo.nl/
De veiling en foto's staan nog niet op www.mpoauctions.com maar dat zal niet lang wegblijven neem ik aan.
De papieren catalogus wordt op 25 oktober verstuurd.
Ik ga op mijn gemak kijken en eens noteren waarin ik ben geïnteresseerd.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen »

Dan heb je hem rond 1 november wel ongeveer binnen toch?
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

rtholen schreef: 18 okt 2018, 17:35 Dan heb je hem rond 1 november wel ongeveer binnen toch?
Post vanuit Nederland neemt over het algemeen 3 dagen in beslag. De afgelopen jaren waren er wel wat problemen met de ontvangst van catalogi van veilingen. Onlangs kreeg ik die van Karel de Geus binnen maar dit jaar heb ik niets ontvangen van Veilinghuis de Ruiter, ook niet nadat ik een bericht had gestuurd, ook daar kreeg ik geen antwoord op. Er zijn er nogal wat zoek geraakt richting Hongarije en ik weet voor bijna 100% zeker dat het aan PostNL ligt. In Hongarije kunnen ze er niets mee en ze zijn hier erg makkelijk bij de post want als ze erachter komen dat een bezorger iets verdonkeremaand dan is hij/zij hun baan kwijt. MPO stuurt het dus met een speciale bezorging en die wordt keurig afgeleverd. Ik heb natuurlijk al uitgebreid gekeken en het aanbod Nederlands papiergeld valt me tegen, de hoeveelheid althans. Maar er blijft altijd wat te wensen over en ook in het buitenlands papiergeld zit wel iets interessants. In ieder geval een middagje om voor te gaan zitten.
Laatst gewijzigd door Ilosab op 19 okt 2018, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Adriaan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Adriaan »

Ik zit de catalogus van de MPO door te bladeren en ik vroeg mij af of het mogelijk is om bij de MPO een kavel op te halen wat enkele dagen eerder is geveild. Terwijl er nu een andere veiling gaande is.

Stel ik win een kavel op dinsdag 13 november via de livebid en ik win zaterdag tijdens de veiling een tweede kavel. Kan ik dan tegen betaling beide kavels zaterdag meenemen?

Heeft iemand hier ervaring mee?
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Ja dat is geen enkel probleem. Ook is het bijvoorbeeld mogelijk als je dinsdag met livebid iets wint dat dan bijv. woensdag tijdens de veiling op te halen
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

De bladerversie voor de veiling van de NPV op 24 november staat online, vanaf 23 oktober is de catalogus ook online.
https://npv.nl/
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik zal voor volgend jaar ook maar weer een overzicht maken met data van de veilingen maar op de MPO - NPV - Akkermans en de Ruiter na is er vrij weinig bekend. Ik heb e-mails naar de veilingbedrijven verstuurd en zodra er iets bekend is zal ik weer een topic plaatsen.
willemo Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door willemo »

Ilosab schreef: 19 okt 2018, 19:12 De bladerversie voor de veiling van de NPV op 24 november staat online, vanaf 23 oktober is de catalogus ook online.
https://npv.nl/
Hoe is de verzending van npv? Soms krijg ik de gids soms niet
...........afwezig..... :wave:
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Ik heb hem eigenlijk altijd ontvangen van NPV. Zou dus eens contact met ze opnemen.

Lijkt er trouwens op dat ze dit keer geen kijkdagen op hun kantoor organiseren? Alleen op een of andere beurs in Maastricht zijn de losse kavels te bezichtigen, en op de veilingdag zelf. Maar zelfs al zou ik op die dag kunnen, dan nog vind ik bezichtigingen op de veilingdag zelf reteirritant. Veel te druk, en niet genoeg tijd.
rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen »

Ik krijg hem wel altijd, maar weet niet of het bij anderen en naar het buitenland wel goed is.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik krijg hem nooit maar dat is logisch want ik heb geloof ik in al die jaren 1 kavel gewonnen. Ze hebben ook niet al teveel papiergeld.
LeenCoins Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door LeenCoins »

Ilosab schreef: 19 okt 2018, 19:55 Ik zal voor volgend jaar ook maar weer een overzicht maken met data van de veilingen maar op de MPO - NPV - Akkermans en de Ruiter na is er vrij weinig bekend. Ik heb e-mails naar de veilingbedrijven verstuurd en zodra er iets bekend is zal ik weer een topic plaatsen.
Heel graag en erg bedankt. Ik heb heel vaak je overzicht afgelopen jaar bekeken/gebruikt :klap:
LeenCoins Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door LeenCoins »

Voor mij valt het aanbod van MPO op het eerste gezicht een klein beetje tegen. Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Op enkele lots ga ik wel zeker bieden en misschien kom ik tijdens de kijkdagen nog wat leuks tegen. Altijd leuk om 2 middagen in alle albums te snuffelen, misschien is dat nog het leukste aan verzamelen, iets moois tegenkomen wat je niet had verwacht :hahaha: :dizzie:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Alles bekijken gaat voor mij een beetje moeilijk maar alles wat ik tot nu toe heb gewonnen voldeed aan mijn verwachtingen. Ik heb alweer een mooie lijst gemaakt en als ik alles wil hebben wat op de lijst staat dan ben ik failliet. Maar de lijst schoont zichzelf op aan de hand van de reeds uitgebrachte biedingen, de eerste 3 kan ik al doorstrepen.
LeenCoins Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door LeenCoins »

Ilosab schreef: 21 okt 2018, 15:04 Alles bekijken gaat voor mij een beetje moeilijk maar alles wat ik tot nu toe heb gewonnen voldeed aan mijn verwachtingen. Ik heb alweer een mooie lijst gemaakt en als ik alles wil hebben wat op de lijst staat dan ben ik failliet. Maar de lijst schoont zichzelf op aan de hand van de reeds uitgebrachte biedingen, de eerste 3 kan ik al doorstrepen.
Op de lots waar ik interesse in heb is, op 1 na, nog niet geboden. Maar dat zal nog wel veranderen. Sinds dit jaar doe ik biedingen live via internet. Ik vind het wel altijd een spannend gebeuren, via internet heb ik het idee dat je altijd iets in tijd naijlt in tijd. Maar misschien heb ik dat mis. Ik heb een keer zitten bieden in een kamer waar het hele gezin bij zat. Dat doe ik niet meer, ik had toen bijna, doordat ik afgeleid was, een groot bedrag uitgegeven aan een kavel wat ik niet wilde, gelukkig ging op het laatste moment er nog iemand overheen. Was wel schrikken. Maar mis je nu je bent geemigreerd niet een beetje de kijkdagen? Ik vind dat toch altijd iets waar ik een beetje naar uit kijk. En gelukkig kan je bij MPO in het weekend kijken.
willemo Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door willemo »

Ilosab schreef: 21 okt 2018, 15:04 Alles bekijken gaat voor mij een beetje moeilijk maar alles wat ik tot nu toe heb gewonnen voldeed aan mijn verwachtingen.
Zit je niet op je Nederlandse adres rond de kijkdagen?

Zondag is volgens mij wel voor het eerst bij de mpo dat ze gesloten zijn...
...........afwezig..... :wave:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik zou graag nog een keer een veiling live willen bijwonen van de MPO maar dat zou dan een keer moeten gaan in combinatie met een vakantie en dat zit er voorlopig niet in v.w.b. de maanden mei en november. Ik ben jarenlang naar de MPO veiling geweest en naast de veiling vond ik het wel gezellig om met iedereen een beetje te discussiëren over onze gezamenlijke hobby. Op de dag dat ik afscheid nam van mijn werkgever was er ook een veiling en gelukkig waren er zoveel kavels papiergeld dat ze hadden besloten om 10 uur te beginnen dus dat kon ik ook nog bijwonen. Voorgaande jaren gingen we in mei 2 weken op vakantie naar Nederland maar de oudste is nu leerplichtig dus dat wordt dan juli of augustus. Ik wil wel eens naar een ander land maar mijn vrouw wil graag naar Nederland en in juli moet je de knip trekken voor het hoogseizoen. Daarnaast is er ieder jaar wel iets wat op de planning staat, dit jaar was dat een huwelijk van vrienden dus toen gingen we ook op en neer. Maar via internet de veiling bijwonen is een goed alternatief en dan zit ik in mijn uppie voor de computer en wordt alles bezorgd zoals eten en drank want mijn vrouw weet hoe belangrijk de MPO veiling voor me is. Ik heb bij zo'n veiling graag een papieren catalogus voor mijn neus want mocht ik qua prijs één of meerdere kavels mislopen dan kan ik gelijk eventueel nog een kavel scoren die niet verkocht is. Vorig jaar had ik ook 2 kavels in de verkoop en dat leverde onverwachts een aardig bedrag op dus ik kon daarop gelijk anticiperen. Dit jaar ehb ik geen kavels in de aanbieding maar volgend jaar waarschijnlijk weer wel. In april 2019 ga ik wel naar de Papermoneyfair in Valkenburg, de vlucht en het hotel zijn al geboekt en kan ik 2 dagen tussen het papiergeld lopen en hopelijk mooie aanwinsten scoren. Ik ga alleen en op de heenweg heb ik een koffer van 8 kilo en op de terugweg ruim 30 kilo want het thuisfront wil wel de nodige kilo's kaas zien en daarnaast veel lekkernijen.
rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen »

Dan vind ik wel dat je paar nachtjes langer moet blijven om bij de filanumis ook even een borreltje te doen!
sjors-sjors Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door sjors-sjors »

Bij Schulman gingen zaken voor iets :eeeh: meer dan ik had ingeschat... maar dat betekend geld in de knip.. op naar de volgende veilingen :lach:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Volgens mij zijn er een paar bijdragen van me in dit topic verwijderd. Ik zou wel graag weten waarom? Is wel prettig als men niet zo plompverloren bijdragen verwijderd zonder de auteur in kennis te stellen.
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Alfred,

Volgens mij is het afgesplitst en herplaatst in het praathuis.

Willem
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Klopt, het staat daar maar dat had men wel even mogen zeggen dan. Bedankt voor de tip
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

Ilosab schreef: 26 okt 2018, 18:13 Klopt, het staat daar maar dat had men wel even mogen zeggen dan. Bedankt voor de tip
klopt dat heb ik gedaan en ben vergeten te melden. Dit had namelijk niks met veilingen te maken. Iets afdwalen mag hoor. Maar als je alleen geïnteresseerd bent veilingen dan denk je ook; waar gaat dit over.
groetjes
maarten
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

Ik heb niemand horen klagen dat bij de Karel de Geus veilingen geen tafelgeld en voor biedingen online geen kosten worden berekend.
Maar had dan toch ten minste verwacht om hier een of meerdere positieve berichten over te lezen.
Ik vond het in ieder geval wel prettig en vind dat dit wel navolging verdient.

Mvg, :) .

Terug naar “Veilingen”