Estland 2018

Plaats hier berichten over het uitgifteprogramma van een desbetreffend euroland. Denk hierbij aan: oplagen, wijzigingen op de munt, etc.

Moderator: euromunter

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Estland 2018

Bericht door euromunter »

Eesti Pank schreef:

The Eesti Pank Executive Board confirmed the programme of issuing collector and commemorative coins for 2018 and 2019.

The technical details for the coins, with the nominal value, size and weight of collector coins, and the mintage and issue date are published by Eesti Pank well before the coins are released.

2018

Two-euro commemorative coin - Jointly issued by the Baltic states and dedicated to the centenary of the Baltic states

Two-euro commemorative coin - To commemorate the 100th anniversary of the Republic of Estonia

Silver coin - To commemorate the 100th anniversary of the Republic of Estonia

Gold coin - To commemorate the 100th anniversary of the Republic of Estonia

Silver coin - Dedicated to the Estonian athletes and delegation attending the Winter Olympic Games in Pyeongchang

Silver coin - To mark the 150th anniversary of the birth of Jaan Tõnisson
Groeten Paul
resparvae Nederland
Senior lid
Senior lid

Re: Estland 2018

Bericht door resparvae »

Helaas geen doorkomen aan in de E-shop van Estland. Geen wonder dat de nieuwe sets nu al aangeboden worden op Ebay voor rond de 140 Euro. Ik heb altijd gedacht dat de Esten zo goed waren in internet technologie.
Jammer, ze hadden beter even kunnen informeren hoe je zoiets doet bij Monaco!

Thomas
wim België
Lid
Lid

Re: Estland 2018

Bericht door wim »

resparvae schreef:Helaas geen doorkomen aan in de E-shop van Estland. Geen wonder dat de nieuwe sets nu al aangeboden worden op Ebay voor rond de 140 Euro. Ik heb altijd gedacht dat de Esten zo goed waren in internet technologie.
Jammer, ze hadden beter even kunnen informeren hoe je zoiets doet bij Monaco!

Thomas
Toch kan je ze beneden de 100€ kopen als je beetje zoekt.
Morgen moet ik toevallig naar Litouwen voor werk en eens kijken, als ik tijd heb, of ik daar setje kan kopen.
Maarja, erg setjes met oplage van 5000, 7000,...

Als je vergelijkt tov het begin:
- Aantal landen is toegenomen
- eerst geen, dan 1, nu 2 herdekingsmunten
- De herdenkingsmunten nu nog eens met verschillende muntmeestertekens (malta, luxemburg)
- Dan nog eens dalende of heel kleine oplage van setjes.
- Dan nog eens transitiesets en zo'n zottigheden
- Proof munten in kleur

Dit alles maakt het toch steeds duurder en duurder...

Terug naar “Uitgifteprogramma's per euroland”