Disclaimer: ik heb geen enkel belang bij die club

Jammer zat nog steeds te denken om het aan te schaffen...PietjePuk190 schreef:Nog altijd geen nieuws over de voor april beloofde updates. Als je naar ze wilt mailen krijg je een NDR met de melding "no MX-record found" wat zoveel betekent als "Qua email bestaat het domain catamates.com niet meer". Dat doet toch wel het ergste vermoeden, hoewel de website nog wel online is.
Zal binnenkort wel komen dus. Blijft raar dat ze per email zo slecht bereikbaar zijn.Dear Mr. PietjePuk
We have finished with new update and we are working on translations now. It’s taking a bit more time that we planned. Please accept my apology for that.
[..]
With new update we will also release the mobile applications that’s why take us so long for the new update.
Kind regards,
Tomaz
Op zich had ik het met ze over Banknotemate, maar misschien dat ze van Coinmate (en Stampmate) tegelijk een update uitbrengen.Dear Mr.PietjePuk190
We had some problems with developing the mobile versions of our products but finally we are done with it.
Now we are planning to release the new update and mobile versions in the end of September.
Please take my sincere appologies for that.
Kind regards,
Tomaz
Dit kan prima in Whatevermatejanssenfrank schreef:Dat heb ik nu, maar ik wil graag een soort digitale kaartenbak en dan ook een foto aan iedere 'kaart' (=munt) koppelen. Ook kun je bijvoorbeeld facturen erbij opslaan. Dat kan handig zijn, mocht je ooit te maken hebben met brand of diefstal.
spatbord schreef:Dat is overigens ook prima mogelijk in Excel. Zet er een kolom bij met de bestandsnaam van de foto, dan kun je via een macro wanneer gewenst de foto laden.
Zo heb ik in een sheet een overzicht waar je een munt kunt selecteren uit een menu, en dan laadt hij de foto's en andere info en toont die. In andere sheets laadt hij alle foto's zodra de sheet geselecteerd wordt en slaat ze op in een comment voor een bepaalde cel. Als je dan met de muis over die cel gaat zie je de foto in beeldvullend formaat. Wanneer de spreadsheet wordt opgeslagen verwijdert hij deze foto's eerst weer uit de spreadsheet zodat het bestandsformaat handelbaar blijft.
Mocht iemand hier ook mee aan de slag willen, maar geen verstand hebben van macro's dan kan ik evt. wel wat code delen.
Je moet niks hejanssenfrank schreef:Nadeel is wel dat je bij iedere munt de het aantal wat je hebt en de waarde apart moet invullen. Dat kost even wat tijd. Voorbeeldje: Juliana alleen al zijn 197 munten. Dus dan moet je steeds bij iedere munt een 1 ingeven bij de aantallen. Het was mooi geweest als je de waarden en aantallen ook kon kopieëren.
Helemaal gelijk. Zo staat er bijvoorbeeld ook muntslag/ medailleslag in, maar dat interesseert me niet. Als dat interessant is (bijvoorbeeld bij de 5 cent 1966 Suriname), dan vul ik dat wel bij de opmerkingen. Maar de aantallen en de aanschafwaarden wil ik er zeker in hebben staan. Stel dat er eens iets gebeurd, dan kan ik ook iets aan de verzekering laten zien. En dit programma is ideaal om alles op een plek te hebben.PietjePuk190 schreef:Je moet niks heHet is vrij zinloos om gegevens in een database te gaan stoppen waarvan je weet dat je ze er niet uit hoeft te kunnen halen.
Misschien wat off-topic, maar hoe bewijs je aan de verzekering dat het jouw munten zijn, die gestolen / verdwenen zijn? De verzekering kan natuurlijk ook wel denken dat jij een database van een mede-verzamelaar hebt geleend!janssenfrank schreef:Helemaal gelijk. Zo staat er bijvoorbeeld ook muntslag/ medailleslag in, maar dat interesseert me niet. Als dat interessant is (bijvoorbeeld bij de 5 cent 1966 Suriname), dan vul ik dat wel bij de opmerkingen. Maar de aantallen en de aanschafwaarden wil ik er zeker in hebben staan. Stel dat er eens iets gebeurd, dan kan ik ook iets aan de verzekering laten zien. En dit programma is ideaal om alles op een plek te hebben.PietjePuk190 schreef:Je moet niks heHet is vrij zinloos om gegevens in een database te gaan stoppen waarvan je weet dat je ze er niet uit hoeft te kunnen halen.
Vwb de foto's. Natuurlijk maak ik alleen foto's van alleen de duurdere stukken. Een album Juliana fotografeer ik per blad en niet iedere munt in detail. De waarde van dat album zal immers niet meer zijn dan 100 euro. Daar doet een verzekeraar ook niet moeilijk over. Maar stel eens dat je alle 3 gulden stukken van Willem I in een mapje hebt zitten, dan is het misschien wel handig om daar wat meer bewijs voor te verzamelen.
Ik vind dat helemaal niet off topic. Ik wil de boel immers goed registeren voor mijn eigen administratie (dus niet wéér thuis komen met munten die ik al heb) én iets hebben voor de verzekering.Thomas schreef:Misschien wat off-topic, maar hoe bewijs je aan de verzekering dat het jouw munten zijn, die gestolen / verdwenen zijn? De verzekering kan natuurlijk ook wel denken dat jij een database van een mede-verzamelaar hebt geleend!
Misschien iets voor een ander topic, maar ik vraag me altijd af hoe je zoiets kan bewijzen (alleen bij internetaankopen ontvang ik weleens een factuurtje, op de muntmanifestatie hebben de meeste handelaren niet eens een pinautomaat, laat staan dat ze een bonnetje kunnen overhandigen
Dat is een goede tip. Ik maak vaak foto's met een digitale microscoop. Deze foto's zijn puur voor mijzelf, zodat ik op afstand mijn muntenverzameling kan bekijken. Ook voor het vastleggen vind ik het handig. Voor verzekering doeleinden heb ik nog nooit echt bij stilgestaan. Mijn foto's zijn allemaal uniform (en helaas niet zo mooi als van Jan koevoetsjanssenfrank schreef:Ik vind dat helemaal niet off topic. Ik wil de boel immers goed registeren voor mijn eigen administratie (dus niet wéér thuis komen met munten die ik al heb) én iets hebben voor de verzekering.Thomas schreef:Misschien wat off-topic, maar hoe bewijs je aan de verzekering dat het jouw munten zijn, die gestolen / verdwenen zijn? De verzekering kan natuurlijk ook wel denken dat jij een database van een mede-verzamelaar hebt geleend!
Misschien iets voor een ander topic, maar ik vraag me altijd af hoe je zoiets kan bewijzen (alleen bij internetaankopen ontvang ik weleens een factuurtje, op de muntmanifestatie hebben de meeste handelaren niet eens een pinautomaat, laat staan dat ze een bonnetje kunnen overhandigen
Zo'n database is inderdaad makkelijk te maken, met de duurste stukken die er maar zijn. Daarom moet je ook bewijsmateriaal hebben in de vorm van facturen en foto's. Die facturen en bankoverschriften en zo heb ik wel, en de foto's ga ik maken. Maar hoe bewijs ik dan dat die foto ook mijn munt is? Ik wil dat tackelen door de foto te maken op een donkere achtergrond, met daarbij iets van een logo wat naar mij verwijst en wellicht een tellertje dat een nummer aangeeft. dat nummer moet dan weer matchen met wat in de database staat.
PietjePuk190 schreef:Ik heb ze vorige week nogeens slaag gegeven omdat die update uitbleef, kreeg dit terug:
Op zich had ik het met ze over Banknotemate, maar misschien dat ze van Coinmate (en Stampmate) tegelijk een update uitbrengen.Dear Mr.PietjePuk190
We had some problems with developing the mobile versions of our products but finally we are done with it.
Now we are planning to release the new update and mobile versions in the end of September.
Please take my sincere appologies for that.
Kind regards,
Tomaz
Dat zal wel meevallen. Ik kreeg ook meteen contact met ze toen ik mijn activatiecode niet automatisch kreeg en ik ben prima op weg geholpen.PietjePuk190 schreef:Wees vast voorbereid op een paar non-delivery reports, maar ze bestaan wel degelijk