Monaco 2017

Plaats hier berichten over het uitgifteprogramma van een desbetreffend euroland. Denk hierbij aan: oplagen, wijzigingen op de munt, etc.

Moderator: euromunter

EuroErwin Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Re: Monaco 2017

Bericht door EuroErwin »

llinde schreef:
EuroErwin schreef:Er zijn ook mastercard giftcards van 200 euro bijvoorbeeld. Zou dat lukken?
Ik vermoed dat zo'n kaart gewoon als creditcard wordt gezien met als bestedingslimiet de waarde van de kaart, en dan zou het moeten lukken denk ik, maar zou er zelf niet op gokken.
200 euro zou wel genoeg moeten zijn lijkt mij zo, alhoewel je het bij Monaco maar nooit weet vooraf...
Ik ga het maandag proberen, ben benieuwd, het systeem werkt volgens mij ook op dezelfde manier als die van een creditcard(die ik niet heb) dus vandaar. Ik ga er van uit dat hij niet duurder dan 200 euro is haha

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Comandante
Lid
Lid

Bericht door Comandante »

EuroErwin schreef:
llinde schreef:
EuroErwin schreef:Er zijn ook mastercard giftcards van 200 euro bijvoorbeeld. Zou dat lukken?
Ik vermoed dat zo'n kaart gewoon als creditcard wordt gezien met als bestedingslimiet de waarde van de kaart, en dan zou het moeten lukken denk ik, maar zou er zelf niet op gokken.
200 euro zou wel genoeg moeten zijn lijkt mij zo, alhoewel je het bij Monaco maar nooit weet vooraf...
Ik ga het maandag proberen, ben benieuwd, het systeem werkt volgens mij ook op dezelfde manier als die van een creditcard(die ik niet heb) dus vandaar. Ik ga er van uit dat hij niet duurder dan 200 euro is haha

Prijs is waarschijnlijk € 120,- ex € 35,- verzendkosten
Money is the root of all evil
Capricornus
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Capricornus »

Lang weg geweest, maar wellicht dat ik af en toe weer wat berichten of afbeeldingen ga posten.

Vanochtend na een wachtrij van 677 personen, na veel geduld er in geslaagd de 2 euro cc 2017 '200 ans des Carabiniers du Prince'
te bestellen met credit card voor het bedrag van €120,00 + €35,00 verzendkosten = €155,00. Een fors bedrag voor een 2 euro munt
en ik begrijp heel goed dat vele euromuntenverzamelaars Monaco en wellicht ook de overige kleine staten San Marino, Vatikaanstad
en Andorra overslaan. Maar ieder zijn ding natuurlijk, binnen ieders mogelijkheden en wensen.

Nu dus afwachten hoe snel de nieuwe 2 euro CC 2017 van Monaco geleverd wordt. Ben benieuwd.

Mis eigenlijk maar één 2 euro munt in mijn euromuntenverzameling : de 2 euro CC 2015 van Monaco.
Indien ik mij goed herinner, kon die munt destijds niet via de website van MTM Monaco besteld worden en
de gemiddelde huidige prijzen van rond de €1.000,00 in de handel vind ik erg fors. Weet op dit moment
niet of ik ooit nog van gedachten verander voor aanschaf voor wat deze 2 euromunt betreft. Ik zie wel.

Ben benieuwd of er nog andere forumleden in geslaagd zijn de 2 euro CC 2017 van Monaco te bestellen.

Met vriendelijke groet,

Capricornus
***** Suum Cuique *****
Mischaop82 Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Mischaop82 »

Het is mij vanmorgen ook gelukt om de 2 euro CC 2017 te kunnen bemachtigen.
Ruim een uur in de wachtrij (2058 voor me) moeten wachten, maar uiteindelijk gelukt!

Gr. Mischa
Lid van de club van 3292!!!
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Capricornus schreef:Mis eigenlijk maar één 2 euro munt in mijn euromuntenverzameling : de 2 euro CC 2015 van Monaco.
Indien ik mij goed herinner, kon die munt destijds niet via de website van MTM Monaco besteld worden en
de gemiddelde huidige prijzen van rond de €1.000,00 in de handel vind ik erg fors. Weet op dit moment
niet of ik ooit nog van gedachten verander voor aanschaf voor wat deze 2 euromunt betreft. Ik zie wel.
Gaat mij net zo, gelukkig heb ik voor mezelf bepaald dat ik proof munten niet zo nodig compleet hoef te hebben in mijn verzameling.
Is leuk om bij de hoofdverzameling te hebben, maar meer ook niet.

Vanmorgen trouwens zonder wachtrij de nieuwe munt kunnen bestellen door vroeg in te loggen.
Tussendoor wel problemen met de site geweest, maar uiteindelijk gewoon ingelogd gebleven.

Luit
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

2017 - COFFRET 2 € BE - 200 ans de la création du Corps des Carabiniers du Prince
120,00 €
Référence : 2017 - Coffret 2 € BE - 200 ans des Carabiniers du Prince
Disponibilité : ---------- ÉPUISÉ ----------
riznik Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door riznik »

Ik had helaas 4.977 wachtenden voor me (ivm problemen met een vroeg inlog op de site) en heb 1,5u moeten wachten. Maar het lijkt alsnog gelukt (rond 12.15u). Nu maar hopen dat ze niet teveel verkocht hebben zoals in voorgaande jaren...

Weet iemand overigens of je je ergens kunt abonneren zodat je deze uitgiftedata tijdig ontvangt? Ik kwam er nu vorige week "toevallig" achter.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

riznik schreef:Weet iemand overigens of je je ergens kunt abonneren zodat je deze uitgiftedata tijdig ontvangt? Ik kwam er nu vorige week "toevallig" achter.
Als je het forum hier blijft volgen, kom je er wel achter, en anders op Duitse muntfora kijken.

Of natuurlijk zelf elke paar dagen op de site van MTM kijken...
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

llinde schreef:
Vanmorgen trouwens zonder wachtrij de nieuwe munt kunnen bestellen door vroeg in te loggen.
Tussendoor wel problemen met de site geweest, maar uiteindelijk gewoon ingelogd gebleven.
Ik had van tevoren ingelogd, maar de site vloog eruit. Uiteindelijk in een soort van wachtrij, zou enkele minuten duren.

Was ik aan de beurt volgens dit systeem: error. Alles afgesloten, naar het werk gegaan, opnieuw geprobeerd op mijn mobiel, geen wachtrij (was rond 10:50 uur), kwam rechtstreeks op de website, kon rustig inloggen, bestellen en afrekenen.

Dat in de wachtrij staan was grote onzin volgens mij, gewoon pagina vernieuwen en je kwam er rechtstreeks op. Had daarvoor niet eerder via de mobiel gedaan maar via de PC en tablet.

Groeten Paul
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

euromunter schreef:
llinde schreef: Dat in de wachtrij staan was grote onzin volgens mij, gewoon pagina vernieuwen en je kwam er rechtstreeks op. Had daarvoor niet eerder via de mobiel gedaan maar via de PC en tablet.
Zo simpel is het niet helemaal, misschien dat het per browser en device verschilt, maar pagina vernieuwen op de laptop leverde bij mij gewoon weer dezelfde wachtrij op.
Er zijn vast wel trucs te verzinnen, maar gelukkig worden die niet massaal gebruikt. Door dit wachtrij mechanisme worden namelijk keurig de bestellingen over de tijd verspreid en kan iedereen rustig bestellen zonder dat de site er telkens uitklapt. Alleen tussen 9:55 en 10:40 liep het niet lekker, maar toen deed de wachtrij het dus ook niet meer.

Luit
DutchNapoleon
Donateur
Donateur

Bericht door DutchNapoleon »

Ik heb hem ook besteld en heb bevestiging de mail. Dus lijkt te zijn gelukt. Wel een absurde prijs!
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

DutchNapoleon schreef:Wel een absurde prijs!
Ook gewoon weer 9 procent meer dan die van vorig jaar :jajajaja:
RUUD87 Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door RUUD87 »

mij is het ook gelukt deze munt te kopen.

ik was om 8:57 uur aanwezig op de website, toen gingen ze volgens mij even de wachtrij testen, want ik werd in een queue.it gezet, en vervolgens verscheen de website weer.
na een uur te hebben gewacht was het om 10:00 uur eindelijk zo ver.... althans, de site vloog er uit. allemaal html foutmeldingen
na diverse keren refreshed te hebben en google chrome en internet explorer te hebben geprobeert kreeg ik om 10:25 de queue.it weer te zien. 910 mensen voor me.
Om 10:59 was dit nog krap 200 mensen voor me. 11:03 was ik eindelijk aan de beurt.

toen kon ik gewoon bestellen en betalen.

Ik heb later nog op mijn telefoon (= ander IP-adres) gekeken hoe de wachtrij toen was. Dit bleek 4200 te zijn.

Ik hoop dat de munt snel komt.

Groeten, Ruud
website: www.ruud87.nl
e-mail: info@ruud87.nl

Dé website voor ALLE 2-euromunten commemorative én populaire jaarsets.
Tot snel!
EuroErwin Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door EuroErwin »

RUUD87 schreef:mij is het ook gelukt deze munt te kopen.

ik was om 8:57 uur aanwezig op de website, toen gingen ze volgens mij even de wachtrij testen, want ik werd in een queue.it gezet, en vervolgens verscheen de website weer.
na een uur te hebben gewacht was het om 10:00 uur eindelijk zo ver.... althans, de site vloog er uit. allemaal html foutmeldingen
na diverse keren refreshed te hebben en google chrome en internet explorer te hebben geprobeert kreeg ik om 10:25 de queue.it weer te zien. 910 mensen voor me.
Om 10:59 was dit nog krap 200 mensen voor me. 11:03 was ik eindelijk aan de beurt.

toen kon ik gewoon bestellen en betalen.

Ik heb later nog op mijn telefoon (= ander IP-adres) gekeken hoe de wachtrij toen was. Dit bleek 4200 te zijn.

Ik hoop dat de munt snel komt.

Groeten, Ruud
Ik hoop dat een IP adres geen problemen geeft ivm een hele grote school die wij hebben....

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

RUUD87 schreef:Ik hoop dat de munt snel komt.
Resultaten uit het verleden geven natuurlijk geen garantie voor de toekomst, maar in het verleden was het altijd 3 tot 4 weken.
RUUD87 Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door RUUD87 »

heb er geen haast mee. is voor mezelf.
al verwacht ik wel gouden inpakpapier voor 35€ :hahaha:
website: www.ruud87.nl
e-mail: info@ruud87.nl

Dé website voor ALLE 2-euromunten commemorative én populaire jaarsets.
Tot snel!
Tombolala Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Tombolala »

Zojuist bericht ontvangen dat de order is verzonden. Ben benieuwd wanneer het er is!
Mischaop82 Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Mischaop82 »

De munt is binnen! Helaas geen gouden inpakpapier voor die 35 euro.
Niet eens hoeven te tekenen voor ontvangst!

Maar goed hij is binnen :thumb up:

Gr. Mischa
Lid van de club van 3292!!!
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Ik moet nog even wachten...
Voor 35 euro is het blijkbaar niet eens mogelijk een fatsoenlijke en betrouwbare koerier in te huren:
jeudi 30/11/2017
02:51 Chronopost France
Colis non connecté Lieu : Roissy - Paris - FR
Commentaire : Acheminement retardé : départ à la prochaine liaison aérienne ou routière
Oftewel vertraging :thumb down: Het is ook wel heel erg moeilijk om een pakketje dwars door Frankrijk heen te transporteren, zal nog wel met een antieke postkoets gaan.

Dan is UFN met zijn keuze voor Fedex veel goedkoper en veel betrouwbaarder.

Luit
EuroErwin Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door EuroErwin »

llinde schreef:Ik moet nog even wachten...
Voor 35 euro is het blijkbaar niet eens mogelijk een fatsoenlijke en betrouwbare koerier in te huren:
jeudi 30/11/2017
02:51 Chronopost France
Colis non connecté Lieu : Roissy - Paris - FR
Commentaire : Acheminement retardé : départ à la prochaine liaison aérienne ou routière
Oftewel vertraging :thumb down: Het is ook wel heel erg moeilijk om een pakketje dwars door Frankrijk heen te transporteren, zal nog wel met een antieke postkoets gaan.

Dan is UFN met zijn keuze voor Fedex veel goedkoper en veel betrouwbaarder.

Luit
Heb precies hetzelfde.
Zal in dezer dagen wel binnen komen, als het vanavond tenminste lukt om de verbinding wel optijd te halen.

We wachten af.
Gr. Erwin

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk
Tombolala Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Tombolala »

Hij zou vandaag aangekomen moeten zijn, maar was niet thuis. Eens even kijken welke opties ik ga krijgen.

Terug naar “Uitgifteprogramma's per euroland”