Nietgaatjes in biljetten van het Indiaas subcontinent
Forumregels
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Nietgaatjes in biljetten van het Indiaas subcontinent
Ik heb inmiddels begrepen dat *bepaalde* biljetten simpelweg niet zonder nietgaatjes te vinden zijn, omdat ze standaard vanaf de drukkerij in bosjes van 100 (of andere aantallen) bijeen geniet werden. Dit verschijnsel is bekend bij sommige biljetten van India en ik dacht ook van Nepal en Bangladesh. Ik kan alleen nergens vinden welke landen dit allemaal precies wel en niet deden, en vooral, in welke periode. Weet iemand hier meer van misschien?
-
- Volledig lid
Re: Nietgaatjes in biljetten van het Indiaas subcontinent
Meer weet ik er ook niet van maar dit bankbiljet uit India is in UNC conditie en zat in een boek van bankbiljetten uitgegeven door de Franklin Mint.
Het biljet is UNC en heeft twee roestige nietgaatjes, ook voor mij was en is dit een raadsel hoe die gaatjes in een nieuw bankbiljet terrecht komen.
Ik denk dat dit biljet van 1969 is, op bijna alle foto's die ik vond staan deze biljetten met nietgaatjes
Mvg,
Het biljet is UNC en heeft twee roestige nietgaatjes, ook voor mij was en is dit een raadsel hoe die gaatjes in een nieuw bankbiljet terrecht komen.
Ik denk dat dit biljet van 1969 is, op bijna alle foto's die ik vond staan deze biljetten met nietgaatjes
Mvg,
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Nietgaatjes in biljetten van het Indiaas subcontinent
Kijk, weer een stukje van de puzzel gelegd! Top
Op het internationale IBNS-forum ontwikkelt zich ook een interessante discussie over dit onderwerp. Eigenlijk wel tot mijn grote verbazing, want het feit dat die gaatjes er zijn is op zich vrij algemeen bekend onder bankbiljettenverzamelaars. Ik dacht dus "Goh, als newbie, ik vraag dat gewoon even, iemand heeft vast wel het hele verhaal klip en klaar voor me" maar dat blijkt dus totaal niet zo te zijn
Interessant! De speurtocht duurt voort
Voorts mogen we opmerken dat dit biljet een fraaie aanvulling zou zijn voor een topic zoals gesuggereerd door Frank

Voorts mogen we opmerken dat dit biljet een fraaie aanvulling zou zijn voor een topic zoals gesuggereerd door Frank