Gevonden
Moderators: koenmunten, Frans
Gevonden
Ze hebben o.a. munten gevonden uit het VOC schip de Rooswijk https://nos.nl/artikel/2188678-botreste ... swijk.html
Bron: NOS
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid Forum: 171
Lid Forum: 171
Re: Gevonden
Groet Frans...
Vragen over VOC munten zijn altijd via dit forum welkom,,,
Vanavond om 19.25 op NPO 2 een uitzending over de berging van dit schip.
Groet, Cor.
Groet, Cor.
Deze is terug te kijken via uitzending gemist of de NPO app. Best interessant met veel aandacht voor munten. Mij vielen twee kleine foutjes op: de vertaler zat er een keer naast met een waarde van 4 en 8 stuivers terwijl het 4 en 8 realen moest zijn en de verteller repte een keer over het drukken van munten in plaats van het slaan.
-
spatbord
- Donateur

Ik heb de aflevering maar meteen gedownload, zodat ik hem ook later nog eens terug kan kijken. Erg interessant!
Dat praten over drukken van munten door een archeoloog. Dat is best beschamend......Koevoets numismatics schreef:Deze is terug te kijken via uitzending gemist of de NPO app. Best interessant met veel aandacht voor munten. Mij vielen twee kleine foutjes op: de vertaler zat er een keer naast met een waarde van 4 en 8 stuivers terwijl het 4 en 8 realen moest zijn en de verteller repte een keer over het drukken van munten in plaats van het slaan.
Verzamelaar van:
Koninkrijksmunten: vanaf 1849 in minimaal prachtig (als dat mogelijk is)
Euromunten: jaarset Nederland en herdenkingsmunten (unc)
Nederlands Indië: VOC-duiten
Koninkrijksmunten: vanaf 1849 in minimaal prachtig (als dat mogelijk is)
Euromunten: jaarset Nederland en herdenkingsmunten (unc)
Nederlands Indië: VOC-duiten
Tja dat heb je met archeologen, het zijn geen numismatenThomas schreef:Dat praten over drukken van munten door een archeoloog. Dat is best beschamend......