Monaco 2010

Plaats hier berichten over het uitgifteprogramma van een desbetreffend euroland. Denk hierbij aan: oplagen, wijzigingen op de munt, etc.

Moderator: euromunter

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Re: Monaco 2010

Bericht door euromunter »

llinde schreef:
euromunter schreef:En hier nog steeds 159,-
Als je even verder leest zie je dat daar de munt op dit moment niet leverbaar is, en dat je alleen per email je interesse kunt tonen en dan eventueel een aanbod met een actuele prijs krijgt, en ik denk dat die actuele prijs wat hoger ligt....

Luit
Klopt :oops: Dan zal de prijs inderdaad wel wat hoger liggen. Heb jij de munt inmiddels al ergens besteld?

groeten Paul
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

euromunter schreef:Heb jij de munt inmiddels al ergens besteld?
Kon je dat hier nog niet uit afleiden?
llinde schreef: Daar wacht ik overigens niet op
Ik heb de munt gelijk bij CPM in Monaco besteld, had dus achteraf 3 tientjes kunnen besparen omdat de munt op enig moment op 120 in Monaco te bestellen was, maar voor slechts een paar tientjes neem ik zo'n gok niet.
Misschien daalt de munt op termijn best wel weer tot een redelijke prijs van volgens mij zo rond de 100 euro, maar aangezien ik verzamelaar ben en geen speculant ga ik daar niet op wachten :wink:

Luit
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

llinde schreef:
euromunter schreef:Heb jij de munt inmiddels al ergens besteld?
Kon je dat hier nog niet uit afleiden?
llinde schreef: Daar wacht ik overigens niet op
Ik heb de munt gelijk bij CPM in Monaco besteld, had dus achteraf 3 tientjes kunnen besparen omdat de munt op enig moment op 120 in Monaco te bestellen was, maar voor slechts een paar tientjes neem ik zo'n gok niet.
Misschien daalt de munt op termijn best wel weer tot een redelijke prijs van volgens mij zo rond de 100 euro, maar aangezien ik verzamelaar ben en geen speculant ga ik daar niet op wachten :wink:

Luit
Was me niet echt duidelijk :wink:... Had het natuurlijk kunnen weten. Ik heb ook niet afgewacht en heb er eentje voor 120 euro besteld. Waarom denk jij dat de prijs rond de 100 euro uitkomt?

groeten Paul
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

euromunter schreef:Waarom denk jij dat de prijs rond de 100 euro uitkomt?
Dat zeg ik niet...
Ik zeg alleen maar dat dat een redelijke prijs is als je naar bijvoorbeeld de 2006 munt kijkt, die heeft minder dan de helft als oplage, blijft uniek in verband met de oude landkaart, en is ook nog eens de eerste van Albert en deze kost zo tussen de 200 en 250.
Dat deze 2010 munt op dit moment hetzelfde opbrengt op ebay is niet logisch.
Ik vermoed dat dit een kortstondige stijging is, net als bij de Monaco 2009 BU, maar kan daar natuurlijk geen garanties voor geven.
Er gaat ook al een gerucht rond dat dit de laatste 2 euro met alleen Albert erop zou zijn en dat vanaf volgend jaar het vorstelijk paar erop zou staan, maar je weet hoe dat gaat met geruchten, sommige komen uit, maar de meeste niet....

Luit
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Op dit moment gaan er behoorlijk veel geruchten de rondte. En die worden nu ook wel heel makkelijk gevoed door het aanstaande huwelijk van Prins Albert II.

Het gerucht dat dit de laatste 2 euromunt met alleen Albert II erop, geloof ik niet. Dan gaat de Proofset van 2006 en de BU-set van 2009 ook nog wel weer in waarde stijgen op langere termijn. Het kan ook een verhaal zijn om de waarde van de munt omhoog te stuwen.

groeten Paul
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Re:

euromunter schreef:Tevens gaat het gerucht dat er in 2010 een 2 euromunt met jaartal 2010 uitkomt in Proofkwaliteit in een box. De oplage hiervan zal 25.000 stuks zijn.

Amis de l'Euro:
Je confirme la rumeur, c'est le patron de la maison Gadoury à Monaco qui m'en a parlé, une pièce de 2 euros normale sera émise par la Principauté de Monaco en 2010 à 25.000 exemplaires en qualité BE sous coffret.
Dit gerucht klopte ook :wink: dateert van 8 augustus...
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

llinde schreef: Er gaat ook al een gerucht rond dat dit de laatste 2 euro met alleen Albert erop zou zijn en dat vanaf volgend jaar het vorstelijk paar erop zou staan, maar je weet hoe dat gaat met geruchten, sommige komen uit, maar de meeste niet....
Mag Monaco dit dan zo maar doen, kan me iets herrineren dat een land alleen de afbeelding mocht vernieuwen als er een nieuwe vorst / paus op de troon kwam?
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Ik heb ook geen idee hoe die regels precies zijn, volgens mij is en blijft Albert de vorst, maar misschien dat een nieuwe vorstin ook geldt...

Persoonlijk geloof ik niet zo in dit soort geruchten.

Luit
Petijsach Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Petijsach »

Ik heb de munt nog niet aangeschaft, normaal gesproken ben ik wel haantje de voorste maar het gaat er bij mij nog niet in dat de 2 euro 2004 Proof van Monaco met een oplage van 14.999 stuks te koop is voor 159 euro, terwijl ik nu voor deze 2 euro proof 2010 met een oplage van 25.000 al ruim 230 euro kwijt ben.
Toch denk ik dat jullie met een aankoop van 120 euro een goede koop hebben gedaan!!

Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Voor degenen die spijt hebben niet in het begin te hebben toegeslagen is er misschien een herkansing.
Tresor heeft de munt eindelijk ook leverbaar en dat voor een prijs van 130 euro, toch zo'n 100 euro onder de huidige ebay prijs...

http://www.tresordupatrimoine.fr/141032 ... -2010.html

Luit
Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

jammer dat het daar alleen met een creditcard kan.

ik vind het jammer dat de prijzen zo belachelijk hoog zijn. heb er gelukkig nog 2 kunnen leveren op 150 en 1 voor mezelf voor die prijs.
ben benieuwd wat die prijs op lange termijn zal doen, geloof er niks van dat die rond de 300 euro blijft, verwacht echt wel een daling van de prijs.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

En voorlopig zijn ze weer weg bij Tresor, vind het toch wel bijzonder dat ze zo ver onder de prijs van de concurrentie gaan zitten terwijl overal de prijzen skyhigh gaan. Ik vind de prijs ook belachelijk hoog, maar dat vind ik ook van de Monaco BU 2009.
Voor verzamelaars was het beter geweest dat die set ook was uitgegeven aan de handel in plaats van aan speculanten op een beurs in Monaco.
Nu is goed te zien dat de hoge prijzen niet van de officiële handel komen. Alle handelaren uit Frankrijk en Monaco die de 2 euro rechtstreeks van de bron krijgen, zijn met lagere prijzen begonnen, variërend van 120 tot 150 euro.
De stijging is dus uitsluitend te wijten aan verzamelaars die niet weten hoe snel ze de munt moeten bemachtigen :wink:

Luit
Bouwe
Lid
Lid

Bericht door Bouwe »

Zojuist de munt mogen ontvangen van de postbode en ik moet zeggen: hij ziet er gelikt uit!

mvg Bouwe
Petijsach Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Petijsach »

die postbode's ook, nu de postzegels vanzelf plakken gaan ze aan de munten likken!! Ik gaf hem meteen terug :wink: :wink:
niet teveel voor betaald??

Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
thomasa Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door thomasa »

llinde schreef:Voor degenen die spijt hebben niet in het begin te hebben toegeslagen is er misschien een herkansing.
Tresor heeft de munt eindelijk ook leverbaar en dat voor een prijs van 130 euro, toch zo'n 100 euro onder de huidige ebay prijs...

http://www.tresordupatrimoine.fr/141032 ... -2010.html

Luit
vandaag 180 euro .....
altijd op zoek naar die ene munt
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

thomasa schreef: vandaag 180 euro .....
Vandaag eerst 145 euro, daarna inderdaad 180 euro, maar vandaag ook de tekst dat de aanbieding alleen voor inwoners van Europees Frankrijk en Monaco geldt.....

Luit
gdgf
Lid
Lid

Bericht door gdgf »

Zojuist van het MTM een bestelformulier ontvangen voor de 2 euro munt. Prijs 65 euro inclusief verzending. Er zijn 5000 exemplaren beschikbaar voor degenen die bij het MTM zijn ingeschreven.
Volgorde van binnenkomst bepaalt of je tot de gelukkigen behoort. Alleen aanmeldingen via de post wordt geaccepteerd.

Dick
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Hallo Dick, welkom op het forum!

Da's een mooie prijs! Ik heb de munt zojuist ontvangen voor 120 euro (plus 10 euro verzendkosten).

groeten Paul
De Muntkraam Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door De Muntkraam »

Dick,

Ik heb deze brief ook ontvangen, maar kan je ook je bestelformulier scannen en via de mail versturen of echt alleen via de post, want dat kan ik niet vertalen...

Hansafloep.
Bankbiljettenverzamelaar, wat een leuke hobby.
Rob

Bericht door Rob »

hansafloep schreef:Dick,

Ik heb deze brief ook ontvangen, maar kan je ook je bestelformulier scannen en via de mail versturen of echt alleen via de post, want dat kan ik niet vertalen...

Hansafloep.
Hallo Hans,
Het formulier vermeldt uitdrukkelijk dat alléén originele formulieren worden geaccepteerd. Fotokopiën en bestellingen per e-mail of fax zullen worden geannuleerd.
VrGr,
Rob
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

hansafloep schreef: maar kan je ook je bestelformulier scannen en via de mail versturen of echt alleen via de post, want dat kan ik niet vertalen...
valt ook niet mee dat Frans...
Vooral niet met al die tegenwoordige hulpmiddelen zoals http://translate.google.nl/# :wink: :wink:

Overigens was dat bij MTM altijd al zo. En voor niets zal het papier ook wel niet roze zijn....
En waarom zou je het niet gewoon per post versturen, zo duur is een postzegel nu ook weer niet.

Luit
De Muntkraam Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Luit,

Het gaat me echt niet om die postzegel, maar een mailtje is wat sneller en handiger...
Enne...het hulpmiddeltje staat inmiddels bij mijn favorieten :wink:

Hansafloep.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Hans,

Dat sneller en handiger snap ik niet helemaal, volgens mij is het doorknippen van een A4 tje, dubbelvouwen en in een envelop stoppen, minstens zo snel en handig dan een formulier in te scannen en dan als een bijlage bij een email te versturen.
Vervolgens is een brief openen, controleren op echtheid, en dan in een klantenlijst controleren ook veel sneller en handiger dan een email met onbekende bijlage te openen, proberen te kijken of het wel een origineel formulier is volgens mij juist langzamer en onhandiger, dus hoe jij tot dat handiger en sneller komt weet ik niet....

En dan heb ik het nog niet eens over het risico dat er het één en ander verdwijnt of vastloopt in een mailbox met enkele tienduizenden emails met soms veel te grote bijlagen. Heb je wel eens geprobeerd daar een voorstelling van te maken? Ik weet dat enkele tieduizenden enveloppen verwerken ook niet de meest plezierige klus is, maar dit is met veel minder middelen veel envoudiger te doen.

Ik ben zelf ICT-er, maar het valt mij op hoe sommige mensen tegenwoordig lijken te denken dat alles handiger en sneller gaat als het met een computer en internet te maken heeft.

Luit
De Muntkraam Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Luit,

Ik ben overtuigd... :D

Hansafloep.

Terug naar “Uitgifteprogramma's per euroland”