Wie kan mij helpen aan UNC Eurobiljetten.
Ik zoek nog diverse codes van de € 5 t/m € 500
Gr Roland
Eurobiljet verzamelaars gezocht
UNC Eurobiljet verzamelaar
Re: Eurobiljet verzamelaars gezocht
Het is maar een idee,roland2953 schreef: ↑30 sep 2017, 21:42 Wie kan mij helpen aan UNC Eurobiljetten.
Ik zoek nog diverse codes van de € 5 t/m € 500
Gr Roland
maar is het niet interessant om te schrijven waarom je eurobiljetten verzameld en wat meer verteld over de codes die je zoekt en waarom?
Ik heb begrepen uit de beschrijvingen over eurobiljetten in het “’t Watermerk” van de IBNS Nederland nr. 4 van 2016 en nr. 1 – 2 – 3 - 4 van 2017 dat er biljetten zijn gedrukt in het buitenland in opdracht van Nederland.
En soms biljetten in opdracht van het buitenland of Nederland die bij Johan Enschede in Nederland gedrukt werden.
Dit was tevens het begin van de ondergang van onze geweldige eeuwenoude drukkerij Johan Enschede te Haarlem.
Mede door het beleid van onze regering die natuurlijk weer eens het braafste jongetje van de klas moest spelen in het Europese geweld.
Ik verzamel alleen Gulden biljetten, maar ben wel geïnteresseerd in de meerwaarde en het waarom van eurobiljetten.
Mvg, .
Voor de liefhebbers: Er is momenteel een eurobiljetten veiling aan de gang op Catawiki. Die zie je eigenlijk heel weinig.
Eurobiljetten worden niet uitgegeven door de Eurolanden maar door de ECB.
Die kan een opdracht geven aan elke willekeurige drukkerij. Het zijn vaak private drukkerijen die de biljetten drukken. Ik weet niet zoveel van biljetten, maar er staan onwezenlijk veel codes en tekens op zodat je zelfs de plaats op het drukvel kunt bepalen van een biljet.
Misschien kan een echte biljetten kenner hier eens wat over vertellen, want het is wel interessant en ik verbaas me niet dat het een verzamelgebied is.
Overigens verzamel ik "slechts" 2 euromunten, ook heel interessant.
Thomas
Die kan een opdracht geven aan elke willekeurige drukkerij. Het zijn vaak private drukkerijen die de biljetten drukken. Ik weet niet zoveel van biljetten, maar er staan onwezenlijk veel codes en tekens op zodat je zelfs de plaats op het drukvel kunt bepalen van een biljet.
Misschien kan een echte biljetten kenner hier eens wat over vertellen, want het is wel interessant en ik verbaas me niet dat het een verzamelgebied is.
Overigens verzamel ik "slechts" 2 euromunten, ook heel interessant.
Thomas
Ik heb alle type eurobiljetten wel maar ik spaar geen varianten ook de herkomst maakt me niet zoveel uit. Ik vind alle biljetten van voor 2002 veel leuker om te verzamelen. Ik heb ook wat biljetten dubbel in de kwaliteit UNC- (pinautomaat UNC ) Vertel maar wat je zoekt dan kan ik eens kijken wat ik heb liggen.
De ECB heeft alleen de controle over de hoeveelheid van de gedrukte biljetten.resparvae schreef: ↑21 jul 2018, 15:36 Voor de liefhebbers: Er is momenteel een eurobiljetten veiling aan de gang op Catawiki. Die zie je eigenlijk heel weinig.
Overigens verzamel ik "slechts" 2 euromunten, ook heel interessant. Thomas
Volgens mij gaat het zoals te lezen in deze link dus wel degelijk in opdracht van een Land.
https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/1416 ... rukt-wordt
Mvg, .
Hallo,
Ik meen mij te herinneren dat dit systeem enige jaren geleden veranderd is in een systeem waarbij de biljetten niet meer voor een of ander land gedrukt worden. Maar het zou leuk zijn als iemand eens kon vertellen hoe het er nu voorstaat.
Groet
Thomas
Ik meen mij te herinneren dat dit systeem enige jaren geleden veranderd is in een systeem waarbij de biljetten niet meer voor een of ander land gedrukt worden. Maar het zou leuk zijn als iemand eens kon vertellen hoe het er nu voorstaat.
Groet
Thomas
Het codering systeem is inderdaad veranderd volgens mij bij ingang van de nieuwe euro biljetten.
Als ik dit lees bij de DNB is het inderdaad wat ingewikkelder geworden wie nu de opdrachtgever is geworden.
“Nieuwe biljetten
De Europese Centrale Bank (ECB) coördineert de productie van nieuwe biljetten:
de ECB bepaalt welke centrale bank hoeveel biljetten moet laten drukken.
Daarvoor inventariseert de ECB ieder jaar weer hoeveel van welke biljetten er nodig zijn.
Daarna krijgt iedere centrale bank de opdracht om bepaalde bankbiljetten te laten drukken.
Zo zorgt de Duitse Bundesbank dit jaar voor de productie van één miljard 50-eurobiljetten.
Ook bepaalt de ECB welke drukkerijen de eurobankbiljetten mogen drukken.”
Het is in ieder geval wel geheel onder controle van de ECB.
https://www.dnb.nl/betalingsverkeer/dnb ... /index.jsp
Mvg, .
Wie kan mij helpen aan Ongevouwen UNC van Nederland.
Letter P.
Ook wil ik ze van je over nemen.
Gr Roland
Rolandlianda@hotmail.com
Letter P.
Ook wil ik ze van je over nemen.
Gr Roland
Rolandlianda@hotmail.com
UNC Eurobiljet verzamelaar
Goede dag Allemaal
Ik ben nieuwe lid en ben blij dat ik via deze fijne forum met julie kan communiceren.
Sinds 2010 verzamel ik de Eurobiljetten en muntenen.het is eigenlijk mijn spaar potje voor noodgevallen.hoe kan ik de seriouse en ervarene koper vinden voor mijn collecties.
Ik beschikt ruim 20 biljetten van €500 en 20 biljetten van €200 en 10 stuks €100 met verschillende handtekeningen.alle biljetten heb ik van vroegere postbank besteld.
Bedankt voor julie tip en advies.
Gr Jozef
Ik ben nieuwe lid en ben blij dat ik via deze fijne forum met julie kan communiceren.
Sinds 2010 verzamel ik de Eurobiljetten en muntenen.het is eigenlijk mijn spaar potje voor noodgevallen.hoe kan ik de seriouse en ervarene koper vinden voor mijn collecties.
Ik beschikt ruim 20 biljetten van €500 en 20 biljetten van €200 en 10 stuks €100 met verschillende handtekeningen.alle biljetten heb ik van vroegere postbank besteld.
Bedankt voor julie tip en advies.
Gr Jozef
Hoi Jozef,
Als de biljetten UNC zijn verwacht ik wel dat er interesse is maar dan zal je ze wel moeten voorzien van een slab (wat extra kosten met zich meebrengt). Ik denk ook dat de meeste handelaren/veilinghuizen wel graag wat meer willen weten over de herkomst van het geld met het oog op witwassen.
Vraag uit interesse. Je heb dus eerst besloten om veel geld contant op te nemen en in 2010 besloot je het een verzameling te noemen?
De "vroegere postbank" is namelijk in 2009 overgegaan in ING. In de periode dat de euro net uitkwam wilde ik alle biljetten hebben (1 van elke waarde). Ik ben daarvoor naar een postkantoor geweest (met postbankloket) maar dit loket kon mij geen biljetten van de hogere waardes geven en zeker niet garanderen dat ze UNC waren. Daaropvolgend ben ik naar de Nederlandse Bank geweest om biljetten te wisselen. Eerst geld pinnen en vervolgens daar omruilen (met de pinbon nog op zak). Hoe heb jij dat wel voor elkaar gekregen?
Als de biljetten UNC zijn verwacht ik wel dat er interesse is maar dan zal je ze wel moeten voorzien van een slab (wat extra kosten met zich meebrengt). Ik denk ook dat de meeste handelaren/veilinghuizen wel graag wat meer willen weten over de herkomst van het geld met het oog op witwassen.
Vraag uit interesse. Je heb dus eerst besloten om veel geld contant op te nemen en in 2010 besloot je het een verzameling te noemen?
De "vroegere postbank" is namelijk in 2009 overgegaan in ING. In de periode dat de euro net uitkwam wilde ik alle biljetten hebben (1 van elke waarde). Ik ben daarvoor naar een postkantoor geweest (met postbankloket) maar dit loket kon mij geen biljetten van de hogere waardes geven en zeker niet garanderen dat ze UNC waren. Daaropvolgend ben ik naar de Nederlandse Bank geweest om biljetten te wisselen. Eerst geld pinnen en vervolgens daar omruilen (met de pinbon nog op zak). Hoe heb jij dat wel voor elkaar gekregen?